Niemcy chcą całkowitego zakazu silników spalinowych

, 11 października 2016, 13:39

Niemcy do 2030 roku chcą zakazać sprzedaży aut z silnikami spalinowymi. To efekt zobowiązania naszych zachodnich sąsiadów, którzy do 2050 roku chcą zmniejszyć emisję dwutlenku węgla o 80-95 proc.

Bundesrat osiągnął porozumienie, które pozwala skierować ambitny plan, zakazu rejestracji nowych aut z silnikami spalinowymi, do dalszego procedowania na poziomie Unii Europejskiej. Jak silną pozycję w Unii mają pomysły, które zrodziły nad Renem, przekonaliśmy się niejednokrotnie. Czy będzie to zatem nowy rozdział w polityce motoryzacyjnej na szczeblu unijnym? 

Rezolucja Bundesratu ma na nowo wyznaczyć politykę wobec producentów samochodów, a także sposobów ich opodatkowania, aby doprowadzić do powstania aut, które nie emitują żadnych szkodliwych substancji. 

Ponieważ czas życia pojedynczego egzemplarza samochodu sięga 20 lat, musimy najdalej za 15 lat uciąć rejestracje nowych samochodów z silnikami diesla i benzynowymi – już w czerwcu tego roku mówił wiceminister gospodarki podczas forum klimatycznego w Berlinie.

Większe podatki na motoryzację, a także tradycyjne paliwa, miałyby stymulować rynek w kierunku produkcji większej liczby aut elektrycznych, tak aby w perspektywie 14 lat całkowicie zakazać rejestracji nowych aut z silnikami spalinowymi. Aby wysycić rynek europejski potrzebne byłaby produkcja elektrycznych aut na poziomie 13 milionów rocznie. 
 

Niemcy drugie po Holandii
W kwietniu tego roku izba niższa tamtejszego parlamentu wsparła postulat Partii Pracy (PvdA), który zakłada, że od 2025 roku wszystkie sprzedawane w kraju samochody będą całkowicie bezemisyjne.

Dowiedz się więcej

Nowa akcyza na samochody sprowadzane w 2017 r. – co zmieni się na rynku warsztatowym?
Nowa akcyza na samochody sprowadzane w 2017 r. – co zmieni się na rynku warsztatowym?

Wprowadzenie nowych przepisów dotyczących kwot akcyzy na samochody sprowadzane z zagranicy może spowodować spadek napływu starszych pojazdów do Polski. Czy ta zmiana wpłynie istotnie na rynek warsztatowy? Od kilku tygodni media prześcigają się w doniesieniach na temat proponowanych zmian w podatku akcyzowym. Nie brakuje krzykliwych tytułów wieszczących koniec sprowadzania używanych samochodów do Polski. Kontrowersje budzi […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 12 października 2016, 15:41 0 0

Od 2030 roku niemiecka Lufthansa będzie eksploatować wyłącznie elektryczne (najlepiej - solarne) samoloty a Bundeswehra elektryczne czołgi i wozy piechoty. Zabroni się także używania broni palnej aby obniżyć emisję gazów cieplarnianych.

Odpowiedz

Emeryt, 13 listopada 2016, 18:32 0 0

mniej części =mniej obsługi i awari ale zapewne już myślą jak zrobić pełnego elektryka aby sie po gwarancji rozsypał czyli będą typowe jednorazówki ........panie wiesiu wymieniamy baterie czy na złom......lepiej bedzie z ogniwem na wodór tylko ile będzie kosztować ''pełna butla'' a to wszystko dla naszego zdrowia czy dla zatrzymania ocieplania się klimatu bo przeciesz nie dla pieniędzy

Odpowiedz

joker, 15 listopada 2016, 10:50 0 0

Może niemców stać, ale na razie to bardzo drogie samochody. Bedzie to wyglądało tak http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28307/samochod-elektryczny_640.jpeg

Odpowiedz

joker, 15 listopada 2016, 10:50 0 0

Może niemców stać, ale na razie to bardzo drogie samochody. Bedzie to wyglądało tak http://i.wp.pl/a/f/jpeg/28307/samochod-elektryczny_640.jpeg

Odpowiedz