Nowości Sogefi na targach Automechanika 2016

, 23 września 2016, 12:22

Na targach we Frankfurcie dowiedzieliśmy się między innymi, że firma Sogefi będzie dostarczać moduł filtracji oleju do nowej generacji silników V6 i V8 TFSI Audi i Porsche. Pojawiły się także nowości do silników Jaguar Land Rover i Forda.

Audi i Porsche

Firma Sogefi będzie dostarczać moduł filtracji oleju do nowej generacji silników V6 i V8 TFSI Audi i Porsche. Marki Audi i Porsche połączyły siły, aby opracować wspólną rodzinę silników benzynowych nowej generacji. Nowe jednostki to widlasta „szóstka” i „ósemka” w technologii TFSI. Silniki zadebiutują w nowej odsłonie samochodu Porsche Panamera do końca roku 2016.

W nowej gamie silników turbosprężarki umieszczone są wewnątrz bloku cylindrów zamiast, jak to zwykle bywa, na zewnątrz skrzyni korbowej. Z tego powodu, kolektory wydechowe znajdują się po wewnętrznej stronie głowicy cylindrów, a dolotowe na zewnątrz. Taka konfiguracja umożliwia zwartą konstrukcję jednostki napędowej oraz krótki przepływ gazów przy minimalnych stratach. W konsekwencji, silnik 3,0 V6 TFSI reaguje spontanicznie i bez zwłoki. Wydajny silnik wymaga wydajnego filtra oleju. Opracowany przez Sogefi filtr wykonany jest z termotworzywa z dużą domieszką wzmacniających włókien szklanych. Umieszczony w pobliżu sprężarek moduł filtracyjny został zaprojektowany tak, aby zapewnić optymalną wytrzymałość w ekstremalnych warunkach pracy.

Bliższe spojrzenie na nowy system filtracji oleju ujawnia dalsze cechy determinujące jego przeznaczenie do silników o zacięciu sportowym: obudowa z tworzywa sztucznego dla najwyższej wydajności i wytrzymałości, ekologiczny wkład filtracyjny również wykonany z tworzywa jest lżejszy niż gdyby był wykonany z metalu co umożliwia oszczędności paliwa. Co więcej wkład w 100% nadaje się do recyklingu. Filtr oleju został zaprojektowany w oparciu o unikalne narzędzia wymiarowania, tak więc jego wydajność w czasie całego cyklu pracy jest gwarantowana. Moduł posiada zintegrowane złącze oleju do sprężarki, obudowę wykonaną z miedzi i stali oraz automatyczny zawór spustowy dla czystej wymiany filtra.

Sogefi pozostaje dostawcą pierwszego wyboru dla Audi, jako że to właśnie w pojazdach Audi Q7, A8, a także Porsche Panamera i Cayenne oraz VW Touareg będzie montowany filtr oleju Sogefi przeznaczony do silnika 4,0 V8 TDI. To także dobra wiadomość dla aftermarketu, gdzie rzeczone filtry pierwszomontażowe będą wkrótce dostępne pod markami Sogefi oferując identyczną jakość.

Jaguar-Land Rover

Na dostawcę filtra oleju napędowego do gamy silników o pojemności dwóch litrów Jaguar-Land Rover wybrał firmę Sogefi. Sogefi będzie dostarczać filtry oleju do silników montowanych między innymi w modelach Jaguar XE, XF, F-pace, Land Rover Evoque, Discovery Sport oraz Freelander.

Wykonany z tworzywa sztucznego filtr jest, wraz z plastikową klamrą, montowany w komorze silnikowej. Dzięki zastosowaniu autorskiej technologii Diesel3Tech™, wkład filtracyjny łączy doskonałą separację wody i sprawność ze zdolnością zatrzymywania dużej ilości zanieczyszczeń. Filtr jest również wyposażony w czujnik i spust wody, a także króciec do odprowadzania wyładowań elektrostatycznych.

Dzięki technologii Diesel3Tech, filtr chroni zarówno silnik, jak i system wtrysku paliwa nawet w warunkach znacznego zanieczyszczenia paliwa wodą. Diesel3Tech separuje drobiny wody (aż do 10μm) z paliwa i przemieszcza je do dedykowanego zbiorniczka. Po osiągnięciu maksymalnego poziomu wody, czujnik powoduje zaświecenie się ostrzeżenia na desce rozdzielczej. Istnieje wówczas możliwość usunięcia nadmiaru wody przez śrubę spustową.

Dzięki konstrukcji z tworzywa filtr jest lżejszy niż gdyby był wykonany z metalu. Wpływa to zmniejszenie zużycia paliwa oraz umożliwia ponowne przetworzenie filtra. Jest także odporny na ładunki elektrostatyczne oraz na szkodliwe działanie oleju napędowego.

Ford

Ford wybrał Sogefi na dostawcę filtra diesla do nowej generacji silników Panther Diesel 2.0L, montowanego w pojazdach dostawczych Ford Transit. Wykonany z kompozytów filtr jest montowany w komorze silnika za pomocą metalowej klamry. Ta z kolei, jest wyposażona w osłonę, która chroni filtr w razie kolizji lub wypadku. W celu dodatkowego zabezpieczenia, złączki filtra wykonano z poliftalamidu. Dzięki swym właściwościom tworzywo to zapobiega zjawisku wyładowań elektrostatycznych. Filtr został również wyposażony w grzałkę, która nie ma bezpośredniego kontaktu z paliwem i w ten sposób chroni przez ryzykiem zapłonu oraz zapewnia większą trwałość całego komponentu. Wszystkie te rozwiązania chronią pasażerów oraz pojazd. Dzięki zastosowaniu technologii Diesel3Tech+™ oraz ekstremalnej ochronie przez wodą, filtr pomaga chronić zarówno system wtrysku paliwa, jak i cały silnik nawet w warunkach dużego zanieczyszczenia paliwa.

Zaletą filtra Sogefi jest jego żywotność dzięki zastosowaniu plisowania w jodełkę. Specjalne plisowanie powoduje zwiększenie pojemności filtra przy jednoczesnym zmniejszeniu jego wymiarów. Firma Sogefi opracowała autorskie oprogramowanie które pozwala z dużą dokładnością określić wymagane wymiary i pojemność filtra z uwzględnieniem rzeczywistych warunków pracy. Dzięki temu nie dochodzi do zapychania się filtra między wymianami nawet w ekstremalnie niekorzystnych warunkach.

Pierwszy na świecie kasetowy filtr paliwa diesla zaprojektowany przez Sogefi

Firma Ford wytypowała Sogefi do opracowania i dostarczenia filtra diesla do silnika o pojemności 6,7 litra Power Stroke® V8 turbo diesel w USA. Silnik montowany jest w pojazdach Ford F-Series Super Duty (F250, F350, F450 i F550) – najpopularniejszych pickupach w Ameryce i kontynuuje tradycje lidera w zakresie mocy i momentu obrotowego. Do tak specjalnego silnika, Sogefi opracowała rewolucyjny produkt – moduł filtracyjny wraz z kasetowym filtrem paliwa.

Wykonany z tworzyw sztucznych płaski filtr umożliwia optymalizację wymiarów, pozbycie się panelu ochronnego, a także umiejscowienie filtra w miejscu gdzie umieszczenie jego cylindrycznego odpowiednika byłoby niemożliwe.W celu ochrony przed uszkodzeniem przez żwir, filtr został wyposażony we wzmacniające użebrowanie. Kasetowy filtr zamontowany jest obok zbiornika paliwa, na ramie. Tworzywo sztuczne, z jakiego został wyprodukowany element filtracyjny jest lżejsze od metalu co wpływa na zmniejszenie zużycia paliwa, daje możliwość recyklingu oraz eliminuje ryzyko perforacji obudowy przez bakterie, które namnażają się w wilgotnym i ciepłym środowisku.

Materiał filtracyjny zastosowany w filtrze zapewnia wysoką sprawność separacji zanieczyszczeń do 4 mikrometrów, umożliwiając długą i bezawaryjną pracę wysokociśnieniowej pompy wytryskowej oraz wtryskiwaczy, podczas gdy wspomniana wcześniej technologia Diesel3Tech+™ zapewnia najlepszą możliwą separacje wody w celu zapobieżenia korozji systemu wtrysku. W momencie przepływu paliwa przez filtr może dojść do gromadzenia się ładunków elektrostatycznych na niektórych jego elementach. Aby tego uniknąć i zapewnić bezpieczeństwo pasażerom, filtr wyposażony jest w kołek uziemiający zintegrowany z czujnikiem wody. Kasetowy filtr paliwa potwierdza zaangażowanie firmy Sogefi w tworzenie innowacyjnych technologii oraz rozwiązań zapewniających doskonałe osiągi.

Audi

Firma Sogefi została wybrana przez koncern Audi na dostawcę filtra oleju do nowego, tegorocznego modelu Q7 V8 TDI o pojemności 4,0 litra. Ten wyjątkowy silnik Euro6 o mocy 405 i 443 koni mechanicznych będzie pierwszą na świecie jednostką wyposażoną w elektryczną turbosprężarkę i będzie montowany we flagowych modelach grupy Volkswagen w następnych trzech latach, w tym Audi A8, Porsche Panamera i Cayenne oraz VW Touareg. Moduł filtracji oleju, w którym umieszczony będzie ekologiczny wkład filtracyjny został wykonany lekkich materiałów w tym wzmacnianego poliamidu

Osobliwością modułu filtracyjnego jest jego lokalizacja wewnątrz skrzyni korbowej w otoczeniu gazów, gorącego oleju i produktów spalania, które połączone tworzą agresywną i żrącą mieszaninę. Mimo tak ciężkich warunków pracy, moduł filtracyjny został zaprojektowany do bezproblemowej pracy przez cały okres użytkowania silnika.

Dowiedz się więcej

Nowe filtry w ofercie marki FRAM
Nowe filtry w ofercie marki FRAM

Oferta filtrów marki FRAM poszerzyła się o kolejne referencje. Nowości to przede wszystkim produkty do samochodów marek europejskich i japońskich. Pełna lista nowych filtrów powietrza, oleju, paliwa i kabinowych znajduje się na stronie internetowej marki FRAM, pod adresem: www.fram-europe.com/en/product-news/new-products.html Po kliknięciu w poszczególne filtry uzyskujemy dostęp do dalszych informacji jak zdjęcie, wymiary, wszystkie zastosowania, odnośniki […]

Nowe referencje filtrów PURFLUX
Nowe referencje filtrów PURFLUX

W ciągu ostatnich miesięcy lista referencji marki PURFLUX poszerzyła się o ponad sto pozycji. Nowości to przede wszystkim filtry powietrza i filtry kabinowe, pojawiło się także kilka nowych filtrów paliwa i oleju. Szczegółowa lista nowości jest dostępna pod linkiem.

Komentarze

Brak komentarzy