VARTA (Johnson Controls) na targach Automechanika 2016

, 20 września 2016, 10:47

Podczas targów Automechanika 2016 firma Johnson Controls zaprezentowała pierwsze wyniki programu bezpłatnego testowania akumulatorów europejskich kierowców. Trwająca od roku akcja ma na celu wsparcie warsztatów w wykrywaniu usterek akumulatorów, zanim jeszcze staną się przyczyną awarii samochodu.

Uśredniając wyniki do całej Europy z ponad 33 tysięcy sprawdzonych pojazdów prawie 25% miało akumulator wymagający natychmiastowej wymiany. Jak na tle europejskim wypadła Polska? Okazuje się, że nie najgorzej, ponieważ według badań Johnson Controls, 26% samochodów sprawdzonych podczas akcji w Polsce miało słabe akumulatory, a 20% kwalifikowało się już jedynie do wymiany.

Firma Johnson Controls sprawdziła również, jakie zmiany nastąpiły na rynku usług serwisowania akumulatorów w kontekście czynności wykonywanych przez samych właścicieli samochodów i tych zlecanych warsztatom. Okazało się, że 85% kierowców samochodów potrzebuje pomocy serwisu. Obserwując postęp technologiczny współczesnych samochodów trudno się temu dziwić. Wymiana akumulatora stała się skomplikowaną czynnością, którą nie zawsze da się wykonać w zaciszu domowego garażu. Sam akumulator zyskał także zupełnie inną rolę. Kiedyś jego zadaniem było jedynie odpalenie silnika, a dzisiaj musi zasilać w skrajnych przypadkach nawet 50 modułów komputerowych i 150 urządzeń elektrycznych. Żeby było trudniej coraz częściej musi sprostać temu zadaniu, kiedy silnik nie pracuje, a wszystko to dzięki technologii start-stop, która taranem zdobywa rynek.

W kwestii serwisowania kierowcy nie mają zatem powodu do zadowolenia, zyskać mogą jednak przedstawiciele warsztatów samochodowych. Oczywiście pod warunkiem, że zdobędą odpowiednie kompetencje do obsługiwania nowoczesnych akumulatorów, a z tym bywa różnie. Zdaniem Johnson Controls aż 50% warsztatów samochodowych w Europie nie jest przygotowanych do serwisowania samochodów z systemem start-stop. Na razie nie mamy danych dotyczących rynku polskiego. Z pomocą przychodzą producenci wraz ze swoimi szkoleniami.

– „Będziemy wspierać warsztaty i przygotowywać je na zmieniający się rynek. Nowe technologie wykorzystane w akumulatorach AGM (Absorbent Glas Mat), montowanych w pojazdach wyposażonych w systemy start-stop będą coraz częściej pojawiać się w warsztatach i mechanicy muszą być na to gotowi." – zapewnia Joseph Walicki, vice president i president Johnson Controls Power Solutions.

 

Warto się szkolić, ponieważ według szacunków do roku 2020, 75% wszystkich nowych pojazdów w Europie będzie mieć technologię start-stop.

Dowiedz się więcej

Nagroda Rising Stars dla Manager producenta akumulatorów
Nagroda Rising Stars dla Manager producenta akumulatorów

Florence Bailleul jest Vice Prezydentem oraz Generalnym Managerem na aftermarket firmy Johnson Controls w regionie EMEA. Managerka została uhonorowana nagrodą „Rising Stars Award” w kategorii Aftersales and Service. Nagroda została ustanowiona przez magazyn „Automotive News Europe”, jest przyznawana jako wyraz uznania dla najbardziej obiecujących i odnoszących największe sukcesy managerów z branży motoryzacyjnej. Ceremonia wręczenia nagrody odbyła się […]

Targi ProfiAuto Show 2016: VARTA
Targi ProfiAuto Show 2016: VARTA

Producent akumulatorów, poza ekspozycją swoich produktów, skupił się na promowaniu trwającej od jesieni kampanii. Akcja VARTY – Test akumulatora w warsztacie – spotkała się z pozytywnym odbiorem ze strony mechaników. – "Program Darmowego Testowania Akumulatorów rozpoczął się pod koniec ubiegłego roku. Na przełomie lutego i marca zakończyła się część związana z premiowaniem testów, natomiast sama […]

Komentarze

Brak komentarzy