Filtry paliwa marki Hengst – skuteczna ochrona układu paliwowego

, 14 września 2016, 23:52

Dynamiczny rozwój technologii silników wysokoprężnych w pojazdach osobowych powoduje, że wzrastają wymagania dokładności filtracji paliwa. W szczególności rozwój układów Common Rail powoduje, że ogromne znaczenie ma stosowanie wysokiej jakości filtrów paliwa. Wtryskiwacze są bardzo podatne na zanieczyszczenia i potrzebne jest podawanie bardzo dokładnie filtrowanego paliwa, aby uniknąć kosztownych napraw.

Optymalna separacja wody

Filtry paliwa Hengst zatrzymują cząstki rdzy i kurzu, zabrudzenia ze zbiornika, wodę i inne substancje, które mogłyby negatywnie wpłynąć na działanie nowoczesnych układów wtryskowych. Firma Hengst- niemiecki producent filtrów i modułów filtracyjnych w jakości OE, opracował koncepcję filtracji przy użyciu najnowocześniejszych materiałów filtrujących medium filtrujące z włókien zgrzewalnych (Meltblown).

Zawartość wody w oleju napędowym

Nowoczesne układy wtryskowe silników wysokoprężnych wymagają ulepszonej separacji wody. Dzięki zastosowaniu kompozytowego medium filtracyjnego z wyższą zdolnością koalescencji wody filtry Hengst – w większym stopniu separują wodę, w porównaniu do standardowego medium filtracyjnego. Przez zastosowanie cieńszych włókien hydrofobowych jesteśmy w stanie odseparować z oleju napędowego blisko 100% wody. Działanie naszego filtra paliwa gwarantuje bezawaryjną pracę silnika oraz ochronę przed zużyciem i korozją w ciągu całego okresu między serwisowego.

Stosowanie biopaliw a wydajność filtracji

Ochrona silnika przed zużyciem dzięki filtrom Hengst

Powszechnie stosowane paliwo z dodatkiem estrów z jednej strony wpływa dodatnio na ochronę środowiska i redukcję emisji gazów cieplarnianych. Z drugiej strony, nie należy zapominać o wpływie biopaliw na sprawność i żywotność filtrów. Biopaliwo jest znacznie bardziej agresywne niż normalna benzyna czy olej napędowy i wpływa niekorzystnie na zawarte w filtrach komponenty tj. tworzywa sztuczne, elastomery, metale, złącza klejowe. Najpowszechniej stosowanym biopaliwem są estry metylowe kwasów tłuszczowych (FAME). Mają one jednak właściwości korozyjne oraz dużą zawartość cząstek organicznych i dlatego kryteria konstrukcyjne i okresy interwałów pomiędzy wymianami muszą być uwzględnione przez producentów filtrów.

Dlatego, aby zapewnić wysoki stopień filtracji i najwyższą ochronę układu wtryskowego Hengst zastosował wielowarstwowy materiał filtrujący z mikroporami. Dodatkowo w celu ochrony przed działaniem agresywnych biokomponentów zawartych w paliwie materiał ten posiada specjalna powłokę żywiczną a to zapewnia długą żywotność filtra oraz jego wysoką sprawność w całym okresie eksploatacji. Połączenia materiału filtracyjnego są wykonane za pomocą zgrzewania co eliminuje ryzyko korozji w przypadku, gdy stosowana byłaby metalowa szyna.

Zmniejszone koszty dzięki zastosowaniu zintegrowanych modułów filtracyjnych.
Poszczególne funkcje płynów mogą być zintegrowane w module wielofunkcyjnym w celu efektywniejszego wykorzystania dostępnej przestrzeni montażowej.

Przykładem zastosowanej koncepcji modułu jest rozwiązanie opracowane w dziale badawczo wdrożeniowym Hengst wspólnie z inżynierami koncernu GM. Moduł filtracji paliwa stosowany w silnikach platforma D1xx i Epsilon – pojazdy Opel Insignia, Cascada, Astra, Meriva, Saab 9.5/9.3 oraz  Chevrolet Cruze (filtr wymienny Hengst numer E640KP).

Ograniczenie ilości połączeń i przewodów stwarza idealne warunki do redukcji rozmiaru i masy!

Hengst oferuje na rynek aftermarketowy produkty zgodne ze specyfikacją OE

Do najnowszych systemów wtryskowych Hengst oferuje filtry paliwa wykonane z nowoczesnych kompozytowych medium filtracyjnych, zbudowanych z wielu warstw i dodatkowo z powłoką z niezwykle drobnych pneumotermicznych włókien z tworzywa sztucznego. W tego typu filtrach o budowie w układzie gwiaździstym, nad warstwą filtracji wstępnej znajduje się warstwa filtracji dokładnej co w efekcie zwiększa zdolność pochłaniania zabrudzeń (cząstki korozji, kurzu, osady ze zbiornika i wody) o ponad 100% w porównaniu z mediami standardowymi.

Niezawodność filtrów gwarantuje bezawaryjną pracę silnika i ochronę przed zużyciem i korozją w całym interwale serwisowym.

Wkłady do filtrów paliwa Hengst są stosowane w silnikach wysokoprężnych oraz benzynowych samochodów osobowych. Jedyna czynność przeprowadzana w trakcie serwisowania filtra to wymiana wkładu. Zawory i obudowa filtra, która zawiera właściwy wkład filtra paliwa pozostają zawsze na stałe przymocowane do bloku silnika.
Moduły  posiadają zintegrowane funkcje w jednej zwartej obudowie: filtr paliwa, wydajny podgrzewacz paliwa z funkcją „quick connect” elektrozawór sterujący, osadnik wody, czujniki ciśnienia i zawory sterujące przepływem i temperaturą.
Dzięki łatwemu w eksploatacji i przyjaznemu dla środowiska projektowi filtra ENERGETIC®, wykorzystującego technologię „Clip-in”, wymiana filtra odbywa się wyjątkowo szybko i jest czystsza.

Technologia  i  jakość filtracji
Wkłady z włókien zgrzewalnych (Meltblown)- medium filtracji paliwa stosowane przez firmę Hengst.

Wkłady z włókien zgrzewalnych wytwarzane są na bazie poliestru, w związku z czym posiadają znacznie dłuższą żywotność niż media z celulozy. W porównaniu do jednowarstwowych wkładów celulozowych, wkład z włókien zgrzewalnych posiada dwie warstwy o zróżnicowanej strukturze. Specjalny proces zgrzewania warstw włókniny, tworzy niezwykle drobną fakturę, która umożliwia uzyskanie bardzo dużej porowatości w gotowym medium. Wkłady są optymalnie dostosowane do wymagań danego producenta pojazdu.
Dzięki innowacyjnemu medium filtracyjnemu Meltblown o klasie filtracji poniżej 2μ, nasze wkłady do filtrów paliwa gwarantują optymalną ochronę przed zużyciem, spełniają wymagania układów wtryskowych i zapewniają wysoką niezawodność pracy w ciągu długich okresów między serwisowych, obniżając tym samym koszty obsługi.

Przyjazny dla otoczenia i łatwy w serwisowaniu
System ENERGETIC®

Innowacyjny system ENERGETIC® pomaga producentom w spełnieniu wymagań przepisów End-of-Life, dotyczących wymagań środowiskowych w stosunku do pojazdów. Obejmują one
m.in. regulacje dotyczące procesów projektowania produktu, usuwania odpadów i recyklingu. Wykonana z tworzywa obudowa Energetic pozostaje przytwierdzona do bloku silnika przez cały okres eksploatacji systemu filtracyjnego i w czasie użytkowania pojazdu wymieniać trzeba jedynie wkład filtra. System cechuje przyjazny dla środowiska projekt, łatwość obsługi i ekonomiczna praca.

Aby uzyskać więcej informacji, odwiedź: www.hengst.com

Dowiedz się więcej

Hengst: Najwyższa pora na zmianę filtra kabinowego
Hengst: Najwyższa pora na zmianę filtra kabinowego

Początek wiosny to doskonały czas na zmianę filtra kabinowego i najlepszy sposób na pozbycie się pyłków i zanieczyszczeń. Tylko wysokiej jakości filtry zapewniają komfort podróżowania, zdrowie i bezpieczeństwo kierowcy i pasażerów. Stosowane  w pojazdach filtry mają za zadanie nie tylko chronić silnik ale także zdrowie i komfort kierowcy oraz pasażerów. To zadanie spełniają tylko najlepsze […]

Finaliści Mistrzostw Kartingowych Hengst za kierownicą Ferrari i AMG
Finaliści Mistrzostw Kartingowych Hengst za kierownicą Ferrari i AMG

Laureaci Kartingowych Mistrzostw organizowanych przez firmę Hengst spotkali się w Kielcach, gdzie mieli niepowtarzalną okazję poprowadzenia na torze Mercedesa AMG C 63S oraz Ferrari 458 Italia pod okiem doświadczonych instruktorów. Wszystko zaczęło się od Kartingowych Mistrzostw Hengst, które odbywały się w całym kraju od 4 października, na torach w Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu i w Warszawie. […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

qswis, 16 września 2016, 22:30 0 0

Jedyny filtr na którym możne zarobić. Manna i filtrona po głosząc musze oddawac

Odpowiedz