Układ hamulcowy nowej generacji debiutuje w Alfie Romeo

, 14 lipca 2016, 15:25

W nowej Alfie Romeo Giulia zastosowano zintegrowany układ hamulcowy MK C1 Continental. Rozwiązanie po raz pierwszy weszło do produkcji seryjnej.

MK C1 ma zapewniać maksymalne bezpieczeństwo i wysoki poziom komfortu prowadzenia. Znacznie skraca drogę hamowania, dając szybką reakcję pedału hamulca oraz wyeliminowanie drgań w przypadku zadziałania ABS.

Opracowany przez Continental układ hamulcowy MK C1 (Integrated Breaking System, IBS) jest zintegrowany z elektronicznymi systemami bezpieczeństwa – wspomaganiem awaryjnego hamowania, układem aktywnej kontroli prędkości jazdy (Adaptive Cruise Cotrol, ACC) oraz systemami ochrony pieszych. Dostarczając im informacji pozwala razem efektywnie współpracować i skutecznie działać w momencie zagrożenia. Istotne jest także to, że w porównaniu z tradycyjnymi układami hamulcowymi, MK C1 jest dużo bardziej kompaktowy oraz lżejszy.

Dzięki integracji systemów, optymalizacji obciążeń oraz zredukowaniu drgań pedału hamulca, elektrohydrauliczny MK C1 może wytworzyć ciśnienie hamowania znacznie szybciej niż konwencjonalne układy hydrauliczne. Ciśnienie zwiększa się za pomocą pompy napędzanej elektrycznie, która  pracuje tylko w momencie skrętu kół, oszczędzając w ten sposób paliwo podczas jazdy na wprost. Dzięki temu MK C1 spełnia wymogi nowych zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy w zakresie zwiększonej dynamiki zmian ciśnienia, co ma na celu zapobieganie wypadkom i ochronę pieszych. Dodatkowo, układ ten może spełniać wymogi stawiane rekuperacyjnym układom hamulcowym bez konieczności stosowania jakichkolwiek dodatkowych rozwiązań jednocześnie zapewniając wysoki poziom komfortu.

Rozwiązanie stworzone przez Continental zostało także doceniane przez specjalistów z branży – w marcu br. wyróżniono je tytułem Innovation Award przez Europejskie Stowarzyszenie Producentów Części Motoryzacyjnych (CLEPA).

Dowiedz się więcej

Więcej obowiązkowych systemów bezpieczeństwa w nowych pojazdach?
Więcej obowiązkowych systemów bezpieczeństwa w nowych pojazdach?

ONZ wydało rozporządzenie dotyczące podniesienia standardów bezpieczeństwa w nowych pojazdach. Organizacja zabiega m.in. o wprowadzenie obowiązku montowania niektórych systemów zapobiegania wypadkom w samochodach. Rozporządzenie Organizacji Narodów Zjednoczonych, które zostało skierowane do wszystkich państw członkowskich jest wsparciem prowadzonej przez Global NCAP ogólnoświatowej kampanii „Stop wypadkom”, której partnerem jest firma Continental. Rozporządzenie bazuje na Deklaracji Brazylijskiej, przyjętej […]

Targi ProfiAuto Show 2016: ATE
Targi ProfiAuto Show 2016: ATE

ATE przedstawiało na stoisku zarówno części eksploatacyjne do układów hamulcowych – klocki, tarcze hamulcowe, płyny hamulcowe – a także niezbędny osprzęt do obsługi i napraw układów hamulcowych. Przedstawiciele firmy podkreślają, że ATE jest pierwszą marką, która wprowadziła ceramiczne klocki hamulcowe dla zwykłych samochodów i może pochwalić się najszerszą ofertą klocków ceramicznych w Europie i pokryciem […]

Nagroda dla Taraxagum i nowe prototypy – Continental na Automechanice
Nagroda dla Taraxagum i nowe prototypy – Continental na Automechanice

Targi Automechanika we Frankfurcie firma Continental z pewnością może uznać za udane. Jej produkt – opony z mniszka lekarskiego – został nagrodzony tytułem Innovation and the Green Award, przyznawanym najbardziej przyjaznym środowisku projektom. Jury konkursu nagrodziło nie tylko sam produkt Continentala, ale także zaangażowanie i plany czynione przez firmę względem upowszechnienia technologii tworzenia opon i […]

Continental buduje nowe centrum badań nad oponami z mniszka lekarskiego
Continental buduje nowe centrum badań nad oponami z mniszka lekarskiego

Continental planuje poszerzyć projekt badawczy ,,Taraxagum – opony z kauczuku z mniszka lekarskiego” o placówkę naukową mającą na celu rozwój przemysłowej uprawy roślin i przetwarzanie pozyskanego z nich surowca na potrzeby produkcji ogumienia. Nowe centrum badań – Taraxagum Lab Anklam – ma powstać w północno-wschodniej części Niemiec w miejscowości Anklam. W pierwszej fazie projektu Continental […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

ALfa, 14 lipca 2016, 19:42 0 0

Jeden moduł oznacza znacznie wyższe koszty wymiany, taka to nowość.

Odpowiedz