Awaria dwumasowego koła zamachowego. Daleko nie pojedziesz!

, 6 lipca 2016, 23:00

Dwumasowe koło zamachowe jest jednym z ważniejszych elementów wyposażenia nowoczesnych samochodów. Wpływa na prawidłową pracę silnika oraz układu zmiany biegów. Warto, zatem wyjaśnić kilka kwestii związanych z jego budową, eksploatacją i serwisowaniem.

Jaką rolę pełni dwumasa?

Zwiększa komfort jazdy i wycisza pracę współczesnych układów napędowych oraz reguluje przepływ momentu obrotowego, co przekłada się na mniej brutalną reakcję przy wciśnięciu pedału gazu oraz dużo łatwiejszą zmianę przełożeń.

Niestety mimo postępu w dziedzinie motoryzacji, nie da się uniknąć zużycia kół dwumasowych. Jakie są objawy awarii?

  • hałas i wibracje wzrastające wraz z obciążeniem silnika podczas gwałtownego przyspieszania szczególnie, gdy przechodzimy z niskich obrotów na wysokie oraz w momencie „hamowania silnikiem”,
  • szarpanie przy uruchamianiu i problemy z płynnym ruszaniem autem oraz zmianą biegów.

 

W czym może pomóc mechanik?

Po zdemontowaniu dokładnie obejrzy koło, jeśli jest zaolejone i posiada uszkodzenia mechaniczne, trzeba je wymienić. Jeżeli w diagnozowanym sprzęgle dwumasowym po przekręceniu „masy wtórnej” względem „pierwotnej” słyszalne i odczuwalne jest ocieranie tych dwóch elementów, możemy być pewni awarii. Podobnie jest w sytuacji, gdy po „przekręceniu” masy wtórnej samoczynnie nie powraca ona do pozycji początkowej. Dobrą praktyką jest zakup elementów odpowiednio dobranych do danego samochodu od jednego producenta. Mieszanie części nowych z poszczególnymi elementami używanymi może skutkować nieprawidłową pracą sprzęgła, nawet, jeśli ich producent jest ten sam.

Diagnoza problemów z kołem zamachowym oraz innych występujących w samochodach awarii może stanowić nie lada wyzwanie. Dlatego tak istotne jest czerpanie wiedzy z najlepszych źródeł. Takim miejscem jest platforma internetowa Team TOTAL Pro, która wspiera właścicieli warsztatów w prowadzeniu ich biznesu, mechaników – w ich rozwoju zawodowym, a pasjonatów motoryzacji w zdobywaniu nowej wiedzy z dziedziny szeroko pojętej motoryzacji. Platforma jest miejscem, w którym można znaleźć szereg porad ekspertów. Od momentu uruchomienia, czyli października 2015 roku, zarejestrowało się na niej blisko 2500 zawodowych mechaników. Na platformie Team TOTAL Pro dostępny jest premierowy film Adama Klimka, który pokazuje jak prawidłowo wymienić koło dwumasowe.

 

 

Więcej informacji o TOTAL Polska, Team TOTAL i Team TOTAL Pro można znaleźć tutaj:

www.total.com.pl

www.teamtotal.pl

www.teamtotalpro.pl

www.facebook.com/totalpolska

Dowiedz się więcej

Filmy z Adamem Klimkiem – Team TOTAL Pro wchodzi w nowy etap
Filmy z Adamem Klimkiem – Team TOTAL Pro wchodzi w nowy etap

Już wkrótce na platformie Team TOTAL Pro pojawią się nowe filmy instruktażowe, poruszające zagadnienia motoryzacyjne. Główną rolę zagra w nich Adam Klimek, uważany za najbardziej znanego polskiego mechanika. Sprawdziliśmy, jakie jeszcze pomysły ma Total na rozwój swojego projektu. Platforma wymiany informacji Internetowa platforma Team TOTAL Pro z założenia ma łączyć mechaników, utalentowanych kierowców i pasjonatów […]

Targi ProfiAuto Show 2016: Total
Targi ProfiAuto Show 2016: Total

Producent środków smarnych w tym roku postawił na multimedialny i zabawowy charakter swojego stoiska. Dużo uwagi poświęcono nowej platformie internetowej dla mechaników Teamtotal. Na stronie można znaleźć porady dla mechaników, ciekawostki, konkursy i promocje producenta. Można również było zamienić kilka słów z ambasadorami marki: Adamem Klimkiem, Patrykiem Mikiciukiem, Hubertem Ptaszkiem czy Klaudią Podkalicką.  Został również przygotowany […]

Oleje Low Saps – czym są i kiedy warto je stosować?
Oleje Low Saps – czym są i kiedy warto je stosować?

Tak zwane oleje niskopopiołowe zostały stworzone w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku po wprowadzeniu restrykcyjnych norm emisji spalin, wymagających zastosowania zaworów EGR i filtrów cząstek stałych. Jak działają i czym różnią się od „zwykłych” olejów? Wyjaśnił nam to specjalista – Andrzej Husiatyński, Kierownik Działu Technicznego w firmie Total. Oleje Low Saps powinny być dobrze znane właścicielom […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

on29, 12 lipca 2016, 22:29 0 0

Akurat ten 1.9 tdi o kodzie bxe nie jest symbolem niezawodnosci bo posada wade fabryczna w postaci obracajacych sie panewek na wale.

Odpowiedz