Valeo proponuje alternatywę dla klasycznej “dwumasy”

24 czerwca 2016, 11:43

Dwumasowe koła zamachowe to większy komfort jazdy dzięki mniejszym drganiom układu napędowego i niższe zużycie paliwa, ale też i kosztowne naprawy w razie przedwczesnego zużycia tego elementu. Francuski producent części przygotował ciekawą alternatywę dla tego podzespołu, przeznaczoną raczej do starszych samochodów.

Tłumiki skrętne znajdujące się w dwumasowym kole zamachowym często ulegają uszkodzeniu i wtedy nie tylko element ten przestaje spełniać swoje zadanie, ale także każdemu wciśnięciu i puszczeniu pedału gazu towarzyszy irytujący stuk. Słabym elementem „dwumasy” jest także łożysko na jej połączeniu z wałem napędowym, na którym mogą pojawiać się luzy, a które nie występuje w klasycznym rozwiązaniu z litym kołem zamachowym. Co gorsza, niesprawne dwumasowe koło zamachowe to nie tylko pogorszenie komfortu jazdy, ale także groźba uszkodzenia skrzyni biegów.

Opatentowany przez Valeo zestaw konwertujący K4P jest konkurencyjnym cenowo zamiennikiem dwumasowego koła zamachowego, jednocześnie spełnia wszystkie funkcje „dwumasy”. Producent zapewnia, że zestaw charakteryzuje się przy tym większą trwałością.

Po zamontowaniu zestawu K4P samochód zużywać ma dokładnie tyle samo paliwa co z „dwumasą” (nie trzeba podnosić obrotów biegu jałowego), a drgania w układzie napędowym mają być minimalnie większe. Producent zestawu zaręcza, że tłumiki drgań zastosowane w tarczy sprzęgła K4P mają tak dużą trwałość, że nie trzeba będzie jej wymienić przed naturalnym zużyciem materiału ciernego tarczy.

Zestawy Valeo K4P, dedykowane do konkretnych modeli aut i wersji silnikowych, to raczej rozwiązanie dla pojazdów kilkuletnich i starszych, które generują duże przebiegi. W odróżnieniu od dwumasowego koła zamachowego, zestawy K4P nie są wrażliwe na styl jazdy kierowcy. Atrakcyjność cenowa, w porównaniu do klasycznej "dwumasy", może sprawić, że posiadacze starszych aut zdecydują się na to rozwiązanie.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Valeo przejmuje FTE Automotive
Valeo przejmuje FTE Automotive

Valeo przejmuje FTE Automotive – niemieckiego producenta elementów układu hamulcowego oraz komponentów odpowiedzialnych za sterowanie sprzęgłem. Niemiecka firma FTE Automotive specjalizująca się w produkcji układów sterowania sprzęgłem, skrzyniami biegów i podzespołów układu hamulcowego została przejęta przez francuską firmę Valeo. Ważnym czynnikiem przy przejęciu FTE ma być wzmocnienie pozycji Valeo na aftermarkecie. W roku 2015 FTE wygenerowało […]

Targi ProfiAuto Show 2016: Valeo
Targi ProfiAuto Show 2016: Valeo

Punkt Valeo był miniaturą stoiska marki znanego z targów Automechanika we Frankfurcie. Atrakcją była prezentacja samochodowego układu klimatyzacji, na przykładzie którego specjaliści techniczni Valeo udzielali porad z zakresu prawidłowej obsługi i diagnostyki. Przedstawiciele producenta cierpliwie odpowiadali na każde pytanie dotyczące oferty. Stałym punktem targowych ekspozycji Valeo są produkowane przez firmę podzespoły, wyglądające niczym "żywcem" wyjęte […]

Co pokaże Valeo na targach Automechanika?
Co pokaże Valeo na targach Automechanika?

Valeo zaprezentuje swoje nowe produkty dla aftermarketu na targach Automechanika 2016. Producent pokaże najnowszy asortyment obejmujący sprzęgła, wycieraczki, oświetlenie i nie tylko. Valeo zaprezentuje swój najnowszy asortyment obejmujący sprzęgła, wycieraczki, oświetlenie, dopełniając go swoimi liniami produktów regenerowanych oraz posprzedażowych. Zespoły sprzedażowe Valeo, wyposażone w materiały techniczne marki, chętnie podzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem z […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Szpakerson , 24 czerwca 2016, 21:02 0 0

Taniej nie znaczy lepiej a w tym wypadku nawet podobnie. Komfort obsługi sprzęgła w przypadku np. 1,9tdi z popularnych vagow - słaby. Zestaw dla d4d Toyoty - tragedia. Zdecydowanie bardziej odczuwalne wibracje, dziś już nikomu takiego zestawu bym nie założył. Dwumasa swoje kosztuje ale każdy właściciel diesla, bo głównie w nich występują musi się liczyć z wyższymi kosztami serwisowania samochodów z pozoru tańszych w eksploatacji codziennej. Diesel ma robić duże przebiegi, jeżeli ktoś kupuje go mało jeżdżąc bo mało pali to popełnia błąd.

Odpowiedz