Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech wybrany silnikiem roku 2016

, 9 czerwca 2016, 10:02

Podczas 18. edycji Nagród „Silnika Roku”, która miała miejsce w Stuttgarcie 1 czerwca br., międzynarodowe jury złożone z dziennikarzy przyznało nagrodę Silnika Roku, w kategorii 1-1,4 litra pojemności, trzycylindrowemu turbodoładowanemu silnikowi benzynowemu PureTech 1,2 l, opracowanemu przez Grupę PSA. Jednostka produkowanej w zakładach Française de Mécanique we francuskim Douvrin.

Grupa PSA zwiększa produkcję silników benzynowych nowej generacji

W związku z popularnością gamy trzycylindrowych silników benzynowych Grupa PSA podjęła decyzję o zwiększeniu mocy produkcyjnych w tym zakresie, aby wesprzeć proces ograniczania negatywnego wpływu emisji CO2 na środowisko. Od momentu rozpoczęcia produkcji w 2014 r. z linii produkcyjnej w Douvrin zeszło ponad 370 tys. sztuk silników turbodoładowanych PureTech. Dodatkowo zostanie uruchomiona produkcja w zakładach Trémery we wschodniej Francji. Do roku 2018 łączna produkcja turbodoładowanych silników benzynowych wzrośnie do 670 tys. sztuk rocznie.

Zmniejszenie zużycia paliwa i emisji CO2 przy optymalizacji osiągów samochodów

Trzycylindrowy turbodoładowany silnik benzynowy PureTech został opracowany przy wykorzystaniu 120 patentów, co pozwoliło na obniżenie emisji o 18% w porównaniu z czterocylindrową jednostką poprzedniej generacji. Nagrodzony silnik ma na swoim koncie dwa rekordy pod względem niskiego zużycia paliwa. Pierwszy z nich został pobity w Europie w 2014 r. w samochodzie z manualną skrzynią biegów. Drugi został osiągnięty w tym roku w Chinach, gdzie pojazd z automatyczną skrzynią biegów przejechał na jednym baku 1878 kilometrów osiągając rekordowo niskie zużycie 2,93 l/100 km. Silnik turbodoładowany PureTech oferuje także poziom komfortu jazdy należący do najwyższych na rynku – i to nawet przy najniższych prędkościach – a także jeden z najwyższych momentów obrotowych przy niskiej prędkości obrotowej, tj. 230 Nm. Silniki PureTech o pojemności 1,2 l i mocy 110 KM oraz 130 KM montowane są w samochodach z segmentu B i C. Na rynek weszły w marcu 2014 r., w modelach Citroën C4 Picasso i Peugeot 308. Obecnie montowane są w ponad 60 różnych modelach na całym świecie, w tym w najnowszej wersji Peugeot 3008, którego międzynarodowa premiera odbyła się 23 maja 2016 r.

Nawiązując do otrzymanej nagrody Christian Chapelle, kierujący Dyrekcją odpowiedzialną za konstrukcję układów napędowych i podwozia w Grupie PSA, powiedział: – „Zdobycie tej nagrody po raz drugi z rzędu świadczy o uznaniu dla naszych umiejętności technologicznych oraz pracy nad optymalizacją silników i minimalizacją ich negatywnego wpływu na środowisko bez rezygnacji z wysokich osiągów.”

Dowiedz się więcej

Sogefi dostarczy części do silników Euro6 grupy PSA
Sogefi dostarczy części do silników Euro6 grupy PSA

Sogefi Group zostało wyłącznym dostawcą podstawowych części na pierwszy montaż do nowej serii dwulitrowych silników grupy PSA (Peugeot/Citroen) Blue HDi DW10F. Sogefi jest preferowanym przez PSA dostawcą elementów układów oleju, paliwa, powietrza i wody. Filtry Sogefi o jakości oryginalnego wyposażenia będą wkrótce dostępne dla klientów rynku części zamiennych. Sogefi dla PSA Wprowadzenie nowej serii silników […]

Bosch i PSA wprowadzą tani napęd hybrydowy
Bosch i PSA wprowadzą tani napęd hybrydowy

Przedsiębiorstwa Bosch i PSA (Peugeot Citroën) planują stworzenie hydraulicznego napędu hybrydowego do samochodów osobowych. Bosch i PSA pracują nad hydraulicznym napędem hybrydowym Po sukcesach związanych z wprowadzeniem na rynek elektrycznego napędu hybrydowego Axle-Split firmy Bosch w samochodach z silnikami diesla produkowanych przez koncern PSA (HYbrid 4), oba przedsiębiorstwa planują teraz stworzenie hydraulicznego napędu hybrydowego do […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Adam T., 14 czerwca 2016, 8:35 0 0

Dają sobie nagrody a potem i tak My musimy p***ć się z awariami nagradzanych silników - przykład ? TSI w grupie VW .

Odpowiedz

lucjan, 16 czerwca 2016, 11:55 0 0

nie trzeba daleko szukać , z podwórka konstruktorów opisanych w tym artykule , silnik 1,6THP

Odpowiedz

hhhh, 16 czerwca 2016, 12:32 0 0

długa ta górka ....prawie 2000km

Odpowiedz