Bosch wspiera wyścigi DTM 2016

, 31 maja 2016, 11:25

Po raz kolejny Bosch dostarcza części i technologię do samochodów startujących w zawodach serii DTM German Touring Car Masters.

Oprócz sterowników silnika i wyświetlaczy, Bosch dostarcza również rozruszniki, alternatory, wiązki przewodów i napędy bezpośrednie wycieraczek. Stanowią one standardowe wyposażenie każdego samochodu wyścigowego. Te elementy, wykorzystywane w sportach motorowych, są projektowane i produkowane w centrum rozwoju w Abstatt. Pracujący tam inżynierowie tworzą na nowo system zarządzania silnikiem DTM, wyświetlacz i wiązkę przewodów. „Sterownik wtrysku dla DTM różni się od sterowników stosowanych w pojazdach drogowych, dlatego powstają na specjalne zamówienie i w bardzo krótkich seriach" – mówi dr Klaus Boettcher, wiceprezes Bosch Motorsport. Podobnie jest w przypadku oprogramowanie do zarządzania silnikiem, które powstaje pod kątem wyścigów samochodowych. Pozwala ono zespołom dokonywać w samochodach indywidualnych zmian wielu parametrów, jak również analizować dane z ukończonych okrążeń. Rozruszniki, alternatory i napędy bezpośrednie wycieraczek są w dużej mierze oparte na seryjnej produkcji. Inżynierowie Bosch poprawiają parametry tych komponentów i czynią je bardziej odpornymi na zanieczyszczenia, wibrację, ciepło i wilgoć. Ściśle przy tym współpracują z oddziałami zajmującymi się budową prototypów w zakładach Bosch na całym świecie.

115-letnia tradycja w sportach motorowych
Zaangażowanie Boscha w sporty motorowe ma długą tradycję. Pierwsze zwycięstwa samochodów wyposażonych w technikę Boscha miały miejsce na wyścigach Nicea-Salon-Nicea w 1901 roku oraz Gordon Bennett Cup w 1903 roku. Wówczas to pierwsze miejsca zdobyli kierowcy wyścigowych Mercedesów, które były wyposażone w iskrownik elektromagnetyczny Boscha. Kolejny przełom nastąpił w roku 1954 podczas Grand Prix Francji, kiedy to po raz pierwszy w samochodzie wyścigowym wykorzystano mechaniczny system bezpośredniego wtrysku benzyny Bosch. Dwa lata później, w 1965 roku, w Porsche 906 po raz pierwszy użyto bezstykowego, tranzystorowego układu zapłonowego, a wkrótce potem, w 1968 roku pojawił się eksperymentalny układ zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania (ABS) w Porsche Bergspyder. Na początku 1980 roku firma Bosch połączyła bezpośredni układ wtryskowy benzyny z układem zapłonowym tworząc elektroniczny system sterowania Motronic. Został on przystosowany do potrzeb Formuły 1, co w 1983 roku przyniosło tytuł Mistrza Świata kierowcy samochodu Brabham BMW. Od 2001 do 2005 roku wszyscy zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans używali elektronicznego układu bezpośredniego wtrysku benzyny firmy Bosch. Od  2006 do 2011 roku wszystkie pojazdy, które wygrały Circuit de la Sarthe były wyposażone w układy wtryskowe Bosch Common-Rail, a w 2012 roku po raz pierwszy zwycięstwo przypadło w udziale hybrydowemu Dieslowi, który również był wyposażony w rozwiązania opracowane przez inżynierów z Bosch Motorsport. 

 

Dowiedz się więcej

Konferencja roczna Grupy Bosch – 10 najważniejszych faktów
Konferencja roczna Grupy Bosch – 10 najważniejszych faktów

Pod koniec maja w Warszawie odbyła się konferencja, na której przedstawiono szczegółowe dane na temat działalności Grupy Bosch na polskim rynku. Ze wszystkich informacji wyłoniliśmy te najbardziej istotne, skupiając się szczególnie na dotyczących rynku motoryzacyjnego. 1. Rozwój poszczególnych sektorów koncernu Bosch był w 2015 roku bardzo zróżnicowany. Największy, 12-procentowy wzrost odnotował sektor Mobility Solutions, osiągając […]

Skracają czas naprawy i zapewniają długie bezawaryjne przebiegi samochodu
Skracają czas naprawy i zapewniają długie bezawaryjne przebiegi samochodu

Pompa cieczy chłodzącej sama w sobie nie jest główną częścią układu rozrządu, ale z racji na to że w większości przypadków jest ona napędzana paskiem rozrządu staje się jedną z najistotniejszych części zestawu części do wymiany układu rozrządu. Najczęściej to właśnie jakość pompy decyduje o jakości całego zestawu rozrządu. Bosch na w swojej ofercie zestawy […]

40 lat sondy lambda Boscha
40 lat sondy lambda Boscha

W ciągu czterech dekad Bosch wyprodukował miliard czujników odpowiedzialnych za czystość spalin. Sonda lambda jest inteligentnym strażnikiem czystości spalin w układzie wylotowym silnika bowiem mierzy skład gazów wydechowych. To rozwiązanie pozwoliło na dokładne dozowanie ilości wtryskiwanego paliwa, a tym samym na powstanie bardzo efektywnych i czystych silników. Ten czujnik tlenu potrafi jednak jeszcze więcej. Na […]

Targi ProfiAuto Show 2016: Bosch
Targi ProfiAuto Show 2016: Bosch

Bosch po raz kolejny na targach zaprezentował innowacyjne rozwiązania wyposażenia warsztatowego, w tym bezłyżkową montażownicę do opon, tester wtrysków paliwa czy także podnośniki warsztatowe. Wspomnianą nowością była bezłyżkowa montażownica TCE 4470. Zamiast łyżki zastosowano tu rozwiązanie, które nazwano „magic finger” tzw. pazur, który ściąga oponę. Dzięki temu rozwiązaniu, nie ma potrzeby używania siły przez zdejmującego […]

Komentarze

Brak komentarzy