Serwis samochodów na gwarancji poza ASO. Tak czy nie? [SONDAŻ]

, 18 maja 2016, 12:20

Decyzja Komisji Europejskiej z 1 czerwca 2010 wyzwoliła kierowców z przymusu napraw aut na gwarancji jedynie w ASO. Popularnie zwane w Polsce „GVO” oraz Sektorowe Wytyczne do niego, pozwalają właścicielowi nowego samochodu zlecać naprawy i okresowe przeglądy warsztatom niezależnym bez utraty gwarancji. W samochodzie na gwarancji można stosować części eksploatacyjne nie tylko z logo producenta pojazdu, ale także znacznie tańsze części oferowane przez niezależny rynek.

Decyzja Komisji Europejskiej oznacza wolność dla kierowców, którzy mogą decydować, gdzie serwisują swój samochód na gwarancji. Jednak jak pokazuje praktyka, wielu właścicieli samochodów nie ma świadomości, że może zlecać jego naprawy i okresowe przeglądy warsztatom niezależnym bez utraty gwarancji.

Serwisy autoryzowane często błędnie informują klientów, że do wykonania naprawy gwarancyjnej niezbędne jest posiadanie faktur Vat z wyszczególnieniem czynności wykonywanych podczas przeglądów, a także wydruku z urządzenia diagnostycznego. W przypadku montażu innych części niż te z logo producenta (porównywalnej jakości), serwisy wymagają okazania certyfikatu. W rzeczywistości to właśnie serwis musi udowodnić, że przegląd w warsztacie niezależnym został wykonany nieprawidłowo, jeśli zamierza odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej. 

Dlatego chcielibyśmy zadać Wam, praktykom, pytanie jak sytuacja wygląda na co dzień?

 

{uri:/ankietka/60}

 

Dowiedz się więcej

ASO Citroena i „typowa” odmowa naprawy gwarancyjnej
ASO Citroena i „typowa” odmowa naprawy gwarancyjnej

Łamanie przepisów MV BER w autoryzowanych stacjach obsługi pojazdów to w naszym kraju niestety nadal standard. Na podstawie napływających do nas skarg właścicieli samochodów i przedstawicieli warsztatów niezależnych, możemy ustalić pewien schemat tego przykrego procederu. Samochodu na gwarancji nie trzeba serwisować w ASO W samochodzie Citroen C-Elysee, którym właściciel jeździ od 2013 r. popsuła się […]

Mała usterka – duży problem, czyli polityka ASO Hyundaia
Mała usterka – duży problem, czyli polityka ASO Hyundaia

Usterka spryskiwacza szyby przedniej to teoretycznie nic poważnego. Jeśli jednak zdarza się w samochodzie objętym fabryczną gwarancją, ASO może uznać, że warto wytoczyć najcięższe działa, aby tylko nie wykonać naprawy za darmo. Kolejna sytuacja z łamaniem przepisów MV BER (popularne GVO) w tle. Szukanie haków Pani Iwona jest właścicielką Hyundaia ix20. Pojazd jest otoczony, silnie […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

nickam , 23 maja 2016, 14:41 0 0

Teraz chyba lepiej serwisować a aso, przynajmniej mamy gwarancję w postaci paragonu i możliwość wygrania insigni jeśli zarejestrujemy go na stronie narodowej loterii paragonowej ministerstwa finansów http://wortale.net/styl,ac217/motoryzacja,ac252/aso-czy-niezalezny-warsztat-gdzie-serwisowac-auto,4342

Odpowiedz