Lumag zainwestował kolejne 14 milionów złotych

, 21 kwietnia 2016, 12:03

Lumag, producent klocków hamulcowych Breck, zainwestował 14 milionów złotych w nowoczesną linię do produkcji nakładek antypiskowych (tzw. shimów). Linię zainstalowano w fabryce firmy, mieszczącej się w Budzyniu w wojewódzkie wielkopolskim.

Shim to jeden z kluczowych elementów budowy klocka hamulcowego, który odpowiada za tłumienie drgań i zapobiega piskom. Dotychczasowa metoda produkcji tej części wymagała zastosowania wielu różnych pras, przy czym sam proces był wielostopniowy. Dział Badań i Rozwoju firmy Lumag na bazie rozwiązań udostępnionych przez szwajcarskiego producenta maszyn przemysłowych spółkę Bruderer, opracował nową metodę wytwarzania nakładek antypiskowych.

Obecnie w procesie jego produkcji wykorzystuje się maszyny, które w danym momencie mogą wykonać tylko jeden zabieg z grupy operacji wytłaczania. W rezultacie cały proces jest mało wydajny oraz nieefektywny pod kątem ekonomicznym ze względu na konieczność wykonywania przezbrojeń narzędzi, jak też konieczności posiadania wielu pras.

Inwestycja stworzy również producentowi klocków hamulcowych Breck warunki do udoskonalania swoich wyrobów. Nowoczesna linia produkująca shimy będzie wsparciem dla bardzo dobrze wyposażonego stanowiska dynamometrycznego do badania hamulców. W rezultacie konstrukcje będą mogły zostać wyprodukowane w fazie prób, a następnie przebadane pod kątem ich funkcjonalności na stanowiskach badawczych.

– „Opracowana przez firmę Lumag technologia zakłada powstanie gotowego wyrobu w ramach pojedynczej maszyny. W konsekwencji skomplikowana logistyka koordynacji wielu półproduktów wytwarzanych na kilku, oddzielnych stanowiskach zostanie zastąpiona przez nadzór nad tylko jednym urządzeniem. Dodatkowo skoncentrowanie produkcji wewnątrz zakładu w Budzyniu umożliwi lepszą kontrolę jakości wykonania, co będzie miało bezpośredni wpływ na poprawę niezawodności wytwarzanych elementów” – tłumaczy Marek Paszkiel, szef produkcji  Lumag.

W związku z realizacją wartego 14 milionów złotych projektu zakupiono i uruchomiono w fabryce w Budzyniu nową linię produkującą shimy. W jej skład wchodzi prasa BSTA 510 oraz urządzenia peryferyjne: zespół rozwijania i prostowania taśmy materiału na wejściu, automatycznego odbioru, pakowania i etykietowania. Wytwórca urządzenia, szwajcarska firma BRUDERER, to niekwestionowany światowy lider w produkcji pras szybkiego tłoczenia, stosujący rozwiązania konstrukcyjne niespotykane w innych maszynach tego typu na świecie.

– „Poza tłumieniem drgań i zapobieganiu piskom nakładki antypiskowe dodatkowo pełnią funkcję izolatora termicznego, stanowiąc dodatkową barierę przed nadmiernym nagrzewaniem się zacisku i płynu hamulcowego. Ten jeden z kluczowych elementów w konstrukcji klocka hamulcowego najczęściej wykonany jest z płytki metalowej o niewielkiej grubości (ok. 0,4 mm) pokrytej jedno lub obustronnie cienką warstwą (ok. 0.15 mm) gumy. Rzadziej spotykanym rozwiązaniem stanowiącym dodatkową warstwę tłumiącą jest element wielowarstwowy będący wynikiem połączenia tkaniny oraz gumy. Zastosowanie blach antypiskowych jest stosunkowo drogim rozwiązaniem, które podnosi koszty wytworzenia o 10 – 20 %, dlatego nie jest ono stosowane przez wszystkich producentów klocków hamulcowych. Produkty Breck w 90% są wyposażone w shimy” – zaznacza Tomasz Orłowski, szef Działu Badań i Rozwoju Lumag.

Dowiedz się więcej

Jak zbudowane są klocki hamulcowe?
Jak zbudowane są klocki hamulcowe?

Z czego zrobiony jest shim? Do czego służy międzywarstwa? Co to jest Compress Control? Jakie znaczenie w produkcji ma tzw. fine blanking? Budowa klocków hamulcowych nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. Wszystko po to, żeby jak najbardziej dbać o bezpieczeństwo użytkowników samochodów. Z jakich elementów składa się klocek hamulcowy? Płytka nośna Wytwarzana metodą […]

Krzysztof Hołowczyc w reklamie klocków Breck
Krzysztof Hołowczyc w reklamie klocków Breck

Lumag – polski producent klocków hamulcowych i właściciel marki Breck, rozpoczął nową kampanię reklamowo-promocyjną. Ambasadorem Brecka został znany kierowca rajdowy – Krzysztof Hołowczyc. Hołowczyc wesprze działania marketingowe marki Breck. W ramach kampanii powstał filmik reklamowy, który można zobaczyć m.in. w serwisie YouTube: – „Nawiązanie współpracy z tak uznanym sportowcem jak Krzysztof Hołowczyc jest kolejnym etapem […]

Krzysztof Hołowczyc i Breck pracują nad polskimi wyczynowymi klockami hamulcowymi
Krzysztof Hołowczyc i Breck pracują nad polskimi wyczynowymi klockami hamulcowymi

Motorsport to dla wielu producentów aut i części samochodowych najtrudniejszy poligon doświadczalny, na którym testują nowe, innowacyjne rozwiązania wprowadzane później do seryjnej produkcji. Breck, polska marka klocków hamulcowych, w mijającym roku bardzo mocno zaangażowała się we wsparcie startów swojego ambasadora Krzysztofa Hołowczyca w Rajdzie Polski oraz Baja Poland. W międzyczasie inżynierowie marki oraz team Hołka […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!