Delphi prezentuje swoją hybrydę

, 18 kwietnia 2016, 9:37

Firma Delphi Automotive PLC, zaprezentowała dzisiaj rozwiązanie dla pojazdów hybrydowych działających na napięciu 48V, które dla producentów samochodów może okazać się punktem zwrotnym, pozwalającym im na spełnienie wymagań dotyczących emisji, których wprowadzenie jest planowane w przyszłości, bez konieczności ograniczania osiągów, których zachowania domagają się klienci.

 Firma potwierdziła, że współpracuje w dwoma globalnymi producentami samochodów i że system może zostać wprowadzony do produkcji w ciągu najbliższych 18 miesięcy.

System został zaprezentowany na przykładzie samochodu Honda Civic, z silnikiem Diesla o pojemności 1,6 litra. Demonstracja  miała miejsce podczas dorocznej prezentacji dla inwestorów. Technologia łagodnej hybrydy Delphi, działającej na napięciu 48V umożliwia „inteligentną” elektryfikację pojazdu. Dostosowana do potrzeb klienta architektura pojazdu maksymalizuje  wykorzystanie 48-voltowych systemów elektrycznych, minimalizując przy tym wymagania w stosunku do silnika spalinowego. W efekcie uzyskuje się poprawę osiągów pojazdu przy jednoczesnym obniżeniu poziomów emisji  CO2 o ponad 10%.

„To nie tylko znaczący krok naprzód na drodze do ponownego odkrycia architektury elektrycznej dla pojazdów wykorzystujących dwa rodzaje napięcia; to także triumf oprogramowania,” stwierdził Jeff Owens, Dyrektor ds. Technologii w Delphi. „Takie inteligentne podejście do zasilania pojazdu, jego okablowania i zarządzania danymi nie tylko pozwala na poprawienie ekonomiki spalania ale także pozwala uzyskać światowej klasy wrażenia z jazdy, poprzez dodatkowe zasilenie aktywnych systemów bezpieczeństwa i ulepszenie łączności w pojeździe.”

To rozwiązanie pozwala producentom samochodów na wprowadzenie wielu, różnego rodzaju innowacyjnych rozwiązań, bez konieczności zwiększania pojemności silnika w celu uzyskania większej mocy. Ta technologia wykorzystuje to co inżynierowie nazywają „e-doładowaniem”, dla uzyskania większej zrywności pojazdu. W samochodzie demonstracyjnym Delphi uzyskano wzrost momentu obrotowego przy niskich obrotach średnio o 25%.

Według Owensa, Delphi będzie miało przewagę nad konkurencją jeśli chodzi o łagodne hybrydy działające na napięciu 48V, z uwagi na długą historię firmy w projektowaniu tego rodzaju systemów, własne oprogramowanie do sterowania pracą silnika oraz wiedzę i doświadczenie w dziedzinie architektury e/e. 

„Kupujący będą wybierać łagodne hybrydy działające na napięciu 48V ponieważ będą się one charakteryzować lepszymi osiągami; a producenci samochodów będą je oferować do sprzedaży ponieważ to pomoże im spełnić wymagania ustalone przez przepisy określające dopuszczalne  normy emisji,” dodał Owens.

Według badań rynkowych IHS, w przemyśle samochodowym, w następnej dekadzie można się spodziewać poważnego przesunięcia w tym kierunku.

„W 2025 roku, jeden na 10 samochodów sprzedawanych na całym świecie będzie łagodną hybrydą działającą na napięciu 48V,” stwierdził Owens. „Aby pokazać to w odpowiedniej perspektywie, należy powiedzieć, że będzie to 11 milionów jednostek rocznie – trzy razy więcej niż wolumen rocznej sprzedaży samochodów typu pick – up i ponad połowa przewidywanego rynku samochodów osobowych z silnikiem Diesla.”

Z punktu widzenia ochrony środowiska, takie oszczędności stwarzają ogromny potencjał. Szacuje się, że 11 milionów łagodnych hybryd działających na napięciu 48V pozwoli zredukować zużycie ropy o około 15 miliardów litrów przez okres użytkowania tej floty samochodów.

Według Departamentu Energii USA (DOE), wpływ, jaki dla bilansu CO2 będzie miało nie spalenie takiej ilości paliwa będzie równoważny skutkom, jakie miałaby nie wycięcie lasów o powierzchni stanu Nowy Jork lub całej Islandii.

Według DOE, jeśli chodzi o emisję gazów cieplarnianych, zaoszczędzenie takiej ilości paliwa będzie równoważne z zaoszczędzeniem 124 milionów baryłek ropy lub nie spaleniem 57 miliardów funtów węgla.

 

Dowiedz się więcej

530 nowości Delphi
530 nowości Delphi

Delphi Product & Service Solutions wprowadziło do oferty kolejnych 530 nowości, które znajdują zastosowanie w pojazdach marki BMW, Volkswagen, Audi, Opel, Toyota, Volvo i wielu innych. W kolejnych miesiącach planuje systematyczne dodawanie kolejnych numerów referencyjnych. Wprowadzone ostatnio nowości obejmują elementy układu zawieszenia, układu hamulcowego, elektroniki oraz czujników. Delphi oferuje m.in wahacze, końcówki drążków, sworznie, tarcze i […]

Zmiany w gamie tarcz hamulcowych
Zmiany w gamie tarcz hamulcowych

Gama tarcz hamulcowych Delphi poddawana jest w chwili obecnej zmianom mających na celu podniesienie specyfikacji technicznej a w rezultacie jakości i parametrów eksploatacyjnych produktów. W dalszym okresie 2016 roku następować będzie seria zmian wprowadzających te udoskonalenia. Zmiany technologiczne zawierają: Zmiana specyfikacji standardu wykonania na “ wykończenie toczeniem precyzyjnym” W chwili obecnej tarcze hamulcowe Delphi są […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!