Klocki, które nie pylą. Czy to możliwe?

1 kwietnia 2016, 12:13

Sprawdzone w dostawach na pierwszy montaż, klocki Epad coraz lepiej radzą sobie na aftermarkecie. Argumentami producenta są: wysoka trwałość, minimalne pylenie i cisza w czasie hamowania. Takie zresztą były oczekiwania producentów samochodów marek premium, którym próbowali sprostać inżynierowie firmy Textar – teraz można kupić takie klocki hamulcowe do aut popularnych marek.

Najnowszej generacji mieszanka cierna charakteryzuje się unikalnym składem, dzięki czemu udało się połączyć dwie korzyści istotne z punktu widzenia kierowcy. Producent zapewnia, że klocki Epad praktycznie nie generują czarnego pyłu, który zwykle osiada na feldze i szpeci obręcze z lekkich stopów. Nie tylko usunięcie tego tłustego zabrudzenia jest bardzo trudne bez specjalnych środków chemicznych, ale także pył z klocków hamulcowych jest jednym ze składników „pyłu zawieszonego w powietrzu” tworzącego smog w miastach. Bezpyłowe klocki Epad nie tylko sprawiają, że obręcze kół samochodu zawsze prezentują się elegancko, ale pomagają chronić środowisko naturalne. Dodatkowo, mniejsze pylenie oznacza też wolniejsze ścieranie się klocka, a to z kolei przekłada się na większy dystans, który samochód może przejechać pomiędzy kolejnymi wymianami klocków hamulcowych. Rzadsza wymiana jest odczuwalną korzyścią dla kieszeni kierowcy.

Textar twierdzi, że nie bez znaczenia jest także bezgłośna praca układu hamulcowego wyposażonego w klocki Textar Epad. To właśnie piski są najczęstszą przyczyną reklamacji zgłaszanych mechanikom przez niezadowolonych właścicieli aut.

Mieszanka cierna klocków hamulcowych Epad jest zoptymalizowana do współpracy z powlekanymi tarczami hamulcowymi firmy Textar, ale mogą one bezproblemowo współdziałać także z tarczami innych producentów.

Gama klocków hamulcowych Textar Epad obejmuje referencje przeznaczone do modeli różnych modeli marek Audi, BMW, Chrysler, Ford, Jaguar, Mercedes, MINI, SEAT, Skoda, Volvo czy Volkswagen. Jest przy tym stale poszerzana tak, żeby jak najwięcej właścicieli aut mogło skorzystać z tej najnowszej zdobyczy technologicznej w zakresie układu hamulcowego.

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Klocki TEXTAR do Mercedesa AMG
Klocki TEXTAR do Mercedesa AMG

Fabryczna modyfikacja przeprowadzana przez firmę AMG obejmuje m.in. zawieszenie i układ hamulcowy. TEXTAR wprowadza właśnie do swojej oferty klocki hamulcowe do kilku takich modeli. Modele Mercedesa ze znaczkiem AMG wyróżniają się bardzo dynamicznymi osiągami. Do takich samochodów potrzebny jest zdecydowanie efektywniejszy układ hamulcowy, od tego stosowanego w wersjach seryjnych. Firma TEXTAR wprowadza do swojej oferty […]

Nowe referencje TEXTAR
Nowe referencje TEXTAR

Pięć kolejnych referencji wzbogaciło ofertę firmy TEXTAR. Nowości obejmują klocki i tarcze hamulcowe oraz elementy do ich mocowania. Dwie pierwsze nowości to kompletne zestawy do montażu klocków hamulcowych w przednim zawieszeniu. W przypadku Cadillaca CTS (03/02-) mają one 182,5 mm długości, 56,7 mm wysokości i 15,3 mm grubości, do BMW i3 (08/13-) z zaciskami Lucas […]

Tarcze TEXTAR do Citroena i Peugeota
Tarcze TEXTAR do Citroena i Peugeota

TEXTAR poszerzył swoją ofertę o tarcze hamulcowe do bliźniaczych modeli produkowanych przez Grupę PSA. Dwie nowe pozycje obejmują tarcze hamulcowe do przedniego zawieszenia w osobowych odmianach Citroena Jumper i Peugeota Boxer produkowanych od 7/2015. W obu przypadkach przeznaczone są do wersji wzmocnionej wyposażonej w – cieszący się dużą popularnością – silnik wysokoprężny 2.0 HDi o […]

Ta marka jako pierwsza opracowała hamulce tarczowe
Ta marka jako pierwsza opracowała hamulce tarczowe

Choć na pierwszy rzut oka tarcza hamulcowa z lat 50. ubiegłego wieku i współczesna mogą wyglądać bardzo podobnie, to metalurgiczny wyścig producentów wciąż trwa. Textar wynalazcą hamulców tarczowych Pierwsza połowa XX wieku to czas hamulców bębnowych. Jednak rosnące osiągi aut i ich coraz większa masa sprawiły, że to sprawdzone rozwiązanie zaczęło być po prostu niewystarczające. […]

Nowe referencje Optimala
Nowe referencje Optimala

Nowe łożyska napinaczy dołączyły do oferty producenta Pełna lista nowych referencji łożysk napinaczy znajduje się w tabeli poniżej: Nr OPTIMAL Symbol Producent Wymiary Zastosowanie 0-N1474 0-N1474 OPTIMAL — x 65 x 26/44 Dacia: Logan 1.5 dCi '05- ; Nissan: Almera, Kubistar, Micra III, Note 1.5 dCi '03- ; Renault: Clio III, Grand Scenic II, Kangoo, […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 4 kwietnia 2016, 12:24 2 -2

WYSTARCZY ZAŁOŻYĆ KLOCKI MEYLE PD - UZYSKUJEMY PODOBNY EFEKT

Odpowiedz