Skraplacze z technologią sub-cooling

, 23 marca 2016, 14:43

Nowe skraplacze DENSO z technologią dochładzania (sub-cooling) charakteryzują się bardziej zwartą konstrukcją i zapewniają mniejsze zużycie paliwa.

DENSO rozszerzyło program części do układów klimatyzacji o 32 nowe skraplacze jakości OEM. Każda z nowych części posiada zintegrowany osuszacz i korzysta z unikalnej technologii dochładzania (sub-cooling). Nowe skraplacze mają szeroką gamę zastosowań i zapewniają wzrost wydajności nawet o 30%.

Każdy ze skraplaczy DENSO jest projektowany specjalnie dla danego typu pojazdu, a niezwykle łatwy montaż gwarantuje jego bezproblemową integrację z układem klimatyzacji samochodu. Skraplacze wykorzystujące technologię sub-cooling wyróżniają się dwoma kluczowymi cechami konstrukcyjnymi: podczas gdy górna część skraplacza pracuje w oparciu o technologię multi-flow, w jego dolnej części znajduje się drugi wymiennik ciepła, który dodatkowo dochładza czynnik chłodniczy (sub-cooling). Zintegrowany osuszacz jest umiejscowiony z boku skraplacza. Ta wyspecjalizowana konstrukcja umożliwia poprawę wydajności o prawie jedną trzecią w porównaniu ze standardowymi skraplaczami typu multi-flow.

Technologia multi-flow optymalizuje proces wymiany ciepła, zapewniając całkowite skroplenie czynnika chłodniczego. Układy klimatyzacji, które są wyposażone w skraplacz z dochładzaniem, wymagają mniejszej ilości czynnika chłodniczego niż te, które są wyposażone w konwencjonalne skraplacze typu multi-flow. Mniejsze rozmiary skraplacza umożliwiają zaoszczędzenie cennego miejsca, a wykorzystanie technologii dochładzania sprawia, że skraplacz zużywa mniej energii podczas pracy układu klimatyzacji.

Dolna część skraplacza odpowiada za dodatkowe dochładzanie skroplonego czynnika chłodniczego, co powoduje obniżenie ciśnienia w układzie klimatyzacji, a tym samym niższe obciążenie termiczne sprężarki, co przyczynia się do znacznej poprawy wydajności i pozwala zaoszczędzić paliwo.

Kompaktowa budowa nowych skraplaczy DENSO umożliwia ich montaż w szerokiej gamie pojazdów. 32 nowe numery części pokrywają 638 typów pojazdów w katalogu TecDoc, co odpowiada 2.700.000 pojazdów. Zastosowania obejmują modele pojazdów takich marek, jak m.in. Audi, BMW, Citroen, Fiat, Ford, Lancia, Land Rover, Mercedes, Opel, Peugeot, Renault i Volvo.

Więcej informacji na temat skraplaczy DENSO można znaleźć w bezpłatnym katalogu dostępnym na stronie www.denso-am.pl oraz w katalogu TecDoc.

Dowiedz się więcej

Pięć nowych alternatorów DENSO
Pięć nowych alternatorów DENSO

DENSO rozszerzyło program rozruszników i alternatorów przeznaczony dla klientów rynku wtórnego o pięć nowych alternatorów. Najnowsze rozszerzenie programu umacnia pozycję DENSO jako jednego z wiodących dostawców zaawansowanych technologicznie rozruszników i alternatorów na rynku wtórnym – program pokrywa obecnie 23% europejskiego  parku pojazdów. Pięć nowych alternatorów znajdzie zastosowanie w pojazdach z małymi, 3-cylindrowymi (1,0L) oraz 4-cylindrowymi  […]

Określ przyczynę usterki sondy lambda – prosty poradnik
Określ przyczynę usterki sondy lambda – prosty poradnik

Aby ocenić, czy sonda lambda pracuje prawidłowo, należy przeprowadzić pełną kontrolę wizualną oraz testy działania. Eksperci DENSO radzą, w jaki sposób na podstawie wyglądu sondy można ocenić przyczynę jej usterki. Przystępując do analizy, należy w pierwszej kolejności sprawdzić wtyczkę i przewód w celu upewnienia się, że nie są one uszkodzone. Jakiekolwiek uszkodzenia mają negatywny wpływ […]

Nowy system EPS DENSO do autonomicznej jazdy
Nowy system EPS DENSO do autonomicznej jazdy

Wprowadzenie pierwszej generacji w pełni autonomicznych pojazdów to już niedaleka przyszłość. Firma DENSO zaprojektowała na nowo swój system EPS. Nowoczesne pojazdy coraz częściej są wyposażone w podstawowe funkcje jazdy autonomicznej, takie jak np. czujniki parkowania. System EPS (elektryczne wspomaganie kierownicy, ang. Electric Power Steering) to standard bezpieczeństwa torujący drogę w kierunku jazdy autonomicznej. Nowy system […]

Komentarze

Brak komentarzy