Continental podsumował rok 2015 i snuje plany na przyszłość

23 marca 2016, 10:47

Continental podsumował na konferencji prasowej ubiegły rok w branży oponiarskiej. Na imprezie zwrócono uwagę na zmianę trendu sprzedaży opon w roku ubiegłym. Zaprezentowano również nowy sportowy model flagowej opony SportContact 6.

Rynek sprzedaży opon w roku 2015 zamknął się na plusie w ujęciu rok do roku. Jest to kontynuacja zmiany trendu z roku 2014, gdy po raz pierwszy od kilku lat sprzedaż opon wzrosła. Co prawda ubiegłoroczny wzrost na poziomie 2% jest raczej niewielki, jednak często sama zmiana trendu jest wystarczającym powodem do zadowolenia. 

Eksperci Continentala zwrócili uwagę na istotny aspekt charakterystki polskiego rynku. W dalszym ciągu największa sprzedaż opon w naszym kraju, to opony z segmentu budżetowego. W Polsce niemal co druga opona pochodzi właśnie z tego segmentu, podczas gdy w krajach Europy Zachodniej jest to zaledwie co dziesiąta opona. Segment opon średniego szczebla z kolei jest znacznie bardziej zbliżony. Podczas, gdy kolejna widoczna różnica pojawia się w segmencie premium. Dla Polski 26,1 % wszystkich sprzedanych opon to ogumienie premium, podczas gdy na Zachodzie to 62,5 %. Tutaj eksperci pokusili się o prognozę, że w ciągu najbliższych lat różnice te będą się zacierać, a segment ten powinien w Polsce rosnąć.

Zwrócono również uwagę, że w ciągu najbliższych lat możemy spodziewać się przesunięcia pod względem rozmiaru średniej opony. Trendem globalnym będzie dynamiczny popyt na ogumienie sportowe w rozmiarach 17” wzwyż. Kierowcy coraz chętniej będą decydowali się na opony z tego segmentu, co zresztą wynika również z polityki koncernów samochodowych, które standardowo wyposażają samochody w coraz większe koła.

W opinii reprezentantów koncernu na rywalizacji z producentami opon z Azji najbardziej ucierpieli specjaliści od bieżnikowania ogumienia – zwłaszcza w technologii „na zimno”. Pojawiają się również pierwsze symptomy po wprowadzeniu przez USA cła na tanie opony z Azji. Eksperci uważają jednak, że europejskie marki obronią się przez wzmożoną penetracją rynku nawet bez takich narzędzi prawnych. Wniosek jest taki, że bum na opony z Chin i Wietnamu powoli wyhamowuje, a konsumenci coraz częście kierują się uznaną marką przy wyborze opony.

Kulminacyjnym punktem wydarzenia była prezentacja opony, która lada moment zadebiutuje na rynku, przejmując wartę po modelu ContiSportContact 5P. W porównaniu do poprzedniczki, SportContact 6 zapewnia poprawę właściwości w sześciu kluczowych obszarach. Precyzja kierowania w nowej oponie została podniesiona aż o 14%, podczas gdy ocena prowadzenia na suchej nawierzchni wzrosła o 11%. Jeśli chodzi o przyczepność, SportContact 6 notuje poprawę wyników na poziomie 4%, a całkowite charakterystyki przyczepności na mokrej nawierzchni, znajdują się o 2% powyżej i tak wysokiego poziomu poprzedniego modelu. Dodatkowo szacowany okres użytkowania i komfort prowadzenia osiągnęły 7-proc. poprawę.

Zwieńczeniem konferencji było zaprezentowanie opony SportContact 6, która opracowana została z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. W oponie udoskonalona została mieszanka bieżnikowa „Black Chili”. Dzięki ulepszonej mieszance oraz włóknie wzmacniającym Aralon 350, nowa sportowa opona gwarantuje maksymalną przyczepność, kontrolę i stabilność, a także bezpieczeństwo prowadzenia nawet do 350 km/h. Najnowszy produkt jest dostępny w 41 rozmiarach, o średnicach od 19 do 23 cali.

Dowiedz się więcej

SportContact 6 – sportowa nowość Continental
SportContact 6 – sportowa nowość Continental

Najnowsza opona Continental SportContact 6 została stworzona z myślą o właścicielach aut o wysokich osiągach. Dzięki ulepszonej mieszance oraz włóknie wzmacniającym Aralon 350, nowa sportowa opona gwarantuje maksymalną przyczepność, kontrolę i stabilność, a także bezpieczeństwo prowadzenia nawet do 350 km/h! Ulepszona mieszanka dla lepszej przyczepności SportContact 6 została opracowana z wykorzystaniem wielu nowatorskich rozwiązań. Pierwszym […]

Opony ze sportowym pazurem coraz popularniejsze
Opony ze sportowym pazurem coraz popularniejsze

Eksperci Continental przewidują, że rynek opon samochodowych z segmentu UHP (Ultra High Performance) znacznie rozwinie się do 2020 roku. W odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie, firma wprowadza do sprzedaży nowy model opony sportowej SportContact 6. – Szacujemy, że europejski rynek opon o wysokich osiągach będzie rozwijał się w tempie prawie 10% rocznie. Na popularności zyskają zwłaszcza […]

ContiSportContact 5 polecana na lato
ContiSportContact 5 polecana na lato

ContiSportContact 5 po raz kolejny jest jedną z najbardziej polecanych opon na lato. W tym roku opona ContiSportContact 5 została doceniona już czterokrotnie. ADAC, ÖAMTC, TCS to jedne z najważniejszych europejskich instytucji oceniających jakość ogumienia. W tym roku podczas przeprowadzonych wspólnie testów opon letnich, wykorzystały cztery tory testowe znajdujące się we Włoszech i Niemczech. Organizacje […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!