Castrol w Europie po nowemu

, 22 marca 2016, 16:13

Castrol stawia w Europie na konsolidację i optymalizację. Powstanie kilka regionów ze wspólną ofertą oraz takim samym systemem sprzedaży i obsługi klienta. Jednym z nich będzie region Europy Środkowo-Wschodniej zarządzany z Warszawy. Równocześnie Castrol będzie się koncentrować na współpracy ze strategicznymi dystrybutorami.

Region Europy Środkowo-Wschodniej, obejmujący Polskę, Czechy, Węgry i Słowację, będzie jednym z największych w organizacji Castrol w Europie. Pod względem wysokości obrotów Polska jest w ścisłej europejskiej czołówce. W ostatnich trzech latach sprzedaż produktów Castrol w Polsce systematycznie rosła, zwiększał się także udział w rynku. Umieszczenie centrali regionu w Warszawie było więc naturalnym wyborem. Z Warszawy będzie kierowany dział obsługi klienta, polska organizacja będzie również odpowiedzialna za wyniki sprzedaży we wszystkich krajach regionu.

Konsolidacja pozwoli na ujednolicenie oferty i sposobu obsługi klienta w ramach regionu, a kierowanie kilkoma państwami z jednego miejsca ułatwi prowadzenie biznesu. Dzięki temu Castrol będzie umacniać swoją pozycję i zwiększać udziały rynkowe w krajach Europy Środkowo-Wschodniej.

Zmiana obejmuje także optymalizację systemu dystrybucji, który będzie się opierał na mniejszej liczbie dużych dystrybutorów, zwanych ambasadorami.
– „Decydujemy się na współpracę z firmami, dla których Castrol będzie strategicznym partnerem i najważniejszą, wiodącą marką w ofercie. Będą to jedyne podmioty w kraju, które dostaną od nas pełną ofertę produktów” – mówi Sławomir Radoń, Director Central Eastern Europe w firmie Castrol. Ambasadorem może zostać duża firma, która działa aktywnie na swoim rynku, chce się rozwijać i jest gotowa na współpracę z marką Castrol. – „Liczba dystrybutorów nie jest zamknięta, dopuszczamy możliwość zmian czy jej poszerzenia” – dodaje Radoń. Proces selekcji i kryteria wyboru są takie same w całej Europie, a to, ilu partnerów będzie w poszczególnych krajach, zależy nie tylko od wielkości rynku, lecz także od jego specyfiki.

Firma oczekuje, ze wybrani ambasadorzy będą promowali tylko markę Castrol, która powinna stanowić zdecydowaną większość w portfolio dystrybutora. – „Naszych partnerów będziemy wspierać wszystkimi dostępnymi narzędziami, a mamy ich niemało. Chcemy, by z nich korzystali i aktywnie zwiększali udział produktów Castrol w swojej sprzedaży” – podkreśla Sławomir Radoń.

W pierwszych miesiącach tego roku Castrol zakończy podpisywanie nowych umów z dystrybutorami we wszystkich czterech krajach naszego regionu. Plany dotyczące Europy Środkowo-Wschodniej są ambitne, a nowe inwestycje i oferty produktowe oraz dystrybutorskie przyniosą efekty w postaci dalszego umacniania pozycji Castrol na poszczególnych rynkach.

Jeszcze w tym roku na rynku pojawią się nowe oleje – Magnatec Stop-Start, przeznaczony do aut miejskich, czy Castrol EDGE do supersamochodów, takich jak Bugatti czy Koenigsegg.

Castrol nadal będzie ściśle współpracował z warsztatami niezależnymi oferując im cieszący się bardzo dużym zainteresowaniem program Castrol Service Plus. W tym roku w jego ramach pojawi się możliwość korzystania z opartego na chmurze systemu zarządzania serwisem CarVue, który ułatwi prowadzenie działalności i pozwoli zwiększyć zyski.

Wkrótce za sprawą specjalistów marki Castrol czeka nas rewolucja jeśli chodzi o wymianę oleju – jej inżynierowie opracowali system Nexcel, który pozwoli wymienić olej w 1,5 minuty. Jest on dziś stosowany w Aston Martinie Vulcan, a za kilka lat trafi także do tańszych, popularnych samochodów.
 

Dowiedz się więcej

Pierwszy rajd Castrol Inter Cars RSMP coraz bliżej
Pierwszy rajd Castrol Inter Cars RSMP coraz bliżej

Aż 60 załóg weźmie udział w Rajdzie Świdnickim – KRAUSE w ramach pierwszej rundy Castrol Inter Cars Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. 44. Rajd Świdnicki – KRAUSE odbędzie się 15-17 kwietnia br. To od niego rozpocznie się tegoroczny cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, których sponsorami są firmy: Castrol i Inter Cars. W środę, 6 kwietnia, w […]

Castrol z nową strategią działania w Europie Środkowo-Wschodniej
Castrol z nową strategią działania w Europie Środkowo-Wschodniej

Castrol zmienia swój system dystrybucji. Efektem ma być lepsza obsługa klienta i większa dostępność produktów. Znamy już listę autoryzowanych dystrybutorów Castrol w Polsce. Castrol koncentruje się na współpracy z mniejszą liczbą dużych autoryzowanych partnerów. W efekcie firma zamierza usprawnić proces obsługi klienta i dotrzeć do większej liczby odbiorców w Polsce, Czechach, na Słowacji i Węgrzech. […]

Komentarze

Brak komentarzy