Genewa 2016 – te auta korzystają z technologii jednej firmy

4 marca 2016, 9:37

Na tegorocznym salonie samochodowym w Genewie zobaczymy między innymi Volvo V90, Maserati Levante, Jaguar F-TYPE SVR, Ferrari GTC4Lusso, Porsche 718 Boxster, czy BMW M760Li xDrive. Wszystkie te pojazdy łączą zastosowane w nich technologie firmy Delphi Automotive PLC.

Teehnologie Delphi w autach z genewskiego salonu:

  • Alfa Romeo Giulietta, po liftingu: systemy połączeń, obejmujące także złącza dla systemów bezpieczeństwa biernego SRS (np. poduszek powietrznych), przewody USB/HSD, centralka bezpiecznikowo-przekaźnikowa , moduł kolumny kierownicy.
  • Audi RS Q3 Performance: podtrzymujące łączność radio z nawigacją (radiowe centrum multimedialne), alarm z czujnikami ultradźwiękowymi, system dystrybucji prądu elektrycznego (kompletne wiązki przewodów wraz ze złączami), złącza SRS.
  • Bentley Mulsanne po liftingu i w wersji wydłużonej (LWB): pasywny system wykrywania obecności pasażera w pojeździe.
  • BMW M760Li xDrive: moduł dachowy z systemem rozpoznawania gestów, radar krótkiego zasięgu.
  • DS 3 po liftingu: syrena (głośnik wspierany akumulatorowo), złącza dla systemów bezpieczeństwa biernego SRS, złącza, różnego rodzaju przełączniki, elementy skrzyni biegów selespeed (przełączniki hebelkowe dla automatycznej skrzyni biegów), mechanizm rozrządu zaworowego o zmiennej charakterystyce, cewki zapłonowe, system GDi.
  • Ferrari GTC4Lusso: system informacji i rozrywki (w którym wykorzystano technologie pojemnościowych ekranów dotykowych), wiązki przewodów, systemy złącz, obejmujące także złącza dla systemów bezpieczeństwa biernego SRS.
  • Jaguar F-TYPE SVR: zintegrowany panel centralny, różnego rodzaju przełączniki (między innymi przełączniki przy kole kierownicy i hebelki przełączników skrzyni biegów), panel interfejsu użytkownika, moduł kolumny kierownicy, immobilizer, czujnik ruchu montowany wewnątrz samochodu, syrena (głośnik wspierany akumulatorowo), pasywny system wykrywania obecności pasażera w pojeździe, pochłaniacz par paliw.
  • Maserati Levante: wiązki przewodów dla silnika, systemy złącz, obejmujące także złącza dla systemów bezpieczeństwa biernego SRS, przewody USB/HSD.
  • Mercedes-Benz C-Class Cabriolet: pasywny system wykrywania obecności pasażera w pojeździe, system alarmowy, tuner dla radia satelitarnego (SDARS), złącza dla systemów bezpieczeństwa biernego SRS (np. poduszek powietrznych), , zapłon, centralny sterownik układu napędowego, system Common Rail dla wersji z silnikiem Diesla, pochłaniacz par paliw.
  • Peugeot Traveller: systemy złącz, obejmujące także złącza dla systemów pasywnego bezpieczeństwa SRS, moduły komputera pokładowego.
  • Porsche 718 Boxster: zintegrowany panel centralny, pochłaniacz par paliw.
  • Renault Scénic & Grand Scénic: system fuzji danych z radaru i kamery wizyjnej (RACam, umożliwiający korzystanie z pełnego zakresu funkcji wchodzących w skład systemów aktywnego bezpieczeństwa), systemy złącz, centralka bezpiecznikowo-przekaźnikowa.
  • SEAT Ateca: system Common Rail dla wersji z silnikiem Diesla.
  • Volvo V90: wiązki przewodów, systemy złącz, centralki elektryczne, system wyłączania poduszki powietrznej pasażera, system fuzji danych z radaru i kamery wizyjnej (RACam, umożliwiający korzystanie z pełnego zakresu funkcji wchodzących w skład systemów aktywnego bezpieczeństwa). System IntelliSafe Assist, montowany jako wyposażenie standardowe, obejmujący Inteligentny Tempomat i System Kontroli Odległości oraz semi – autonomiczny system kierowania pojazdem (system wspomagania jazdy Pilot Assist, działający do prędkości 130 km/h / 80 mph). System bezpieczeństwa City Safety, obejmujący także system wykrywania obecności dużych zwierząt. System pozwalający uniknąć kolizji spowodowanej zjazdem z jezdni, radar krótkiego zasięgu (drugiej generacji, umożliwiający monitorowanie martwych pół, wspomagający kierowcę podczas zmiany pasa ruchu i ostrzegający go przed pojazdami nadjeżdżającymi z kierunków prostopadłych), syrena alarmu, czujnik ultradźwiękowy, pasywny system wykrywania obecności pasażera w pojeździe, centralny sterownik dla nadwozia. Dla wersji hybrydowej: system wiązek przewodów wysokiego napięcia, inwerter start/stop i konwerter DC/DC, generator dźwięku dla samochodu elektrycznego.

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!