Hydraulika w samochodach francuskich

26 lutego 2016, 11:08

Wspomaganie układu kierowniczego i hydropneumatycznego w samochodach francuskich wymaga stosowania odpowiedniego oleju. Taki produkt dostępny jest w polskiej ofercie firmy LIQUI MOLY.

Według zaleceń grupy PSA (Citroen/Peugeot) w układach hydraulicznych produkowanych przez nią modeli samochodów osobowych powinien być stosowany olej hydrauliczny LDS. Jego odpowiednikiem w ofercie LIQUI MOLY jest „Płyn do układów wspomagania 2500” (nr katalogowy 3667).

Jest to w pełni syntetyczny olej dostępny w 1-litrowych opakowaniach. Taka objętość wystarcza na całkowitą wymianę w układzie wspomagania kierownicy. Więcej pomieści układ 3-generacji Hydroactive stosowany w zawieszeniach niektórych modeli Citroena, jak C5 czy C6.

„W ostatnim czasie dostrzegliśmy większe zainteresowanie warsztatów i serwisów olejami hydraulicznymi LDS przeznaczonymi do samochodów francuskich. Stąd nasza decyzja do wprowadzenia takiego produktu do polskiej oferty LIQUI MOLY” – mówi Rafał Kobza, starszy specjalista ds. szkoleń w firmie LIQUI MOLY Polska „Olej ten ma doskonałą charakterystykę temperaturowo-lepkościową, która zapewnia optymalną płynność w bardzo niskich temperaturach otoczenia. Specjalne dodatki powstrzymują tendencje do pienienia podczas dużych obciążeń działających na zawieszenie”.

Olej hydrauliczny powinien być wymieniany z częstotliwością podaną przez producenta samochodu. Jeśli nie mamy takiej wiedzy najlepiej zaproponować  Klientowi jego wymianę na nowy. Tego typu produktów nie powinno się uzupełniać poprzez tzw. dolewkę. Znajdujący się w układzie olej może być mocno przepracowany, co równe jest utracie właściwości smarnych i ochronnych.

Jest to też dobry moment do założenia „Książki serwisowej LIQUI MOLY”, do której wpiszemy m.in. datę wymiany i aktualny przebieg pojazdu. Można też skorzystać z pomocy „Katalogu doboru”, który znajduje się na stronie www.liquimoly.pl

Opublikowane przez: Redakcja

Dowiedz się więcej

Zmiana numerów katalogowych olejów silnikowych LIQUI MOLY
Zmiana numerów katalogowych olejów silnikowych LIQUI MOLY

Kolejne oleje silnikowe LIQUI MOLY otrzymały nowe numery katalogowe na opakowaniach detalicznych. Przy tej okazji dodano do nich dwuwarstwowe etykiety. Zmiana kodów wiąże się z usystematyzowaniem oferty LIQUI MOLY Polska. Nowe opakowania wprowadzane będą na rynek sukcesywnie, dlatego też przez ten czas obowiązywać będzie w zamówieniach podwójna numeracja. Rewers etykiety na opakowaniu otrzymał formę dwuwarstwowej […]

Oleje Liqui Moly z kolejnym wyróżnieniem
Oleje Liqui Moly z kolejnym wyróżnieniem

Czytelnicy dwóch niemieckich magazynów skierowanych do pracowników warsztatów oraz serwisów samochodowych oceniali używane przez siebie produkty i wybrali najlepsze marki produktów z branży motoryzacyjnej. W kategorii oleje silnikowe główna nagroda przypadła Liqui Moly. Jedną z kategorii w plebiscycie „Autohaus” i „Auto Service Praxis” były oleje silnikowe do samochodów osobowych. Dotychczas oleje Liqui Moly zajmowały miejsca […]

Środek do czyszczenia przepustnic, zaworów EGR, kolektorów i zaworów dolotowych
Środek do czyszczenia przepustnic, zaworów EGR, kolektorów i zaworów dolotowych

Oczyszczacz przepustnic PRO-LINE to specjalistyczny środek do usuwania nagaru i innych zanieczyszczeń z przepustnicy oraz układów dolotowych silników benzynowych. Preparat umożliwia usuwanie zanieczyszczeń powodujących zacinanie się przepustnicy i mechanizmu zmiany długości kolektora. Pozwala to zlikwidować główne przyczyny falowania obrotów silnika na biegu jałowym oraz chwilowej utraty mocy, odczuwalnej bezpośrednio po zmianie biegu. Ponadto środek usuwa […]

Samochód u klienta, kasa wzięta
Samochód u klienta, kasa wzięta

Dla mechanika to zdecydowanie najlepszy scenariusz każdej naprawy. Usterkę udało się usunąć, a klient rozliczył się za usługę. Tymczasem sytuacja widziana od drugiej strony wcale nie musi wyglądać tak różowo. Klient wprawdzie jest szczęśliwy, że samochód udało się szybko naprawić, że cena wprawdzie nieco wyższa niż się spodziewał, ale do przyjęcia, jednak już po kilku […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!