SACHS Roadshow 2016 – jeszcze więcej techniki, jeszcze więcej emocji

, 23 lutego 2016, 12:31

Po raz czwarty ZF Services organizuje spotkania z mechanikami i właścicielami warsztatów, umożliwiając im poszerzenie swojej wiedzy technicznej i przetestowanie komponentów ZF podczas rywalizacji na torze. W tym roku w wydarzeniu weźmie udział 800 gości.

Wszyscy na tor Jastrząb

Tegoroczna akcja SACHS Roadshow odbędzie się w czerwcu br na torze Jastrząb w Szydłowcu koło Radomia. Każde ze spotkań rozpocznie się o godz 9:30, a zakończy około 20:00. Spotkania będą odbywały się codziennie, od 7 do 10 i od 14 do 17 czerwca 2016 r.

Podczas SACHS Roadshow 2016

Uczestnicy zostaną podzieleni na grupy, które będą uczestniczyły po kolei w każdej ze stacji. Wcześniejsze doświadczenia zdecydowały, że w 2016 roku czas stacji został wydłużony do 120 minut. Dzięki temu trenerzy będą mogli bardziej szczegółowo przedstawić tematykę szkoleń technicznych, a osoby zmagające się na torze będą miały więcej czasu na ściganie.

Szkolenia techniczne
Dla uczestników przygotowano dwa szkolenia – osobowe i ciężarowe. Osobowe będzie poświęcone diagnostyce dwumasowych kół zamachowych oraz środowisku ich pracy. By część praktyczna była bardziej owocna, przygotowany będzie popularny Volkswagen Passat, w którym imitowane będą wybrane usterki układu przeniesienia napędu. Diagnostyka będzie oparta między innymi o testery KTS. Zaprezentowane zostanie również urządzenie do badania bicia bocznego tarcz sprzęgłowych oraz metody ich prostowania.

Zdaniem Grzegorza Fedorowicza z ZF, badanie bicia bocznego tarczy sprzęgła przed montażem pozwala uniknąć wielu potencjalnych problemów. Warsztaty ciężarowe będą mogły poszerzyć swą wiedzę w zakresie sprzęgieł dwutarczowych, zarówno starszych, jak i nowszych typów, a także metod ich regulacji. Do szkolenia zostaną wykorzystane trzy sprzęgła dwutarczowe oraz sprzęgła typu X-Tend z systemem samoregulacji.

W fotelu pilota Porsche i w nietypowym Smarcie
Każdy z uczestników będzie mógł usiąść w fotelu pasażera samochodów Porsche GT3 i GT3 RS o mocach sięgających 500 KM. Możliwości tych pojazdów zaprezentują czołowi zawodnicy. Bartosz Rychlik z ZF zdradził nam, że jednym z nich będzie Jörg van Ommen, który uczestniczył w serii DTM.

Przerobiony Smart powinien dostarczyć wiele zabawy. Kierowca nie widzi, pasażer widzi, ale nie może kierować, ma za to do dyspozycji pedały i skrzynię biegów. Tylko dobra współpraca obu osób umożliwi sprawne przejechanie trasy.

Pucharowe VW Scirocco w wersji sportowej
Specjalnie przygotowane samochody o mocy 290 KM dostarczą niezapomnianych wrażeń na torze wyścigowym. W kwalifikacjach uczestnicy będą walczyć o udział w finale, do którego przejdzie 30 najlepszych kierowców. Finaliści będą mieli szansę na atrakcyjne nagrody.

Specyfikacja sześciu oryginalnych VW Scirocco Cup 2014:

  • Moc – 290 KM, pojemność silnika – 2 litry, 4 cylindry z Turbo,
  • masa 1190kg,
  • zasilanie gazem ziemnym zmodyfikowane na zasilanie benzyną,
  • sportowe zawieszenia SACHS,
  • rejestrowanie danych bezpośrednio na sterowniku,
  • wzmocniony układ przeniesienia napędu,
  • opony typu slick,
  • układ hamulcowy z zaciskami 6-tłoczkowymi,
  • skrzynia DSG z poprawioną charakterystyką przełożeń.
     

Symulatory
Dodatkową atrakcją dla gości będą symulatory jazdy. Będzie to doskonała okazja do treningu przed jazdą finałową oraz możliwość dodatkowej rywalizacji z innymi uczestnikami.

ZF Services [pro]Tech
W trakcie Sachs Roadshow zaprezentowany zostanie również nowy koncept warsztatów partnerskich ZF Services [pro]Tech, które pojawią się w Polsce w czwartym kwartale br. Głównym założeniem programu jest utworzenie platformy komunikacyjnej pomiędzy ZF Services, dystrybutorami oraz warsztatami, które zyskają dostęp do nowych działów z zakresu porad technicznych, materiałów oraz platformy szkoleniowej.

Jak wziąć udział?

Osiągnięcie progów obrotów w zależności od kategorii podanych poniżej zakłada możliwość otrzymania zaproszenia. O ostatecznych kryteriach i przekazaniu zaproszeń decydują dystrybutorzy: Inter Cars, Inter-Team, Auto Partner, Gordon oraz Hart, Martex i Motorol.

Ogólne kryteria zakupowe, które powinien spełnić kandydat:

Minimalna wartość zakupów dla warsztatów osobowych, w zależności od wielkości warsztatu:

  • 1-2 podnośniki – 2000 zł
  • 3-5 podnośników – 4000 zł
  • powyżej 5 podnośników – 6000 zł
     

Minimalna wartość zakupów dla warsztatów ciężarowych, w zależności od wielkości warsztatu:

  • 1-2 podnośniki – 4000 zł
  • 3-5 podnośników – 8000 zł
  • powyżej 5 podnośników – 12000 zł

     

Dowiedz się więcej

Miliardowy zacisk hamulcowy typu colette od ZF TRW
Miliardowy zacisk hamulcowy typu colette od ZF TRW

Dywizja aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeństwa ZF TRW świętuje właśnie wyjątkowe wydarzenie w historii firmy, tj. wyprodukowanie miliardowego zacisku hamulcowego Colette . „Odnieśliśmy nadzwyczajny sukces w zakresie wytwarzania elementów układów hamulcowych, ponieważ produkcja zacisków hamulcowych typu Colette właśnie osiągnęła wartość jednego miliarda. Wcześniej żaden inny projekt dotyczący tarczowych układów hamulcowych nie spotkał się z tak […]

Sprzęgło wymaga uwagi
Sprzęgło wymaga uwagi

Coraz większa masa samochodów oraz moc i moment obrotowy stosowanych w nich silników sprawiają, że sprzęgła muszą sprostać coraz większym obciążeniom. Szczególnie zaś dotyczy to pojazdów napędzanych jednostkami wysokoprężnymi. W związku z tym specjaliści z ZF Services zalecają kierowcom wizytę w warsztacie nawet wtedy, gdy zauważą pozornie niewielkie problemy podczas ruszania. W ciągu ostatnich dziesięciu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!