Kia Motors Polska: Szwedzki wyrok nas nie dotyczy

, 2 lutego 2016, 9:57

Kia Motors Polska wydała oficjalne stanowisko w sprawie wyroku szwedzkiego Sądu Najwyższego, o której niedawno informowaliśmy. Przekonuje w nim, że nie ma on żadnego zastosowania do obowiązującej na rynku polskim książki gwarancyjnej i nie dotyczy polskich klientów.

W oświadczeniu czytamy: „Książka gwarancyjna dla klientów z Polski jest przygotowana w oparciu o przepisy obowiązujące w Polsce i Unii Europejskiej. W 2010 roku zapisy polskiej książki gwarancyjnej były dokładnie zweryfikowane przez UOKiK. W wyniku decyzji budzące wątpliwości urzędu zapisy zostały wówczas zmienione.”.

Polskie przedstawicielstwo producenta przekonuje, że polscy kierowcy mogą korzystać z niezależnych warsztatów:
„Koreański producent daje możliwość importerom dostosowywania zapisów książki gwarancyjnej dla potrzeb poszczególnych rynków. Tym samym polska książka gwarancyjna dostosowana jest do przepisów GVO i daje możliwość polskim klientom serwisowania i wykonywania napraw samochodów marki Kia w warsztatach dysponujących odpowiednim wyposażeniem i wiedzą. Dokładna definicja „Autoryzowanego Warsztatu Kia” zawarta jest na pierwszej stronie polskiej książki gwarancyjnej i brzmi: „Autoryzowany Warsztat Kia –  oznacza warsztat autoryzowany przez firmę Kia Motors do wykonania pełnego zakresu obsługi oraz napraw gwarancyjnych objętych niniejszą Książką Gwarancyjną. Warsztat dysponujący wymaganą wiedzą, wyposażeniem diagnostycznym z aktualnym oprogramowaniem, narzędziami, dokumentacją techniczną nazwany jest Warsztatem uprawnionym”.
Aktualne warunki gwarancji w postaci książki gwarancyjnej Kia są dostępne do wglądu dla wszystkich klientów na stronie polskiego importera w zakładce gwarancja http://www.kia.com/pl/specials/gwarancja/”.

Oświadczenie kończy się słowami: „Reasumując powyższe Kia Motors Polska nie ponosi  odpowiedzialności za zapisy książki gwarancyjnej na rynku szwedzkim i zapisy te, co jasno podkreślamy, nie dotyczą polskich klientów.”.

O wyroku szerzej pisaliśmy w artykule Wyrok sądu: Kia winna naruszenia prawa konkurencji, przeprowadziliśmy również w tej sprawie wywiad z prezesem szwedzkiego stowarzyszenia dystrybutorów części SBF.

Dowiedz się więcej

ASO Kia i sposoby na odmowę naprawy gwarancyjnej
ASO Kia i sposoby na odmowę naprawy gwarancyjnej

Pracownicy ASO Kia odmówili wykonania naprawy gwarancyjnej samochodu serwisowanego w niezależnym warsztacie. Jako powód podano niewykonanie przeglądu w autoryzowanym warsztacie oraz niedostarczenie przez klienta odpowiedniej dokumentacji serwisowej. Jest to standardowy przykład naruszenia postanowień rozporządzenia MV BER. Kontrowersyjna odmowa wykonania naprawy gwarancyjnej przez ASO Kia Jeden z naszych czytelników poskarżył się na usługi opolskiego ASO Kia […]

Kolejny problem z ASO Kia
Kolejny problem z ASO Kia

Autoryzowane serwisy Kia pozostają niewzruszone wobec obowiązujących przepisów. Po raz kolejny opisujemy przypadek, w którym ASO odmówiło naprawy gwarancyjnej jako powód podając wykonanie przeglądu auta poza autoryzowaną stacją. Przeglądy poza ASO nierespektowane… Pan Tomasz w 2008 roku zdecydował się na zakup rodzinnego vana. Optymalnym wyborem, między innymi ze względu na długą gwarancję producenta, okazała się […]

KIA łamie prawo?
KIA łamie prawo?

Jak podaje Dziennik Gazeta Prawna, koreańska KIA może być pierwszym koncernem, przeciwko któremu zostanie wytoczony przed polskim sądem proces za to, że odmówił naprawy gwarancyjnej w związku z serwisowaniem pojazdu poza siecią autoryzowanych stacji obsługi (ASO). Sprawa dotyczy właściciela samochodu KIA cee’d, który w czasie trwania gwarancji, zgodnie z obowiązującym prawem zdecydował się na korzystanie […]

Gwarancja do kilku złotych? Kabaret absurdu w wykonaniu ASO Kia.
Gwarancja do kilku złotych? Kabaret absurdu w wykonaniu ASO Kia.

Właścicielka koreańskiego SUVa zgłosiła się na standardowy przegląd do autoryzowanej stacji obsługi Kia. Jej auto było sprawne, dlatego też nie spodziewała się żadnych problemów. Szereg dziwnych zdarzeń, które nastąpiły później mógłby posłużyć jako inspiracja dla współczesnej powieści w klimacie najlepszych utworów Franza Kafki. ASO Kia i kontrowersje Otrzymujemy sporo skarg od Czytelników na działalność autoryzowanych […]

Kia skazana za nieuczciwe zapisy gwarancyjne
Kia skazana za nieuczciwe zapisy gwarancyjne

Szwedzki Sąd Gospodarczy uznał, że klauzule wyłączające zawarte w umowach gwarancyjnych Kia naruszają prawo konkurencji i zobowiązał firmę do umożliwienia swoim klientom wyboru pomiędzy nieautoryzowanymi i autoryzowanymi warsztatami. Gwarancja Kia łamała europejskie prawo Sąd zdecydował, że działania marki Kia łamią zasady uczciwej konkurencji. Koreańska marka wykorzystywała model sprzedaży samochodów, który ogranicza możliwości wyboru warsztatów przez […]

Nabici w butelkę, czyli o (nie)respektowaniu GVO w Polsce
Nabici w butelkę, czyli o (nie)respektowaniu GVO w Polsce

Wydaje się, że powiedzenie „prawo jest po to, aby je łamać” cały czas jest aktualne i powszechnie stosowane. W Polsce nadal nie brakuje przypadków bezkarności po złamaniu postanowień rozporządzenia MV BER/GVO. Osoby, które boleśnie odczuwają nieprzestrzeganie obowiązujących przepisów nie mogą liczyć na wsparcie stosownych instytucji. W minionym roku ponad 330 tys. Polaków kupiło nowy samochód. […]

Najpopularniejszy polski mechanik ambasadorem akcji „Bezpieczny warsztat”
Najpopularniejszy polski mechanik ambasadorem akcji „Bezpieczny warsztat”

Adam Klimek, uważany za najbardziej znanego polskiego mechanika, przy wsparciu Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych, pokaże Polakom jak bezpiecznie, nie tracąc jakości, czasu i pieniędzy, a nawet gwarancji, naprawiać samochody. – „Zaprezentujemy jakość i profesjonalizm, jaki cechuje niezależny rynek motoryzacyjny w Polsce, którego elementem są nie tylko producenci części motoryzacyjnych i sieci dystrybucyjne, ale […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!