Nowości Liqui Moly

, 20 lipca 2005, 0:00

Firma Liqui Moly Polska Sp. z o.o. poszerzyła swoją ofertę o dwa nowe oleje silnikowe oraz wysoko technologiczny dodatek do oleju silnikowego.
Inżynierowie z Ulm opracowali nowy olej silnikowy zalecany do samochodów Forda z silnikami benzynowymi i Diesla produkowanymi od lipca 1998roku LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30.
Liqui Moly poszerzyło również rodzinę olei Top Tec (przeznaczonych przede wszystkim do silników Diesla z filtrem cząstek stałych) o olej Top Tec 4200 5W-30.
Jest to wysoko technologiczny olej silnikowy spełniający najnowsze specyfikacje VW 504.00 dla silników benzynowych i 507.00 dla silników Diesla.
Szczegóły poniżej.
LEICHTLAUF SPECIAL 5W-30.
Jest to nowy olej silnikowy zalecany do samochodów Forda z silnikami benzynowymi i Diesla produkowanymi od lipca 1998r.
 ]1L[
Jest to HC -syntetyczny olej silnikowy typu „lekki bieg” do zastosowania całorocznego. Został on stworzony specjalnie dla silników wymagających specyfikacji ACEA A1 lub B1. Kombinacja doskonałej bazy olejowej z najnowocześniejszymi dodatkami gwarantuje pełną stabilność lepkości w szerokim zakresie temperatur, zapobieganie powstawaniu osadów, maksymalną redukcję tarcia i zużycia. Olej został przetestowany w samochodach z katalizatorem i turbodoładowaniem.
API SL; ACEA A1-02/A5-02/B1-02,
Ford WSS-M2C 912-A1, WSS-M2C 913 A, WSS-M2C-B, ILSAC GF-2.

Top Tec 4200 5W-30
Liqui Moly poszerzyło również rodzinę olejów Top Tec (przeznaczonych przede wszystkim do silników Diesla z filtrem cząstek stałych) o olej Top Tec 4200 5W-30.
 ]2P[
Jest to wysoko technologiczny olej silnikowy spełniający najnowsze specyfikacje VW 504.00 dla silników benzynowych i 507.00 dla silników Diesla.
Ten olej silnikowy typu „Longlife” odpowiada również najnowszym zaostrzonym wymaganiom dotyczącym szkodliwości spalin Euro-4.
Olej ten (za wyjątkiem R5 TDI (Toureg i Transporter) i V10 TDI (Toureg i Phaeton) jak również 3 i 4 cylindrowe silniki z układem pompo-wtryskiwaczy bez wydłużonego interwału wymiany oleju (WIV)) jest zalecany do silników VW z wydłużonym interwałem (WIV). Można go również stosować w silnikach Diesla z filtrem cząstek stałych.
Top Tec 4200 został stworzony na bazie hydrokrakowanej syntezy. Dzięki zastosowaniu doskonałego pakietu dodatków olej ten, za wyjątkiem wyżej wymienionych pojazdów, może być stosowany również w starszych VW również bez wydłużonego interwału wymiany.
ACEA A3/B4
VW 504.00/507.00


Cera Tec
Drugą grupą asortymentową Liqui Moly są profesjonalne dodatki do paliw i oleju. Nowością jest produkt o nazwie CeraTec.
 ]3L[
Jest to najnowocześniejsza technologia ceramicznej ochrony każdego silnika. CeraTec po dodaniu do oleju silnikowego redukuje tarcie i zużycie. Chemicznie i termicznie stabilne mikroskopijne cząstki ceramiczne powodują efekt „lekkiego biegu” i zmniejszenie spalania paliwa. Opakowanie wystarcza na 5l oleju silnikowego. Przed zastosowaniem należy oczyścić silnik produktem Liqui Moly Motor Clean.
Właściwości Cera Tec:
 – redukcja zużycia
 – mniejsze spalanie paliwa
 – dłuższa niezawodność silnika
 – do zastosowania w silnikach benzynowych i Diesla
 – do zastosowania również w pompach i sprężarkach
 – został przetestowany i uzyskał certyfikat TUV
 – skuteczność działania do 50 000 km.

Dla mniejszego zużycia i dłuższej niezawodności silnika
Każdy przejechany kilometr prowadzi do utraty małej cząsteczki silnika. Przyczyną tego jest tarcie. Można to stwierdzić chociażby na podstawie zawartości drobin metalu w oleju silnikowym. Dzięki sprawdzonym dodatkom Liqui Moly Oil Additiv, Motor Protect oraz nowości – Cera Tec, zużycie to zostaje znacząco ograniczone. Mimo starań uczynienia metalowych części idealnie gładkimi, posiadają one mikroskopijne, niewidoczne gołym okiem nierówności. Nierówności te po zastosowaniu stałych środków smarnych takich jak dwusiarczek molibdenu (MoS2) (Rys. 1) lub mikrocząstki ceramiczne zostają wyrównane. Dzięki takiemu polepszeniu jakości powierzchni zostaje zredukowane tarcie i zużycie silnika. Środki chemiczne takie jak modyfikatory tarcia, do których należy Motor Protect (Rys. 2), prowadzą do chemicznego połączenia się z metalową powierzchnią. Chropowatości części metalowych zostają przez to wygładzone. Cera Tec (Rys. 3) łączy w sobie obie te powyższe zasady. Mikroskopijne cząstki smarne wypełniają nierówności metalu a chemiczna reakcja powoduje ochronę i wygładzenie powierzchni metalowej.
 ]4[

Komentarze

Brak komentarzy