Nowa generacja hamulców – ruszył europejski projekt badawczy

, 12 stycznia 2016, 15:35

LOWBRASYS taką nazwę będzie nosił innowacyjny projekt, zrzeszający europejskie jednostki badawcze i niezależnych producentów części motoryzacyjnych, w celu opracowania nowoczesnej technologii hamulców, mniej szkodliwych dla środowiska.

LOWBRASYS (LOW environmental BRAke SYStem – niskodzkodliwy dla środowiska system hamulcowy) to projekt, stworzony przez pięć najbardziej poważanych niezależnych firm motoryzacyjnych wraz z pięcioma najważniejszymi instytutami badawczymi międzynarodowych uniwersytetów.  LOWBRASYS to pionierski projekt badawczy finansowany z Programu Komisji Europejskiej Horizon2020, mający na celu przyspieszenie badań i rozwoju technologii pozwalających na efektywne wykorzystanie czystej energii w transporcie drogowym.


Wyzwaniem jest opracowanie nowej generacji technologii,  pozyskiwania materiałów, a także odpowiedniego zarządzania i know-how w celu opracowania nowej generacji hamulców, których eksploatacja zmniejszyłaby negatywne skutki dla zdrowia i środowiska. Celem jest, aby wszystko co związane z produkcją i eksploatacją hamulców, miało jak najmniejszy wpływ na zdrowie i środowisko.


LOWBRASYS to projekt przy którym współpracują: Brembo, Ford, Continental Teves, Federal Mogul, Flame Spray, wraz z Mario Negri Institute, Uniwersytet Technicznym w Ostrawie, KTH Royal Institute of Technology, Trento University i EC Joint Research Center.

Projekt wziął się ze ze świadomości, że tylko kompleksowe podejście może mieć istotny wpływ na rynek, co przełoży się na wyższy poziom życia obywateli. W prestiżowym programie UE Horizon2020 wygospodarowano 9 mln euro na rozwiązanie problemu.


Główne założenia programu LOWBRASYS skupiać się będą na wymyśleniu od nowa łańcucha powiązań, od produkcji z wykorzystaniem innowacyjnych materiałów, przez sposób transportu części, aż po mniej szkodliwą eksploatację części, tak aby finalnie przełożyło się to na poprawę środowiska. Finalnie program ma również wpłynąć na sposób jazdy kierowców, co przełożyć się ma na mniejszą emisję spalin samochodowych.


Rozpoczęty we wrześniu 2015 roku, projekt Lowbrasys w ciągu najbliższych 36 miesięcy będzie rozwijany przez interdyscyplinarny zespół naukowców i techników, zarówno przemysłu motoryzacyjnego, jak i środowisk akademickich. Zamierzanym efektem ma być wykazanie, że nowoczesne podejście do układów hamulcowych może zmniejszyć emisję mikro i nano cząstek o 50%.

Dowiedz się więcej

Hipnotyzujący test hamulców Brembo dla Formuły 1
Hipnotyzujący test hamulców Brembo dla Formuły 1

Wszyscy wiemy, że Formuła 1 to wysokie prędkości. Każdy rozpędzony samochód trzeba jednak kiedyś zatrzymać. Można śmiało zaryzykować tezę, że hamulce w sportach samochodowych to jeden z najważniejszych podzespołów. Od ich wydajności w dużej mierze zależy końcowy wynik kierowcy samochodu i całego teamu. Brembo bez wątpienia jest jednym z liderów produkcji układów hamulcowych. Włoski producent […]

Kilometro Rosso – tu rodzą się innowacje Brembo
Kilometro Rosso – tu rodzą się innowacje Brembo

W nieco ponad pół wieku Brembo przekształciło się z rodzinnego przedsiębiorstwa w firmę z oddziałami na całym świecie. Nie osiągnęłoby tego bez tysięcy testów w centrach badawczych, które zaowocowały najbardziej wytrzymałymi i wydajnymi układami hamulcowymi. Odwiedziliśmy najsłynniejsze centrum badawcze Brembo – Kilometro Rosso we włoskim Stezzano. Marco Moretti z Brembo twierdzi, że jego firma jest […]

Brembo wprowadza zabezpieczenia oryginalności
Brembo wprowadza zabezpieczenia oryginalności

Wszystkie znane marki były ofiarami podróbek, Brembo nie jest wyjątkiem. Systemy hamulcowe Brembo są kopiowane i można natknąć się na podrobione produkty Brembo, które wyglądają i kosztują praktycznie tyle samo, co oryginał, ale mają zupełnie inny poziom jakości. Zakup fałszywego układu hamulcowego może być bardzo ryzykowny. Układ hamulcowy jest elementem wpływającym na bezpieczeństwo, a podróbki […]

Komentarze

Brak komentarzy