Nie wpadłbyś, z czego wykonana jest ta replika silnika

, 12 stycznia 2016, 10:19

Ostatnimi czasy na łamach MotoFocusa przedstawialiśmy miniaturowe repliki silników, które w pocie czoła konstruowane były przez pasjonatów modelarstwa. Ta jednostka jest jednak wyjątkowa.

Wszystkie miniatrurowe silniki, które pkazywaliśmy do tej pory, łączyło jedno: były wykonane z metalu. To właśnie budulec sprawia, że jednoska przedstawiony na filmie jest wyjątkowa, bowiem zarówna cała konstrukcja, jak i przepustnica, zostały wykonane z papieru. Tak dobrze czytacie, jak się okazuje, miniaturowy silnik można wykonać z materiału, który na pierwszy rzut oka, kompletnie się do tego nie nadaje. Najzbawniejsze w całym klipie jest to, jak bardzo zbliżony jest odłgos silnika, do jego pełnoprawnych odpowiedników, a nawet można powiedzieć, że brzmi lepiej niż niejedna współczena jednostka. Należy przy tym wszystkim pamiętać, że konstrukcja napędzana jest przez powietrze z balona umieszczonego poza kadrem kamery. 

Dowiedz się więcej

Legendarna konstrukcja w niesamowitej odsłonie
Legendarna konstrukcja w niesamowitej odsłonie

Osiem minut czystej poezji, tak w skrócie można opisać film, w którym włoski konstruktor postanowił zrekonstruować legendarny silnik W18. Miniaturowe tłoki, zębatki, przekładnie i śrubki; wszystko to spasowane z niezwykłym pietyzmem. Budowa całości trwała prawie 2 tysiące godzin, a do stworzenia miniaturowej repliki zostały zużyte 470 części i 388 śruby. Jednak gdy obserwujemy wynik końcowy, […]

Instrukcja wymiany rozrządu w samochodzie Audi A3 1.8T o kodzie silnika ARZ
Instrukcja wymiany rozrządu w samochodzie Audi A3 1.8T o kodzie silnika ARZ

Audi A3 napędzany silnikiem 1.8T (ARZ) jest bardzo popularnym samochodem. Powodem jego popularności jest połączenie klasycznego hatchback’a zawierającego nowoczesne rozwiązania ze stupięćdziesięciokonnym silnikiem 1.8T, co czyni go niezwykle żwawym przyjacielem na drodze o umiarkowanym apetycie na paliwo. Napęd rozrządu w opisywanym silniku jest realizowany za pomocą paska rozrządu, gdzie podczas jego wymiany mogą powstać istotne […]

Co daje moc, a co moment obrotowy – jak wyjaśnić to najprościej
Co daje moc, a co moment obrotowy – jak wyjaśnić to najprościej

Każdy mechanik wie, że warsztatowe dyskusje z właścicielami pojazdów nie należą do łatwych pogawędek. Jednym ze stale przewijających się tematów jest debata na temat wyższości mocy nad momentem obrotowym silnika lub odwrotnie. Podpowiadamy jak wyjaśnić tę kwestię w logiczny i łatwy do zrozumienia sposób. Nie każdy mechanik musi być inżynierem, a tym bardziej nie każdy […]

Komentarze

Brak komentarzy