Lauber radzi jak dbać o układ elektryczny

, 13 stycznia 2016, 22:45

Specjaliści z firmy Lauber radzą, w jaki sposób kontrolować układ elektryczny silnika, by zapobiec jego typowym awariom w porze zimowej.

Zima to zdecydowanie najtrudniejsza pora roku dla kierowców. Kiedy szybko zapada zmrok, nawierzchnie stają się śliskie, a towarzyszące temu częste i obfite opady śniegu skutecznie odbierają przyjemność z jazdy. Do tego jeszcze mróz, który skutecznie potrafi unieruchomić pojazd w najbardziej nieoczekiwanym momencie.

Alternator

Alternator doładowuje w czasie jazdy akumulator i jest źródłem prądu podczas pracy silnika, dlatego ważna jest jego kontrola jeszcze przed zimą. Lauber zaleca sprawdzenie prądu ładowania oraz dodatkowo stanu paska napędowego silnika (wielorowkowego, klinowego). Objawem mogącym świadczyć o awarii alternatora jest zapalenie się kontrolki akumulatora podczas jazdy. To sygnał dla kierowcy, że prąd pobierany jest z akumulatora, który nie jest doładowywany przez alternator. W sezonie zimowym korzystamy przecież z pełnej mocy ogrzewania wnętrza, ogrzewania tylnej szyby, reflektorów głównych, przeciwmgielnych i radia.

Rozrusznik

Aby uniknąć zbyt małej prędkości obrotowej rozrusznika należy sprawdzić kilka przyczyn, które mają na to bezpośredni wpływ. Pierwszą z nich może być niesprawny akumulator. Przyczyną utrudnionego rozruchu mogą być także zanieczyszczone lub luźne styki. Niesprawny przewód powoduje zwiększenie strat w przepływie prądu i tym samym zmniejszenie prędkości obrotowej. W pierwszej kolejności należy więc sprawdzić połączenia i jeśli są zabrudzone trzeba je odkręcić, przeczyścić i zabezpieczyć specjalnymi środkami. Należy również sprawdzić dokręcenie nakrętek i śrub mocujących przewody. Jeśli przytrafi nam się sytuacja, że bateria i przewody są w dobrym stanie a rozrusznik nadal obraca się z oporami, trzeba będzie go wymontować z samochodu i wymienić na nowy bądź poddać procesowi fabrycznej regeneracji.

Dowiedz się więcej

Regeneracja czy naprawa?
Regeneracja czy naprawa?

Samochody psuły się i psuć będą. Według powszechnej opinii psuja się za szybko. Dlaczego? Odpowiedź jest tak prosta jak prosta była budowa silników w latach 70 i 80-tych. Co się zmieniło od tego czasu? Dzisiaj na jego budowę składa się kilka tysięcy części, litry szkodliwych płynów, parę komputerów, metry kabli. Samochód to jedno z najbardziej […]

Nowości Lauber i CQ Car Equipment w Inter Cars
Nowości Lauber i CQ Car Equipment w Inter Cars

W sieci Inter Cars pojawiły się nowe referencje podzespołów rozrusznika i zacisków hamulcowych CQ Car Equipment. Oferta dystrybutora poszerzyła się również o 20 nowych referencji produktów marki Lauber. W ofercie CQ Car Equipment pojawiły się nowe referencje podzespołów rozrusznika i zacisków haulcowych. Są one przeznaczone do popularnych samochodów kilku marek europejskich, Są to m.in.: Toyota […]

Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia systemu CR
Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia systemu CR

Kompleksowa regeneracja pomp wysokiego ciśnienia systemu Common Rail to szereg specjalistycznych czynności poprzedzających szkolenia i doradztwo techniczne. To rzemiosło dostępne jest wyłącznie dla autoryzowanych serwisów BDC/DDC. Przebieg kompleksowej regeneracji to przede wszystkim sprawdzenie parametrów pompy na stanowisku probierczym przed naprawą oraz ocena uzyskanych wyników przeprowadzonego testu. Na podstawie wyników dokonuje się oceny przeprowadzonych testów oraz […]

Ponad 50 nowych półosi w ofercie Lauber
Ponad 50 nowych półosi w ofercie Lauber

Oferta firmy Lauber została poszerzona o ponad 50 nowych referencji sprzedażowych w grupie półosi napędowych. Produkty są przeznaczone do popularnych w Polsce modeli samochodów. Wśród wprowadzonych w sierpniu nowych pozycji znalazły się półosie napędowe m.in. do aut takich jak: HYUNDAI  I10 (08-), CITROEN C3 II (09-), PEUGEOT 208 (09-), OPEL ASTRA J (09-), VW TRANSPORTER […]

Komentarze

Brak komentarzy