Programy szkoleniowe ZF Services – podsumowanie roku i plan na kolejny rok

, 18 grudnia 2015, 15:16

Ponad 12 000 osób na całym świecie wzięło udział w szkoleniach ZF Services w 2015 roku.

Nowe modele pojazdów są wprowadzane na rynek coraz szybciej i z roku na rok wykorzystują bardziej złożone technologie wymagają od mechaników ciągłego poszerzania wiedzy. Dzięki stale rozwijanej ofercie programów szkoleniowych, ZF Services przygotowuje swoich partnerów biznesowych na nadchodzące zmiany w kolejnych latach.

Rozwój technologii w branży motoryzacyjnej wymaga od mechaników warsztatów niezależnych coraz lepszej znajomości takich podzespołów jak: automatyczne skrzynie biegów, samoadaptujące się amortyzatory czy elektroniczne układy wspomagania przekładni kierowniczych. Dzięki bogatej ofercie programów szkoleniowych, firma ZF Services wspiera swoich partnerów biznesowych – pracowników niezależnych warsztatów pojazdów osobowych i użytkowych, a także sprzedawców detalicznych. Programy szkoleniowe ZF Services są tak konstruowane, aby w jak najlepszy sposób przekazywać uczestnikom wiedzę praktyczną. Jak pokazują wyniki, koncepcja ta jest bardzo dobrze odbierana przez pracowników branży motoryzacyjnej:

– „W 2015 roku w naszych szkoleniach udział wzięło ponad 12 000 osób. Nasze programy szkoleniowe czerpią inspirację z codziennej pracy warsztatowej i nie skupiają się wyłącznie na poszczególnych częściach, a na ich właściwym montażu. Dotyczy to zarówno pojazdów osobowych, ciężarowych, jak i autobusów” – mówi dr Ulrich Walz, członek zarządu ZF Services.

Szkolenia to również główny element programu ZF Services [pro]Tech. Od początku rozpoczęcia programu w 2012 roku przystąpiło do niego ponad 5 000 warsztatów.

W 2016 roku kompleksowy program szkoleń warsztatowych zostanie rozbudowany o tematykę układu napędowego i zawieszenia. Na przykładzie modelu BMW 528i, jego uczestnicy zdobędą praktyczną wiedzę popartą zajęciami teoretycznymi, w takich tematach jak m.in.: na które elementy należy zwrócić szczególną uwagę podczas serwisowania modelu z napędem na cztery koła „xDrive”, jak rozwiązać najczęściej występujące problemy w przekładni 8HP oraz jak radzić sobie z naprawą zawieszenia samopoziomującego CDC. W programie znalazły się również warsztaty z kalibracji sprzęgła DSG i skutków jego uszkodzenia w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa.

Od roku 2012 liczba samochodów hybrydowych poruszających się po drogach podwoiła się, a pojazdów elektrycznych wzrosła trzykrotnie. Efektem tych zmian jest rosnący popyt na szkolenia z tematyki wysokiego napięcia. Trzygodzinny moduł szkoleniowy umożliwia uczestnikom uzyskanie certyfikatu EuP (certyfikat dla osób przeszkolonych w elektrotechnice). ZF Services jest pionierem w tej tematyce i oferuje modułowe programy szkoleniowe w tematyce WN już od sześciu lat.

Specjaliści pracujący na rynku niezależnego aftermarketu przygotowują się również do zmian jakie nastąpią na rynku w kwestii mobilności i rozwiązań sieciowych. Ułatwiony dostęp do części online wpłynie na codzienną pracę warsztatów. Partnerzy ZF Services otrzymują od firmy wiedzę techniczną w tym zakresie.

Dowiedz się więcej

„Sprzęgła Sachs i układy sterowania sprzęgłem” – nowy katalog ZF Services
„Sprzęgła Sachs i układy sterowania sprzęgłem” – nowy katalog ZF Services

W opublikowanym niedawno katalogu ZF Services “Sprzęgła Sachs i układy sterowania sprzęgłem do pojazdów osobowych” znalazło się 3 300 referencji, wśród których około 500 to nowe pozycje. Dzięki zastosowaniu kodu kolorystycznego katalog jest przejrzysty i ułatwia identyfikację potrzebnych podzespołów.  Katalog dostępny jest w formie pliku PDF oraz w wersji online – "WebCat". Warsztaty mogą również […]

Dwumasowe koła zamachowe a ich zamienniki – opinie ZF
Dwumasowe koła zamachowe a ich zamienniki – opinie ZF

Na rynku części zamiennych można spotkać zamienniki dwumasowego koła zamachowego, oferowane jako zestaw składający się ze standardowego koła jednomasowego i tradycyjnego zestawu sprzęgłowego – z elastyczną tarczą sprzęgłową z tłumikiem drgań skrętnych. Czy takie zamienniki można i warto stosować w nowoczesnych silnikach? Przedstawiamy stanowisko specjalistów firmy ZF. Dwumas czy zamiennik? Geneza problemu. Dlaczego producenci współczesnych […]

Komentarze

Brak komentarzy!