Regeneracja czy naprawa?

, 15 grudnia 2015, 12:10

Samochody psuły się i psuć będą. Według powszechnej opinii psuja się za szybko. Dlaczego? Odpowiedź jest tak prosta jak prosta była budowa silników w latach 70 i 80-tych. Co się zmieniło od tego czasu?

Dzisiaj na jego budowę składa się kilka tysięcy części, litry szkodliwych płynów, parę komputerów, metry kabli. Samochód to jedno z najbardziej złożonych urządzeń powszechnego użytku, po którym oczekujemy wygody, bezpieczeństwa i niezawodności. W dzisiejszych czasach samochody pokonują znaczne dystanse, w związku z tym należy liczyć się z koniecznością częstszych wymian podzespołów.

Czy na "zdrowiu" naszego samochodu możemy zaoszczędzić? Okazuje się że tak. Nie zawsze „zużyte” oznacza „do kosza”. Z pomocą przychodzi nam proces fabrycznej regeneracji. Dlaczego regeneracja, a nie naprawa?

Naprawa to tylko jeden z elementów składowych wieloetapowego procesu regeneracji jakim jest przywrócenie właściwości użytkowych częściom poprzez przywrócenie wymaganego kształtu, wymiarów, parametrów i właściwości niezbędnych do dalszej pracy. Podatność na regenerację jest ustalona już na etapie projektowania danej części, gdyż od przyjętej konstrukcji zależeć będzie możliwość jej regeneracji.

Największe możliwości w wykorzystaniu technik regeneracyjnych posiadają producenci, fabryki wytwarzające części samochodowe oraz specjalistyczne firmy działające w ramach kooperacji, mające zaplecze techniczne, środki finansowe, mogące inwestować w skomplikowane i wysokowydajne metody regeneracji, a także prowadzić badania nad nowymi własnymi metodami. Przykładem jest firma Lauber, spółka zależna grupy Inter Cars, działająca z nią w ramach kooperacji.

W okresie pionierskim dla motoryzacji regeneracja była jedynym możliwym sposobem naprawy auta. VW regenerował części zamienne już w latach 50-tych XX wieku.

Dlaczego warto sięgnąć dziś po produkty regenerowane w firmie Lauber? Chociażby ze względów ekonomicznych w okresie długofalowym. Regenerowany podzespół poza tym że jest tańszy od nowego o 30-70 procent, ma taką samą gwarancję. To ten sam produkt pierwszo-montażowy tyle, że po liftingu z nowymi fabrycznymi podzespołami w środku. .

Czy warto przepłacać? Decyzja należy do Ciebie.

Dowiedz się więcej

Nowości w Lauber
Nowości w Lauber

W letniej ofercie Lauber pojawiło się ponad 50 nowych produktów w 6 grupach produktowych. Dostępna w bieżącej sprzedaży sieci Inter CarsS.A. oferta, przygotowana na wrzesień 2015 r. zawiera: alternator AUDI A4, A5, Q5 2.0D / OPEL INSIGNIA 2.0 / HYUNDAI i10, i20 1.2 rozrusznik KIA CERATO 1.3-1.6 / MERCEDES ATEGO / MAN TGA 4.6/6.9 pompa […]

Nowości Lauber i CQ Car Equipment w Inter Cars
Nowości Lauber i CQ Car Equipment w Inter Cars

W sieci Inter Cars pojawiły się nowe referencje podzespołów rozrusznika i zacisków hamulcowych CQ Car Equipment. Oferta dystrybutora poszerzyła się również o 20 nowych referencji produktów marki Lauber. W ofercie CQ Car Equipment pojawiły się nowe referencje podzespołów rozrusznika i zacisków haulcowych. Są one przeznaczone do popularnych samochodów kilku marek europejskich, Są to m.in.: Toyota […]

Lauber radzi jak dbać o układ elektryczny
Lauber radzi jak dbać o układ elektryczny

Specjaliści z firmy Lauber radzą, w jaki sposób kontrolować układ elektryczny silnika, by zapobiec jego typowym awariom w porze zimowej. Zima to zdecydowanie najtrudniejsza pora roku dla kierowców. Kiedy szybko zapada zmrok, nawierzchnie stają się śliskie, a towarzyszące temu częste i obfite opady śniegu skutecznie odbierają przyjemność z jazdy. Do tego jeszcze mróz, który skutecznie […]

Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia systemu CR
Regeneracja pomp wysokiego ciśnienia systemu CR

Kompleksowa regeneracja pomp wysokiego ciśnienia systemu Common Rail to szereg specjalistycznych czynności poprzedzających szkolenia i doradztwo techniczne. To rzemiosło dostępne jest wyłącznie dla autoryzowanych serwisów BDC/DDC. Przebieg kompleksowej regeneracji to przede wszystkim sprawdzenie parametrów pompy na stanowisku probierczym przed naprawą oraz ocena uzyskanych wyników przeprowadzonego testu. Na podstawie wyników dokonuje się oceny przeprowadzonych testów oraz […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

HaHa, 22 grudnia 2015, 10:41 0 0

Akurat firma "Lauber" to ostatni mój wybór w szerokim świecie regeneracji. Nie montuję tego bo nie chce brać na siebie gwarancji. Jakość chińczyk - nie polecam.

Odpowiedz