Irydowe i niklowe świece zapłonowe TT DENSO

, 9 grudnia 2015, 23:45

Skorzystaj ze światowej klasy technologii, która jest wykorzystywana w każdej świecy zapłonowej DENSO Twin Tip. Skonsolidowana oferta świec zapłonowych TT przeznaczona dla klientów rynku wtórnego zapewnia szerokie pokrycie najlepiej sprzedających się samochodów w Europie.

Linia świec zapłonowych DENSO TT składa się z niklowych świec TT oraz świec Iridium TT. Niklowe świece zapłonowe TT zostały wprowadzone na rynek wtórny w 2011 roku i szybko zyskały uznanie klientów w całej Europie; z kolei w listopadzie 2015 roku miała miejsce premiera nowych świec zapłonowych Iridium TT. Obecnie linia świec zapłonowych TT DENSO obejmująca zarówno niklowe świece TT, jak i Iridium TT składa się z 35 numerów katalogowych, które pokrywają ponad 90% europejskiego parku pojazdów.

Innowacyjna technologia świec zapłonowych TT DENSO jest wynikiem wielu lat badań i testów przeprowadzonych w centrum inżynieryjnym DENSO w Japonii. Opatentowane świece zapłonowe DENSO TT są produkowane z wykorzystaniem technologii Super Ignition Plug (SIP) i zapewniają wyjątkową niezawodność, niższe emisje oraz oszczędność paliwa.

 

Niklowe TT – wysoka wydajność, niższe koszty

Opatentowana przez DENSO niklowa świeca zapłonowa TT posiada środkową elektrodę wykonaną ze stopu niklowego o średnicy 1,5 mm oraz wysuniętą „bliźniaczą” elektrodę masy o tej samej średnicy. Charakteryzuje się doskonałą wydajnością zapłonu, a konstrukcja świecy nie wymaga stosowania drogich metali szlachetnych.

Niklowe świece zapłonowe TT to pierwsze świece zapłonowe z cienkimi elektrodami wyprodukowane bez użycia metali szlachetnych. Elektrody świecy TT są wykonane ze stopu niklowego i mają średnicę 1,5 mm, są zatem cieńsze od elektrod zwykłych świec niklowych. Dzięki tej wyjątkowej konstrukcji niklowe świece zapłonowe DENSO TT wytwarzają mocniejszą iskrę i zapewniają bardziej skuteczny zapłon mieszanki paliwowo-powietrznej.

Pod względem wydajności zapłonu niklowe świece TT dorównują świecom irydowym i umożliwiają ograniczenie zużycia paliwa. Efekt ten osiąga się poprzez całkowite spalanie mieszanki w cylindrze, co pozytywnie wpływa również na wydajność silnika.

  • Oszczędność paliwa – wyjątkowa zapłonność zapewnia lepsze spalanie, umożliwia zapłon ubogich mieszanek i przekłada się na rzadsze wypadanie zapłonów niż w przypadku standardowych świec
  • Mniejsza emisja – wyższa zapłonność prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie zredukowaną emisję CO, CO2 i HC
  • Skonsolidowany zakres – pełna oferta niklowych świec zapłonowych TT jest wysoce skonsolidowana i dostępna dla zdecydowanej większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie
  • Idealne do zimnego rozruchu silnika – niższe napięcie potrzebne do uruchomienia silnika oznacza szybszy, mocniejszy rozruch nawet w skrajnie niskich temperaturach

Iridium TT – wytrzymałość i wydajność

Nowy produkt DENSO – świeca zapłonowa Iridium TT – posiada najmniejszą na świecie elektrodę środkową o średnicy 0.4 mm oraz igłową elektrodę masową o średnicy 0.7 mm z wspawanym walcem platynowym. Dzięki temu świece Iridium TT zapewniają lepsze osiągi i są bardziej wytrzymałe niż standardowe świece irydowe, a ich żywotność – która wynosi nawet 120.000 km – jest trzy razy dłuższa, niż zwykłych świec niklowych.

Elektrody zwykłych świec niklowych to dwie płaskie powierzchnie, które blokują możliwość rozprzestrzeniania się iskry. W przypadku świec DENSO Iridium TT dwie cienkie elektrody igłowe (elektroda środkowa jest mniejsza o 0,2 mm od elektrody masowej) pozwalają iskrze swobodnie się rozprzestrzeniać. Co więcej, elektroda centralna ze stopu irydu i rodu – charakteryzującego się najwyższą zawartością irydu na rynku – jak również platynowy stop, z którego wykonana jest elektroda masowa, gwarantują wydłużoną żywotność tych świec.

  • Znacznie większa wytrzymałość – żywotność 120.000 km
  • Lepsza zapłonność – mocniejsza iskra zapewnia skuteczniejszy zapłon
  • Zwiększona moc wyjściowa – niskie wymagane napięcie i wysoka zapłonność oznaczają lepsze spalanie
  • Mniejsza emisja – wyższa zapłonność prowadzi do bardziej równomiernego spalania, co powoduje mniejsze zużycie paliwa i znacznie zredukowaną emisję CO, CO2 i HC
  • Zaawansowane technologicznie – zapewniają optymalne osiągi silnika dla szerokiej gamy pojazdów OE w przystępnej cenie
  • Skonsolidowany zakres – pełna oferta irydowych świec zapłonowych TT jest wysoce skonsolidowana i dostępna dla zdecydowanej większości najlepiej sprzedających się samochodów w Europie

Więcej informacji na temat świec zapłonowych DENSO można znaleźć na stronie http://www.denso-am.pl/produkty/automotive-aftermarket/uklady-zaplonowe/swiece-zaplonowe/.

 

 

 

Dowiedz się więcej

Nowość na rynku – świece zapłonowe DENSO IRIDIUM TT
Nowość na rynku – świece zapłonowe DENSO IRIDIUM TT

DENSO wprowadziło na rynek nowy produkt. Świece zapłonowe Iridium TT zapewniają lepsze osiągi i są bardziej wytrzymałe niż standardowe świece irydowe, a ich żywotność – do 120.000 km – jest trzy razy dłuższa, niż zwykłych świec niklowych. Świece Iridium TT stanowią rozszerzenie istniejącej linii produktów DENSO – niklowych świec TT, które zostały wprowadzone na rynek […]

Nowe referencje w dziale Termika DENSO
Nowe referencje w dziale Termika DENSO

Program części DENSO do układów termicznych został poszerzony o 84 nowe referencje. Jest to 39 skraplaczy, 3 dmuchawy kabinowe, 10 wentylatorów chłodnic, 13 intercoolerów i 19 chłodnic. Nowe numery katalogowe są już dostępne dla klientów rynku wtórnego. Nowe referencje mają szeroki zakres zastosowań, m.in. w pojazdach marek Audi, Chevrolet, Fiat, Ford, Opel, Peugeot, Renault i […]

Czym są brązowe przebarwienia na świecach zapłonowych
Czym są brązowe przebarwienia na świecach zapłonowych

Zbierający się brązowy osad na świecach zapłonowych może wpędzić mechanika w zakłopotanie. Czy świeca z takimi przebarwieniami nadaje się do wymiany? Choć na pierwszy rzut oka zdawać by się mogło, że jest to wynik usterki świecy, to nic bardziej mylnego. Na używanych świecach na izolatorze tworzy się brązowy nalot, który mogłoby się wydawać powstaje na […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 października 2016, 22:45 0 -1

W USA kupicie TT za 5,50 $

Odpowiedz