Biznes to ludzie – Waldemar Bacławski właściciel Inter Parts

, 13 lipca 2005, 0:00

Nieuniknione procesy konsolidacji polskiego rynku motoryzacyjnego, aktywna działalność dystrybucyjna polskiego aftermarketu, doskonale funkcjonująca logistyka – to zagadnienia, które od dłuższego czasu poruszane są przez przedstawicieli czołowych polskich dystrybutorów nie tylko na łamach portalu motofocus.pl. Obserwując uważnie od kilku lat polski rynek części i usług motoryzacyjnych, trudno moim kolegom nie przyznać racji. Te procesy i działania niewątpliwie kreują przyszły obraz polskiego aftermarketu i stanowią klucz do dalszych sukcesów rynkowych. Jednak zastanawia mnie, a właściwie zdumiewa fakt, iż bardziej lub mniej świadomie zapominamy o najistotniejszym w moim przekonaniu ogniwie, niezbędnym do osiągnięcia tychże sukcesów – o kliencie.

Fakt, iż staliśmy się liderami rynków lokalnych lub ogólnopolskich zawdzięczamy przecież własnej pracy, naszym strategiom, znajomości rodzimego rynku, czy konsekwentnej i niezmiennej polityce dystrybucyjnej. Element – klient często jednak pozostaje niezauważony i niedoceniony, jego rola w łańcuchu dystrybucji wydaje się być znikoma, liczymy się tylko my i nasz biznes – taki oto obraz liderów polskiego aftermarketu rysuje się u większości podmiotów rozdrobnionego rynku motoryzacyjnego (mniejszych hurtowni, podhurtowni, sklepów). Powinniśmy sobie jednakże uświadomić, iż klient był, jest i będzie kluczową postacią w istniejących strukturach handlu hurtowego i detalicznego, i tak naprawdę to właśnie on jest motorem wszystkich naszych działań. Taką filozofię wyznaje olsztyński Inter Parts, niezmienne od początku działalności firmy pozostaje motto – sukces klienta naszą satysfakcją. Nasze największe osiągnięcie na przestrzeni wielu lat działalności to zaufanie klienta – w mojej opinii, na tym właśnie fundamencie możemy razem realizować wszelkie strategie rynkowe, mówić w przyszłości o wspólnej tożsamości i podejmować wspólne działania.


Wdrożenie naszego nowego strategicznego konceptu – partnera handlowego – ma już miejsce. W ciągu roku na naszym lokalnym rynku powstanie około 10 niezależnych punktów działających pod patronatem Inter Parts – dalej zarządzanych przez ich właścicieli, a realizujących ustalone wcześniej wspólnie z nami cele. Mamy nadzieję, iż połączenie własnych możliwości tych firm z naszym potencjałem i doświadczeniem umożliwi im skuteczne pozycjonowanie na tak konkurencyjnym rynku, jakim jest rynek części zamiennych. Jednym z wspólnie realizowanych celów jest wprowadzenie w życie międzynarodowej koncepcji warsztatowej działającej w Polsce jako sieć EuroWarsztat. Sieć ta należy do najbardziej efektywnych w Europie, dlatego też nie mamy wątpliwości, iż także na polskim rynku odniesie sukces.
]1L[
Inter Parts został w 2004 udziałowcem i partnerem Group Auto Union International (GAUI), potężnej organizacji międzynarodowej, a inspiracją do integracji była myśl przewodnia GAUI – Biznes to ludzie. Bo chociaż XXI wiek cechują nowoczesne technologie, efektywna wymiana danych, internet, to nic nie zastąpi bezpośrednich kontaktów i relacji z klientami. Wiele naszych kontaktów z renomowanymi producentami oryginalnych części zamiennych, bardziej kompleksowa oferta asortymentowa, atrakcyjne warunki handlowe, profesjonalne szkolenia, nowatorskie programy marketingowe to tylko niektóre wartości dodane wynikające z wzajemnej wymiany doświadczeń firm funkcjonujących w grupie GAUI. Uczymy się od naszych bardziej doświadczonych kolegów, możemy bez większego ryzyka realizować projekty i strategie sprawdzone na innych rynkach. Taka formuła pozwala uniknąć wielu, czasami bardzo kosztownych błędnych decyzji.


Rosnące wymagania rynkowe skłoniły nas do podjęcia decyzji o stworzeniu nowoczesnego centrum logistycznego. W ten sposób bardziej kompleksowo będziemy mogli realizować potrzeby naszych obecnych i przyszłych klientów. Nowe centrum zlokalizowane będzie w miejscowości Stawiguda, niedaleko Olsztyna. Trzypoziomowy magazyn o łącznej powierzchni ponad 12 000 m2 to nowe możliwości zarówno w zakresie polityki magazynowej, jak i przede wszystkim w zakresie usprawnienia systemu obsługi klientów. Zastosowanie nowatorskich rozwiązań niewątpliwie przyczyni się do zwiększenia efektywności naszych działań. Większa dostępność produktów, bogatsza oferta asortymentowa, szybsza realizacja zamówień, sprawniejsze rozwiązania logistyczne, to właśnie to, na co klienci firmy mogą w przyszłości liczyć. To właśnie klient jest punktem wyjścia naszych działań i to dzięki niemu osiągnęliśmy już tak wiele i na pewno jeszcze więcej osiągniemy. Korzystając, zatem z okazji pragnąłbym podziękować wszystkim naszym obecnym klientom za okazane nam zaufanie, dotychczasową współpracę i konsekwencję w realizacji wspólnej polityki rynkowej. A przyszłych klientów zachęcamy do odwiedzenia naszej strony internetowej www.interparts.pl i nawiązania z nami kontaktu.

Waldemar Bacławski
Właściciel Inter Parts
Dyrektor Grupauto Polska

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 18 lipca 2011, 13:56 0 0

szanujcie pracownikow magazynu a nie sie
tylko chwalicie a co tam sie dzieje to masakra

Odpowiedz