Goodyear laureatem Nagrody Ekologicznej za innowacje związane z krzemionką z łusek ryżu

, 20 listopada 2015, 13:37

Luksemburska Federacja Biznesu przyznała firmie Goodyear Nagrodę Ekologiczną Fedil w kategorii „efektywność surowcowa” za innowacje związane z krzemionką pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżu. Goodyear wykorzystuje ten składnik do wzmacniania bieżnika opon. Działania marki pomagają rozwiązać globalny problem z zalegającymi odpadami ryżowymi.

"Stosowanie przez Goodyeara krzemionki pozyskiwanej z popiołu z łusek ryżu przynosi korzyści środowisku naturalnemu. Przede wszystkim zmniejsza ilość popiołu odpadowego trafiającego na wysypiska. Ponadto wymaga mniejszych nakładów mocy, gdyż proces konwersji krzemionki jest znacznie mniej energochłonny. Dzięki nowemu komponentowi nasze opony są też bardziej efektywne paliwowo, co zmniejsza emisję dwutlenku węgla przez pojazdy. Obecność krzemionki w oponach podnosi również poziom bezpieczeństwa podczas jazdy, gdyż produkty te zapewniają wysoką przyczepność na mokrej nawierzchni” – powiedział Carlos Cipollitti, dyrektor generalny Centrum Innowacji Goodyeara w Luksemburgu.

Według szacunków Organizacji Narodów Zjednoczonych ds. Wyżywienia i Rolnictwa, każdego roku na całym świecie zbiera się ponad 700 milionów ton ryżu. Utylizacja łusek ryżu stała się światowym problemem ekologicznym, którego nie rozwiązało nawet spalanie łusek ryżu w procesie produkcji energii elektrycznej, bowiem powstający popiół nadal trafiał na wysypiska. 


Przez ostatnie trzy lata inżynierowie Goodyeara w centach innowacji w Luksemburgu i Stanach Zjednoczonych prowadzili badania nad opracowaniem zrównoważonego i przyjaznego środowisku rozwiązania oraz udoskonaleniem technologii, która umożliwi zastąpienie tradycyjnej krzemionki krzemionką pozyskiwaną z popiołu z łusek ryżu.


Tradycyjnie krzemionka stosowana do produkcji opon jest pozyskiwana z piasku. Jednak proces jej wytwarzania wymaga znacznych ilości energii i bardzo wysokich temperatur. Krzemionka pozyskiwana w trakcie spalania łusek ryżu pozwala na znaczne obniżenie bilansu energetycznego.


 

Dowiedz się więcej

Nowy dyrektor generalny Goodyear ds. sprzedaży na Polskę i Ukrainę
Nowy dyrektor generalny Goodyear ds. sprzedaży na Polskę i Ukrainę

Pierwszego września Leszek Szafran objął funkcję dyrektora generalnego ds. sprzedaży na Polskę i Ukrainę. Leszek Szafran posiada 20-letnie, międzynarodowe doświadczenie w pracy w Goodyearze. Karierę zawodową rozpoczynał w Polsce, gdzie przez pierwsze 14 lat w ramach struktur TC Dębica oraz Goodyear Dunlop Tires Polska zajmował wiele stanowisk z obszaru sprzedaży i marketingu. Następnie przeniósł się do Republiki Południowej Afryki, […]

Range Rover Sport 2014 na oponach Goodyeara
Range Rover Sport 2014 na oponach Goodyeara

Jaguar Land Rover wybrał opony Goodyear na pierwsze wyposażenie modelu Range Rover Sport 2014. Będzie opuszczał fabrykę na oponach Goodyear Eagle F1 Asymmetric SUV. Dzięki równomiernemu rozkładowi ciśnienia i maksymalizacji powierzchni styku z drogą, nawet podczas pokonywania zakrętów z dużą prędkością, opony umożliwiają dobre panowanie nad samochodem. W porównaniu z poprzednim modelem ogumienie zapewnia też […]

Superbrands dla Goodyeara, Dunlopa i Dębicy
Superbrands dla Goodyeara, Dunlopa i Dębicy

Marki Goodyear, Dunlop i Dębica otrzymały nagrody Superbrands w kategorii „Motoryzacja – opony i części samochodowe”. Goodyear i Dunlop otrzymały tytuł Superbrands 2015/2016, natomiast Dębica została uhonorowana podwójnie: tytułami Superbrands 2015/2016 i Created in Poland Superbrands 2015/2016, czyli specjalną nagrodą przyznawaną wyłącznie markom z polskim rodowodem. – „Tytuł Superbrands jest nagrodą rozpoznawalną zarówno w Polsce, […]

Goodyear i Dębica  20 lat razem
Goodyear i Dębica 20 lat razem

Dębica, jedna z najstarszych marek oponiarskich w Polsce. W grudniu zeszłego roku przypadała bardzo ważna rocznica: 20 lat temu Goodyear, jeden z największych producentów opon na świecie, zdecydował o kupnie pakietu akcji firmy, co zapoczątkowało dynamiczny rozwój polskiego przedsiębiorstwa. Historia partnerstwa obu firm sięga połowy lat 90. ubiegłego wieku. Drugiego grudnia 1995 r. koncern The Goodyear […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!