Od września 2017 zmieni się sposób badania emisji spalin dla Diesli

, 2 listopada 2015, 10:31

Kraje UE wstępnie uzgodniły, że od 1 września 2017 r. pomiary emisji spalin przez samochody z silnikiem Diesla przeprowadzane będą w odmienny sposób. Pomiar ma odbyć się w warunkach drogowych, a nie tylko w laboratoriach.

Komisja Europejska poinformowała, że wstępne decyzje zapadły w komitecie technicznym, w którym zasiadają eksperci krajów unijnych. Nowe testy mają odzwierciedlać rzeczywiste poziomy emisji spalin dla diseli. Niewątpliwie jest to pokłosie afery Volgswagena, która pokazała, jak w sprytny sposób można obejść badania laboratoryjne. Na szczęscie Komisja zamierza zwiększyć limity, które będą o połowę wyższe niż dla pomiarów laboratoryjnych.

Nowe zasady pomiarów emisji spalin wprowadzane będą w dwóch etapach.  Producenci samochodów będą musieli zmniejszać różnicę pomiędzy wynikami pomiarów laboratoryjnych a wynikami pomiarów w rzeczywistych warunkach drogowych stopniowo acz systematycznie. Od września 2017 r. w przypadku nowych modeli samochodów wartość pomiarów emisji spalin dokonywanych w warunkach drogowych, będzie mogła być maksymalnie o 110 procent wyższa niż wartość testu w laboratorium. Docelowo do do stycznia 2020 r. różnica ta będzie musiała być zredukowana do do 50 proc. Bardzo możliwe, że innym producentom samochodów upiecze się, bowiem Komisja Europejska jest gotowa pójść na ustępstwa widząc skalę zjawiska.

Harmonogram zmniejszenia emisji dotyczy tylko nowych modeli. Na dostosowanie nowych samochodów ze starszych modeli producenci będą mieć więcej czasu: do września 2019 r. w pierwszym etapie oraz do stycznia 2021 w drugim etapie. 

Według KE obecnie różnica między wynikami pomiarów na drogach i w laboratorium wynosi około 400 proc. 

Dowiedz się więcej

Afera z normami emisji to znacznie więcej niż Volkswagen
Afera z normami emisji to znacznie więcej niż Volkswagen

Od kilku tygodni świat motoryzacji żyje doniesieniami na temat działań Volkswagena. Od kiedy ujawniono, że niemiecki producent oszukiwał w testach emisji szkodliwych substancji musi borykać się z wielkim skandalem wizerunkowym, a także z kłopotami finansowymi. Jak się okazuje emisja spalin w modelach niemieckiego producenta znacznie odbiega od normy nie tylko w przypadku VW.   W […]

Regenerowane wtryskiwacze Common Rail do samochodów osobowych i dostawczych – BX
Regenerowane wtryskiwacze Common Rail do samochodów osobowych i dostawczych – BX

Elektrycznie sterowane wtryskiwacze są jednymi z najważniejszych elementów systemu wtryskowego Diesla typu CR. To one, wykonując polecenia sterownika, podają paliwo w odpowiednim czasie i w określonej ilości. Decydują tym samym zarówno o osiągach, zużyciu paliwa jak i właściwościach ekologicznych nowoczesnych silników Diesla. Jak wiadomo, Bosch jest największym dostawcą systemów zasilania do nowo produkowanych pojazdów. Obecnie […]

Nowe oprogramowanie jeszcze zwiększa szkodliwość diesli Volkswagena?
Nowe oprogramowanie jeszcze zwiększa szkodliwość diesli Volkswagena?

Czy aktualizacja oprogramowania w Volkswagenach z silnikami EA189, która miała zmniejszyć emisję tlenków azotu, jeszcze zwiększa ich szkodliwość dla środowiska? Berliner Zeitung przekonuje że tak właśnie jest. Pod koniec stycznia Volkswagen rozpoczął aktualizację oprogramowania silników EA189 w VW Amarokach. Niemiecki magazyn Auto, Motor und Sport poprosił inżynierów o zbadanie spalin dwóch Amaroków – przed i […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 5 listopada 2015, 9:14 0 0

wszyscy kłamią

Odpowiedz