Brembo Xtra – nawiercane tarcze dla Kowalskiego

28 października 2015, 15:32

Brembo zaprezentowało zupełnie nową gamę tarcz, Brembo Xtra – nawiercane tarcze dla tych, którzy chcą poprawić osiągi i wygląd swojego auta bez kosztownych modyfikacji. 40-letnie doświadczenie Brembo w motorsporcie daje kierowcom pewność, że seria Xtra jest równocześnie tak bezpieczna i niezawodna, jak standardowe tarcze.

Dział badań i rozwoju Brembo wykorzystuje wiedzę zebraną podczas najważniejszych serii wyścigów, by udoskonalać układy hamulcowe dla pojazdów drogowych. W ofercie włoskiego producenta pojawiła się właśnie propozycja dla właścicieli popularnych kilkuletnich samochodów z segmentów B, C, D oraz G, którzy chcą zwiększyć skuteczność hamowania swoich aut.

Brembo Xtra to nie tylko bardziej atrakcyjny wygląd nawiercanych i lakierowanych w technologii UV tarcz, ale również skuteczniejsze hamowanie. Otwory na powierzchni hamowania dają tarczom kilka dodatkowych cech, które docenią kierowcy:

Większą przyczepność
Obecność otworów na tarczy hamulcowej zapewnia większą przyczepność oraz szybszą reakcję układu hamulcowego – otwory zapewniają większy współczynnik tarcia w początkowych fazach hamowania.

Czyszczenie klocków
Efekt „zgarniania” czyści powierzchnię klocka ze szkodliwych osadów materiałowych i zapobiega osadzaniu się w materiale ciernym klocka pozostałości materiału żelaznego.

Lepsze osiągi na mokrej powierzchni
Wiercenie umożliwia również przerwanie filmu wodnego, który może utworzyć się na powierzchni hamującej. Dlatego nawet podczas jazdy na mokrej nawierzchni, układ skutecznie reaguje już przy pierwszym hamowaniu.

Maksymalne tarcie nawet przy maksymalnych naprężeniach
W wysokiej temperaturze roboczej spalanie żywic znajdujących się w materiale ciernym klocka powoduje wytwarzanie gazów, które mogą spowodować zjawisko fadingu, zmniejszając współczynnik tarcia między klockiem a tarczą. Otwory umożliwiają szybkie wydalenie gazów i równie szybkie przywrócenie optymalnych warunków hamowania.

Chłodzenie
Obecność otworów poprawia zdolność odprowadzania ciepła z tarczy i klocka ze względu na większy przepływ powietrza, zwiększając wydajność całego układu hamulcowego.

Bez kompromisu dla bezpieczeństwa

W gamie Brembo Xtra szczególną uwagę poświęcono pełnej zgodności z najbardziej rygorystycznymi wymogami dotyczącymi trwałości i wytrzymałości. Aby uzyskany produkt był wydajny i przede wszystkim bezpieczny, kluczowe znaczenie ma etap projektowania i produkcji tych tarcz. Podczas projektowania każdego modelu tarczy, inżynierowie Brembo opracowują liczbę, wymiar, kształt i rozmieszczenie każdego z otworów na tarczy.

Nim trafią do produkcji, tarcze Brembo Xtra przechodzą mordercze testy na hamowni podwoziowej i na drodze, by zagwarantować kierowcy maksymalne osiągi, niezależnie od warunków, jednocześnie spełniając wszystkie wymogi bezpieczeństwa i wytrzymałości postawione przez konstruktorów.

Dowiedz się więcej

Jeśli Twoja oferta nazywa się BREMBO…
Jeśli Twoja oferta nazywa się BREMBO…

Od ponad pięćdziesięciu lat Brembo jest światowym liderem w projektowaniu i produkcji zaawansowanych technologicznie układów hamulcowych. Współpraca z najważniejszymi producentami samochodów i najbardziej utytułowanymi zespołami wyścigowymi pozwoliła Brembo uzyskać techniczny know-how konieczny do realizowania coraz bardziej innowacyjnych produktów, dostępnych również dla segmentu części zamiennych – aftermarketu. Konkurencyjność, a równocześnie przekazywanie naszego know-how technicznego, zaczerpniętego z […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Bogdan6767, 13 listopada 2021, 14:17 0 0

Te otwory w tarczach są na wylot?
czy tylko powierzchowne ?

Odpowiedz