Jak szukać dodatkowego zarobku dla warsztatu

, 28 października 2015, 12:20

Klient, który trafia do warsztatu na rutynowy serwis hamulców, może nie wiedzieć, że inne elementy w samochodzie również wymagają sprawdzenia. Jeżeli warsztat tylko wykaże minimum zainteresowania, może dobrze i uczciwie zarobić, z pożytkiem dla klienta.

Nie wszyscy zdają sobie sprawę, że na drobnych naprawach również można przyzwoicie zarobić, wystarczy tylko odpowiednia metodyka. Przez warsztaty przewijają się dziesiątki albo i setki samochodów tygodniowo, dlatego każdy warsztat zainteresowany jest, aby jak najszybciej naprawić auto i zająć się następnym czekającym w kolejce, tracąc w ten sposób okazję na dodatkowy zarobek, którego stosunek czasu do zysków jest bardzo korzystny.


W czasach, gdy budowanie konkurencji jest istotnym elementem przetrwania na rynku, kompleksowe podejście do naprawy i usług dodatkowych, może być znakomitą okazją do przebicia się wśród konkurencji. Podpowiadamy w jaki sposób jednocześnie pomóc klientowi i zarobić parę dodatkowych groszy dla warsztatu. Warto wykonać diagnostykę podstawowych podzespołów, które w trakcie eksploatacji ulegają zużyciu w samochodzie i zaproponować klientowi uzupełnienie płynów, wymianę podzespołów zagrażających bezpieczeństwu czy sprawnej eksploatacji pojazdu.

 

1. Sprawdzić opony
Sprawne oko mechanika bez problemu jest w stanie stwierdzić czy opony wymagają wymiany. Potem pozostaje już tylko dla pewności zbadać głębokość bieżnika czy nie jest poniżej przyjętych 3 mm dla letnich i 4 dla opon zimowych. Jeżeli nawet nie posiadamy w warsztacie niezbędnego sprzętu do wymiany opon, być może warto rozważyć kupno takiego, aby proponować wymianę opon przy okazji napraw. Jeżeli jesteśmy pewni, że nie chcemy inwestować w ten segment napraw, warto nawiązać współpracę z wulkanizatorem, któremu będziemy podsyłali klientów, a on w zamian podzieli się małym procentem zysku z tego tytułu.

2. Sprawdzenie płynów
Kolejnym aspektem, który dla mechaników nie powinien być problemem to rutynowa kontrola płynów układu kierowniczego, hamulcowego i układu chłodzenia.

 

Płyn hamulcowy
Posiada właściwości higroskopijne, czyli pochłaniania wilgoci. Jeśli będzie jej zbyt dużo (dopuszczalna wartość to 3 proc.) znacznie obniży się temperatura wrzenia płynu, co może przełożyć się na jego zagotowanie i znaczne zmniejszenie skuteczności hamowania. Zbyt duża zawartość wody w płynie hamulcowym powoduje również korozję elementów układu hamulcowego: stalowych przewodów hamulcowych, zacisków, cylinderków, odpowietrzników. Nietrudno poznać, że płyn musi być wymieniony. Stara ciecz zmienia kolor z brązowo-żółtego na szary.

 

Płyn chłodniczy

W przypadku nowych aut producenci nie określają czasu jego wymiany. Robi się to, jeśli temperatura krzepnięcia jest zbyt wysoka. Co kilka lat – najlepiej co trzy – warto wykonać tę operację, gdyż oprócz posiadania właściwości chłodzących silnika, smaruje on elementy układu chłodniczego – pompę wody i w niektórych autach dodatkowe pompy wspomagające przepływ płynu.

 

Płyn wspomagania kierownicy

Jest to w zasadzie olej o specyficznych właściwościach – nie pieni się, odporny jest na działanie wysokich temperatur, ma dobre właściwości smarne. W zależności od auta powinno się go wymieniać co kilka lat lub tylko dolewać.

 

3. Sprawdzenie poziomu oleju
Wbrew pozorom wiele osób zapomina o jego wymianie czy kontroli. Jest to płyn, którego niedobór najłatwiej ze wszystkich ustalić. Wystarczy wyciągnąć bagnet i dokonać pomiaru. W ten sposób możemy uratować życie silnikowi w samochodzie klienta, który na pewno nam się za to odwdzięczy. Zawsze można przy okazji sprzedać i dobrać odpowiedni olej, a to dodatkowe parę złotych w kasie warsztatu.

 

4. Sprawdzania akumulatora
Akumulator to jeden z najważniejszych podzespołów w naszym samochodzie. Jego praca wyjątkowo narażona jest na eksploatację. Akumulator jest jednym z tych elementów samochodu, którego uszkodzenia albo wyczerpanie zauważmy gdy jest już najprawdopodobniej za późno. Niemal w każdym warsztacie znajdzie się tester napięcia akumulatora. W ten sposób możemy zaoszczędzić klientowi kłopotów, rozładowania akumulatora w trakcie przemieszczania się czy spóźnienia do pracy, gdy ten nie odpali w chłodny poranek. Handel i wymiana akumulatorów to niezły biznes, który jak najbardziej mieści się w ramach działalności warsztatu.

 

Tych kilka prostych czynności, które możemy wykonać w trakcie przeprowadzania "głównej naprawy”, nie powinno znacznie wydłużać pracy mechaników. Klienci na pewno pozostaną wdzięczni za kompleksowe podejście do naprawy samochodu, a warsztat zawsze może w ten sposób zarobić kilka dodatkowych złotych.

Dowiedz się więcej

Osiem błędów popełnianych przez warsztaty mechaniczne, które odstraszają klientów
Osiem błędów popełnianych przez warsztaty mechaniczne, które odstraszają klientów

W czasach zaostrzającej się konkurencji między warsztatami, o wyborze miejsca napraw mogą decydować detale. Poza profesjonalną naprawą, warto również zadbać o otoczkę, która pozwoli zdobyć przewagę konkurencyjną. Podpowiadamy, jakich błędów unikać w warsztacie samochodowym. 1. Nie wiadomo jak trafić do biura Biuro jest zawsze pierwszym miejscem, do którego uda się klient, po pojawieniu się w […]

Na czym polega instalacja kasy fiskalnej?
Na czym polega instalacja kasy fiskalnej?

Rozporządzenie Ministra Finansów z 4 listopada 2014 zobowiązało mechaników i wulkanizatorów, którzy świadczą usługi na rzecz klientów indywidualnych, do zakupu kas fiskalnych. Wybór odpowiedniego urządzenia nie jest jednak jedyną rzeczą, o której będą musieli pamiętać właściciele warsztatów samochodowych oraz punktów wulkanizacji. Przed wydaniem pierwszego paragonu trzeba przejść przez określone procedury. – „Wszystkie etapy rozpoczęcia rejestracji […]

Najlepsze prezenty dla warsztatu i mechaników
Najlepsze prezenty dla warsztatu i mechaników

Święta Bożego Narodzenia pojawiają się już na horyzoncie. To ta pora roku, kiedy możemy sprawić sobie, naszemu warsztatowi lub naszym mechanikom odrobinę przyjemności, która poprawi nam humor. Przygotowaliśmy dla Państwa listę prezentów dla warsztatów, które sprawią, że każdy mechanik się uśmiechnie, a nasz warsztat będzie wyglądał profesjonalnie.   Szafka serwisowa Yato – cena 1499 zł […]

7 istotnych napraw, o których klienci warsztatów zapominają
7 istotnych napraw, o których klienci warsztatów zapominają

Samochód to niezliczona liczba podzespołów, które połączone ze sobą powinny grać jak w orkiestrze. Wbrew temu co mogłoby się wydawać niektórym, nie są one jednak wykonane z materiałów niezniszczalnych. Wraz z biegiem czasu guma parcieje, metal rdzewieje, a idealnie spasowane elementy luzują się. Zawsze warto podpytać klienta o poszczególne podzespoły eksploatacyjne, być może oszczędzimy mu […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!