Nowa linia zacisków Brembo do samochodów klasy wyższej

, 23 września 2015, 9:46

Podczas targów IAA we Frankfurcie, Brembo zaprezentowało nowy zacisk hamulcowy z pięcioma otworami, który umożliwia 8% redukcję wagi przy jednoczesnym zachowaniu sztywności.

Podczas 66. edycji Frankfurt Motor Show, Brembo przedstawiło nową gamę aluminiowych zacisków dedykowanych samochodom klasy wyższej. Nowy, stały zacisk dostępny w wersji 17 cali (5,9 kg wagi),  18 cali (7,8 kg) i 19 cali (8 kg), jest optymalnym rozwiązaniem dla samochodów z tarczami o wysokiej powierzchni hamowania. Takie tarcze wymagają zazwyczaj zacisków dużych rozmiarów, co wpływa na zwiększenie wagi.

Jednak w nowych zaciskach, które niedawno zostały skierowane do produkcji, Brembo udało się połączyć lekkość z optymalnym rozmiarem dla tarcz z wysoką powierzchnią hamowania. Aby osiągnąć ten wynik Brembo poświęciło ponad 100 000 godzin na rozwój projektu rozpoczętego pod koniec 2011 roku.

Wyraźną cechą nowych zacisków jest ich kształt, skoncentrowany na pięciu otworach: dwa z przodu pomiędzy 16 a 22 cm2 i trzy na mostkach na powierzchni od 7 do 11 cm2. To rozwiązanie, opracowane przez Brembo, zapewnia spadek masy o około 8%, co wynika z redukcji materiału w miejscach, gdzie zacisk odnosił najmniejszą siłę nacisku. Ta znacząca redukcja wagi niesprężonej masy w samochodzie oznacza zmniejszenie zużycia paliwa oraz emisji spalin.

Wyjątkowy wygląd zacisków pozwolił, by potrzeba lekkości została połączona z potrzebą sztywności i wydajności. Wykorzystanie pięciu otworów nie powoduje żadnej straty wydajności układu hamowania.

Brembo zwróciło też szczególną uwagę na estetykę nowej rodziny zacisków. Poprzez wspólne podejście do co-designu z każdym klientem OEM, Brembo będzie wprowadzało rozwiązania zaproponowane dla konkretnych modeli samochodów, po to, by odzwierciedlić indywidualny styl producentów.

Dowiedz się więcej

Hamulce Brembo w nowym Camaro
Hamulce Brembo w nowym Camaro

Według specjalistów szósta generacja Camaro to najlepszy i najbardziej efektywny model w historii marki. Sportowe układy hamulcowe dla nowego muscle car’a dostarcza firma Brembo. Wszystkie wersje nowego Camaro dostępne są ze sportowym układem hamulcowym Brembo. Standardowo jest on montowany w modelu SS. Układ ten wyposażony jest w 345 mm tarcze z przodu i 338 mm […]

Brembo przejmuje kontrolę nad chińskim producentem tarcz hamulcowych
Brembo przejmuje kontrolę nad chińskim producentem tarcz hamulcowych

Firma Brembo, na mocy umowy z przedsiębiorstwami ASIMCO Limited i ASIMCO Technologies Hong Kong Limited, przejmie 66% udziałów w chińskiej spółce ASIMCO Meilian Braking Systems. ASIMCO Meilian posiada znajdującą się w miejscowości Langfang fabrykę, produkującą tarcze hamulcowe do samochodów osobowych. Firma zatrudnia 580 osób, a jej sprzedaż roczna w 2015 r. szacowana jest na ok. […]

Komentarze

Brak komentarzy