70 000 warsztatów korzysta z Bosch ESI[tronic] 2.0

, 14 lipca 2015, 10:22

Według statystyk firmy Bosch, 70 000 warsztatów samochodowych w ponad 100 krajach korzysta z oprogramowania ESI[tronic], co plasuje je na pozycji lidera wśród programów dla niezależnych warsztatów.

Po przeprowadzeniu identyfikacji pojazdu, co można zrobić, na przykład, za pomocą kodu KBA lub numeru VIN, program ESI[tronic] dostarcza mechanikowi wszelkich danych i informacji niezbędnych do wykonania przeglądu lub naprawy. Na przykład plany przeglądów okresowych są bezpośrednio powiązane z niezbędnymi czynnościami diagnostycznymi oraz z procedurą resetowania wskaźnika serwisowego w odpowiednim sterowniku. Kolejną nowością jest bezpośrednie linkowanie wartości fabrycznych i zmierzonych. Wystarczy kliknięcie, aby mechanik mógł porównać wartości zmierzone z odpowiadającymi im wartościami wymaganymi. Ponadto kod usterki poprowadzi bezpośrednio do instrukcji przeprowadzania dalszej diagnostyki i naprawy. Bosch ESI[tronic] automatycznie zapisuje wszystkie poszczególne etapy diagnozy. Protokół ten może być następnie wydrukowany dla klienta. W ten sam sposób wartości zarejestrowane podczas jazdy próbnej mogą być później w warsztacie odtwarzane i poddawane analizie.

Do pakietu oprogramowania ESI[tronic] zostały teraz również włączone instrukcje montażu i demontażu podzespołów wewnątrz pojazdu i na zewnątrz – w tym lamp i oświetlenia, elementów obsługi i wskaźników, a także czujników. Z łatwych do zrozumienia instrukcji typu „krok po kroku” skorzystają z pewnością zakłady blacharsko-lakiernicze, a także warsztaty, które nie zajmują się tego typu pracami na co dzień. Zdjęcia o wysokiej rozdzielczości z dołączonymi notatkami pokazują odpowiednie etapy pracy dla modeli pojazdów najbardziej popularnych na rynku. Bosch ESI[tronic] pomaga również mechanikom przy wykonywaniu zleceń serwisowych, takich jak wymiana płynu hamulcowego, wymiana filtra cząstek stałych, a nawet szyby przedniej. Wszelkie wymagane czynności są prezentowane w sposób prosty i zrozumiały – także dla prac nie będących częścią codziennej działalności. Zgodnie z przepisami Unii Europejskiej, nowe samochody muszą być od listopada 2014 roku wyposażone w system kontroli ciśnienia w ogumieniu (TPMS). Bosch ESI[tronic] zawiera więc również potrzebne informacje dotyczące pośrednich i bezpośrednich systemów TPMS, które mogą być przydatne w serwisach opon. Korzystając także z testera TPA 200 warsztat może sprawdzić i zaprogramować czujniki ciśnienia w oponach.

Pamięć usterek wszystkich sterowników może być wykasowana nawet w starszych pojazdach. W przypadku nowych pojazdów trwa to krócej niż 10 sekund. Oprogramowanie ESI[tronic] dostarcza aktualne dane także do wszystkich typowych pojazdów elektrycznych i hybrydowych. Oprócz aktualizacji na płycie DVD, regularnie wydawane są również aktualizacje pośrednie, dostępne w internecie.

Za pomocą modułów ESI[tronic] Truck i ESI[tronic] Bike, firma Bosch oferuje pomoc także warsztatom o specyficznych wymaganiach, np. naprawiających pojazdy ciężarowe i jednoślady. Przy okazji obecnych aktualizacji ESI[tronic], Bosch wdraża do programu dalsze modyfikacje.

Dowiedz się więcej

50-lecie elektronicznego sterowania skrzyń biegów
50-lecie elektronicznego sterowania skrzyń biegów

Mija pół wieku od kiedy firma Bosch opracowała prototyp pojazdu wyposażonego w elektroniczny układ sterowania skrzyni biegów. Elektronicznie sterowana skrzynia w Glasie 1700 Inżynierowie wykorzystywali model Glas 1700 – nowoczesnego sedana klasy średniej jako pojazd badawczy dla zupełnie nowego typu systemu. Elektroniczne sterowanie zastosowane w manualnej skrzyni biegów miało zwolnić kierowcę od konieczności wciskania pedału […]

Pilotażowy projekt automatyzacji parkowania Bosch i Daimler
Pilotażowy projekt automatyzacji parkowania Bosch i Daimler

Co by było, gdyby w najbliższej przyszłości samochody same szukały wolnego miejsca na parkingu i wracały do kierowcy dzięki aplikacji w smartfonie? Realizacja tego zadania jest możliwa i stała się celem wspólnego projektu, który firmy Bosch, Daimler i car2go zapoczątkowały podpisaniem umowy na początku czerwca. Proces parkowania zostanie zrewolucjonizowany – pojazd sam zaparkuje w wolnym […]

Zautomatyzowana jazda – czy i kiedy będzie możliwa?
Zautomatyzowana jazda – czy i kiedy będzie możliwa?

Automatyzacja jazdy samochodem to już nie scenariusz z filmu science fiction. Autonomicznie poruszające się pojazdy są testowane na drogach. Stają się coraz bardziej bezpieczne. Barierą dla powszechnego wprowadzenia automatycznej jazdy są przepisy. Co zmieni się w najbliższych latach? Bosch chce zautomatyzować jazdę – „Dynamicznie rosnący rynek systemów wspomagania kierowcy sprzyja rozwojowi technologii umożliwiającej prace nad […]

Komentarze

Brak komentarzy