ZF podsumowuje Sachs Race Cup 2015

1 lipca 2015, 15:49

Tegoroczny Sachs Race Cup był już trzecią edycją prestiżowego cyklu spotkań branży warsztatowej. W tegorocznych spotkaniach, które odbyły się w maju i czerwcu na torach w Radomiu, Szydłowcu i Bednarach, wzięło udział ponad 1200 osób.

– „W tym roku wprowadziliśmy do programu zupełnie nowe atrakcje. Naszym głównym założeniem było sprawienie, by każda ze „stacji” stawiała przed uczestnikami dodatkowe wyzwania. Dlatego przygotowaliśmy między innymi dodatkowe symulatory jazdy oraz dodatkowe samochody do prób sprawnościowych. Co więcej, zmniejszyliśmy liczbę prezentacji teoretycznych, na rzecz zadań praktycznych. Sądząc po opiniach uczestników wyrażonych w ankietach, pomysł ten zdecydowanie się sprawdził." – mówi Peter Rothenhöfer, dyrektor ZF Friedrichshafen AG SA w Polsce.

Jednak najistotniejszą i zapewne najbardziej zauważalną zmianą w tegorocznej edycji Sachs Race Cup było przygotowanie profesjonalnych samochodów wyścigowych na bazie modelu BMW E46, które po wieloetapowej przebudowie straciły na wadze ponad 170 kg. Wszystkie przygotowane pojazdy wyposażone były w 3-litrowe silniki o mocy 230 KM z manualnymi skrzyniami biegów i ze znacznie zmodyfikowanymi podzespołami zawieszenia, przeniesienia napędu. Uzbrojone w dodatkowe elementy bezpieczeństwa spełniające najwyższe normy – przypadły do gustu wszystkim, którzy mieli okazję zasiąść za ich kierownicą.

W spotkaniach Sachs Race Cup wzięli również udział goście specjalni. W wybranych dniach, uczestnikom zmagań towarzyszył Janek Chmielewski – rajdowy mistrz polski grupy R w latach 2011 i 2012 oraz lider klasyfikacji 2WD w latach 2013 i 2014. W trakcie dni dedykowanych warsztatom pojazdów ciężarowych, dodatkową atrakcją był udział Grzegorza Barana – siedmiokrotnego uczestnika rajdu Dakar.

Dodatkową atrakcją Sachs Race Cup był udział przedstawicieli działu ZF Race Engineering, którzy prezentowali części do aut wykorzystywanych w profesjonalnych sportach motorowych. Specjalnie na potrzeby akcji, do Polski trafiły dwie Toyoty GT86 wykorzystane do jazd porównawczych, ukazujących różnice pomiędzy seryjnym zawieszeniem i układem przeniesienia napędu oraz wersją przygotowaną przez dział ZF Race Engineering.

– „Akcja Sachs Race Cup udowodniła, że nasze wydarzenia na stałe wpisały się do kalendarza imprez motoryzacyjnych w Polsce. Z roku na rok mamy coraz większą liczbę zgłoszeń, a koncepcja samych spotkań ewoluuje w celu dostarczenia najlepszej praktyki i doskonałej rozrywki. Dzięki starannie dobranemu programowi szkoleń, chcemy pokazać, jakie znaczenie ma dla nas zapewnienie jak najszerszejoferty naszym partnerom biznesowym, zarówno w ramach wsparcia sprzedaży, jak i wykonywanej przez nich pracy. Liczę, że w kolejnych latach uda nam się, z pomocą naszych partnerów dystrybucyjnych, kontynuować tego typu akcje i że będą one z roku na rok coraz większe i jeszcze bardziej atrakcyjne dla uczestników." – komentuje Peter Rothenhöfer.

Partnerami tegorocznej akcji Sachs Race Cup były firmy: Inter Cars, Inter Team, Moto-Profil, Auto Partner, Gordon, Fota, AD Polska, Hart, Martex, Motorol oraz Euromaster.

 

Zobacz naszą relację oraz zdjęcia z Sachs Race Cup 2015

Dowiedz się więcej

Sachs Race Cup 2015 – relacja
Sachs Race Cup 2015 – relacja

Sachs Race Cup 2015 to trzecia edycja cyklu spotkań, podczas których tysiąc mechaników łączy zdobywanie wiedzy teoretycznej i praktycznych umiejętności z dobrą zabawą za kierownicą. Towarzyszyliśmy jednej z grup mechaników, którzy przyjechali do Sobiesław Zasada Centrum w podpoznańskich Bednarach. Zapraszamy do lektury relacji z tego wydarzenia. Z każdym rokiem organizacja spotkań z mechanikami, którzy osiągnęli […]

Układ elektronicznie sterowanego sprzęgła ZF
Układ elektronicznie sterowanego sprzęgła ZF

Inteligentne sterowanie sprzęgłem wpływa na obniżenie zapotrzebowania pojazdu na energię. Rozwiązanie ZF daje producentom samochodów narzędzie do projektowania bardziej efektywnych pojazdów osobowych z manualnymi skrzyniami biegów. Dzięki systemowi Clutch-by-Wire (CBW), firma ZF wprowadza elektromechaniczny system siłowników, który po raz pierwszy kontroluje układ pedału sprzęgła niezależnie i bez połączenia mechanicznego. Rozwiązanie to wprowadza do skrzyń manualnych […]

Niewidoczne, ale istotne zużycie elementów zawieszenia
Niewidoczne, ale istotne zużycie elementów zawieszenia

Wady elementów zawieszenia, ukrytych w głębi nadkola są trudne do wychwycenia podczas rutynowej, wzrokowej kontroli stanu pojazdu. Większość usterek zostaje jednak zdiagnozowana w trakcie okresowej wizyty w warsztacie. Dlatego ZF Services zachęca do zwrócenia większej uwagi na zawieszenie podczas przeglądów pojazdu. Nawet niewielkie uszkodzenie czy niezauważalne z zewnątrz zużycie, może mieć wpływ na bezpieczeństwo oraz […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!