Nowa numeracja olejów silnikowych Liqui Moly Top Tec

29 czerwca 2015, 12:43

Oleje silnikowe z serii Top Tec otrzymały nowe kody na etykietach opakowań 1 i 5-litrowych. Butelki wprowadzane są na rynek sukcesywnie, przez ten czas obowiązywać będzie podwójna numeracja. Nowe kody nie wiążą się z żadnymi zmianami w składzie olejów, choć klika z nich otrzymało wyższe aprobaty producentów samochodów.

Rewers etykiety na opakowaniu kryje w sobie jeszcze jedną nowość. Otrzymała ona formę dwuwarstwowej naklejki, pomiędzy nimi zamieszczono szczegółowe informacje dotyczące stosowania danego oleju. Opisy dostępne są w 19 językach, w tym także po polsku.

– „Do tej pory w różnych krajach stosowane były dodatkowe naklejki, w których oryginalny tekst tłumaczony był na dany język. Nowa etykieta, w formie książeczki, jest uniwersalna i obowiązuje na terenie całej Europy” – mówi Rafał Kobza, starszy specjalista do. Szkoleń w firmie Liqui Moly Polska – „Zawarte na niej informacje eksploatacyjne przydatne są zarówno z punktu widzenia pracownika serwisu czy warsztatu, jak i użytkownika samochodu” – dodaje.

Gamę olejów silnikowych Top Tec tworzy obecnie 6 produktów. Wszystkie łączy wspólna cecha – mogą być stosowane w jednostkach wysokoprężnych wyposażonych w filtr cząstek stałych DPF. O tym, do jakiego modelu przeznaczony jest dany olej, informuje aprobata producenta samochodu umieszczona na froncie butelki.

Przed zakupem oleju Liqui Moly można również skorzystać z pomocy „Katalogu doboru” umieszczonego na stronie internetowej www.liqui-moly.pl

olej opakowanie stary numer nowy numer
Top Tec 4100 5W-40 1 litr 2682 9510
5 litrów 2686 9511
aprobaty
ACEA A3/B4/C3; API SN/CF BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; MB 229.31 ; Porsche A40 ; VW 505.01 / 505 00 / 502 00 ;Fiat 9.55535-H2 ; Fiat 9.55535-M2 ; Fiat 9.55535-S2; Renault RN 0700 ; Renault RN 0710 
 
Top Tec 4200 5W-30 1 litr 2691 8972
5 litrów 2693 8973
aprobaty
ACEA A3/B4/C3; API SN/CF; VW 504 00/507 00; MB 229.51; BMW-Longlife04; Porsche C30
 
Top Tec 4300 5W-30 1 litr 3740 2323
5 litrów 3741 2324
aprobaty
API SN/CF; ACEA A1/B1; A5/B5, C2 ; Fiat 9.55535-S1; Honda ; ILSAC GF-3 ; Peugeot Citroen (PSA) B 712290 ; Toyota ; Mazda 
 
Top Tec 4400 5W-30 1 litr 3750 2319
5 litrów 3751 2322
aprobaty
ACEA C4 ; Renault RN 0720; 229.51
Top Tec 4500 5W-30 1 litr 3724 2317
5 litrów 3729 2318
aprobaty
ACEA C1 ; Ford WSS-M2C 934-B, Jaso DL-1 Liqui Moly zaleca ten olej do samochodów marki: Mitsubishi ; Mazda
 
Top Tec 4600 5W30 1 litr 3755 2315
5 litrów 3756 2316
aprobaty
ACEA A3/B4/C3 ; API SN/CF ; BMW Longlife-04 ; Ford WSS-M2C 917-A ; GM Dexos 2 ; MB 229.31; MB 229.51; MB 229.52; VW 505.01 / 505 00 / 502 00; Opel GM-LL-A025/B025 

 

Dowiedz się więcej

Funkcje oleju silnikowego – nie tylko smarowanie
Funkcje oleju silnikowego – nie tylko smarowanie

Zadaniem oleju jest ochrona przed zatarciem ruchomych części silnika, takich jak wałek rozrządu, tłoki, wał korbowy, a nawet turbosprężarka. To jednak nie wszystko. Środek smarny spełnia także kilka innych, bardzo istotnych, funkcji. Rozprowadzona cienka warstwa filmu olejowego pozostaje na elementach narażonych na zużycie również podczas postoju auta. Głównie po to, aby zapewnić ciągłość smarowania już […]

Oleje do automatycznych skrzyń biegów
Oleje do automatycznych skrzyń biegów

Na polskich drogach przybywa samochodów wyposażonych w automatyczną skrzynię biegów. Przed warsztatami i serwisami otwiera to nowe możliwości powiększenia zakresu usług. Od lat przekładnie automatyczne są domeną samochodów amerykańskich. Jeśli już, to w Europie montowane były przede wszystkim w modelach z wyższej półki. Dziś można je spotkać nawet w segmencie aut miejskich. I wszystko wskazuje […]

Nowoczesne silniki a zużycie oleju – ekologia?
Nowoczesne silniki a zużycie oleju – ekologia?

Niskie zużycie paliwa i mała emisja szkodliwych substancji to aktualne priorytety producentów samochodów. Nowoczesne, z pozoru ekologiczne konstrukcje mają jednak swoje małe tajemnice – wiele z nich spala bardzo dużo oleju silnikowego. Jeszcze 20 lat temu silnik, który zużywał ponad jeden litr oleju na 1000 km, kwalifikowałby się do remontu, a wyposażony w niego samochód […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 23 lipca 2015, 18:14 0 0

Napisane jest że wymieniamy olej w silniku według tabeli producenta , a producent podaje nawet 40 tys kilometrów do następnej wymiany, czy aby to nie za duży dystans bez wymiany, rozumiem że oleje zostały zmodyfikowane i ulepszone do granic możliwości, ale według mnie nie wpłynie to dobrze na kondycję silnika, jest to robione przez producentów po to aby ich samochody miały mniejsze koszty eksploatacji, czy ktoś mi odpowie na to pytanie [LINK]

Odpowiedz