Przyszłość z Grupauto Polska (Mariusz Dankowski Dyrektor BHMD – Grupauto Polska)

, 15 czerwca 2005, 0:00

Skuteczna dystrybucja części zamiennych do setek modeli samochodów to bardzo wyrafinowana działalność: musimy magazynować dziesiątki tysięcy różnych elementów, katalogować je w sposób czytelny dla nas i naszych klientów, sprawnie pakować zamówione produkty, szybko dostarczać do warsztatów, zazwyczaj kredytować sprzedaż i mocno inwestować w nowe produkty oraz technikę sprzedaży. Robimy to w warunkach niekiedy ekstremalnej konkurencji. Czy pamiętamy jeszcze, że 5 lat temu liderami rynku były firmy Auto-Art. i Confex, teraz ofiary konkurencji, którą same narzuciły?
Ponieważ jest to tak trudny biznes, może dlatego nie został zawojowany przez jednorodne kapitałowo megaorganizacje globalne. Na poziomie międzynarodowym powstało coś swoistego: duże organizacje łączące niezależne firmy dystrybucyjne lub grupy firm z kilku-kilkunastu krajów w układ o wspólnej tożsamości i wspólnej filozofii działania.

W przypadku naszej Group Auto Union mówimy o związku trzynastu organizacji reprezentujących 16 krajów generującym obrót ponad 4 miliardy Euro, z fantastyczną dynamiką niemal 30 procent wzrostu rocznie.
W kwietniu tego roku , w Istambule, Group Auto Union zmieniła formę prawną, przeistaczając się w spółkę akcyjną. Grupauto Polska objęła udziały w tej spółce – współtworzymy ścisły zespół, który dalej rozwijał będzie tę koncepcję w Europie i poza jej granicami. Wierzę, że przy zachowaniu naszego tempa wzrostu, wkrótce Group Auto Union będzie największą organizacją dystrybucji części samochodowych w Europie i na świecie. Nowa forma prawna ułatwia bowiem włączenie firm dystrybucyjnych z państw gdzie GAU nie była obecna np. Belgia, Czechy, Norwegia, Szwecja, oraz podjęcie współpracy międzykontynentalnej Ameryka Południowa, Azja.
 ]1L[
Nasza organizacja, Grupauto Polska, jest chyba najbardziej doświadczoną grupą marketingową integrującą niezależne firmy w Polsce. Działamy od sześciu lat, nauczyliśmy się skuteczności, umiemy wykorzystać zalety takiej formuły działania, jesteśmy rozpoznawani na rynku przez klientów i dostawców, korzystamy z doświadczeń kolegów z innych krajów, w tym ze wspólnie wypracowanych koncepcji marketingowych.


W bieżącym roku chcemy na nowo ożywić koncepcję Eurowarsztatu, szukamy warsztatów zainteresowanych włączeniem się do naszej sieci. Odnosi ona niesamowity sukces w Europie Zachodniej, gdzie współpracuje z nami ponad 3 tysiące warsztatów z Austrii, Danii, Francji, Hiszpanii, Holandii, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Włoch.
Zainteresowane firmy prosimy o odwiedzenie strony internetowej www.eurowarsztat.pl
Każda z firm wchodzących w skład Grupauto Polska, w swoim tempie, rozwija asortyment produktów, w oparciu o umowy międzynarodowe i krajowe z czołowymi dostawcami.


BHMD w tym roku wprowadziła ok. 20.000 nowych referencji, zwłaszcza w zakresie części mechanicznych. Nasza oferta to ponad 150.000 różnych podzespołów, obejmujących pełny zakres programu karoseryjnego, bardzo rozbudowaną listę amortyzatorów, części zawieszenia i układu kierowniczego, tysiące tłumików, potężny asortyment części eksploatacyjnych. Zamierzamy w najbliższych miesiącach wzmocnić ofertę części silnikowych i elektrycznych. Podstawą naszej strategii jest promowanie wśród warsztatów największych światowych marek. Chcemy sprzedawać produkty jakościowe, oryginalne, rozpoznawane przez użytkownika samochodu jako bezpieczne i godne zaufania: chcemy by firmy współpracujące z nami zarabiały na dystrybucji części producentów globalnych. Uważam za chybioną coraz szerzej obecną strategię poświęcania produktów najlepszych marek na rzecz prywatnych brandów – w czym wiele firm dystrybucyjnych upatruje jedyne źródło rentowności. Jest to iluzoryczne: konkurencja cenowa jeszcze mocniej da o sobie znać na najniższych półkach, a determinacja by być najtańszym może skompromitować cały rynek części zamiennych, tak jak odczuliśmy to w obszarze części karoseryjnych, gdzie niektórzy importerzy wprowadzali do sprzedaży elementy o katastrofalnej jakości, nieznacznie tańsze od produktów bezbłędnych.
Chociaż w przypadku BHMD poziom reklamacji części karoseryjnych jest niższy niż w przypadku części mechanicznych od najbardziej renomowanych producentów światowych, nadal spotykamy się z nieufnością wśród klientów, którzy gdzieś doświadczyli na własnej skórze skutków pogoni za najniższą ceną.

Czytelników Motofocusa zachęcam do odwiedzenia strony internetowej www.bhmd.pl, na której funkcjonuje nowoczesny katalog elektroniczny on-line, na asortyment części karoseryjnych: można sprawdzać aktualne ceny detaliczne, ceny zakupu dla klientów BHMD, dostępność produktów w Warszawie i w filiach w Białymstoku i Toruniu. Katalog ten obecnie poszerzamy o wszystkie programy części mechanicznych, liczymy, że jest to najsprawniejsza forma komunikacji między nami i klientami.


Mariusz Dankowski
Dyrektor BHMD – Grupauto Polska

Komentarze

Brak komentarzy