Konferencja motoryzacyjna Bosch

, 20 maja 2015, 12:27

Podczas 62. konferencji motoryzacyjnej Boscha w Boxbergu przedstawiono wyniki działalności poszczególnych sektorów przedsiębiorstwa oraz podkreślono znaczenie elektromobilności dla przyszłości motoryzacji.

Grupa Bosch odnotowała dynamiczny wzrost swojego największego sektora – Mobility Solutions. Z pominięciem efektu różnic kursów wymiany walut obroty tego sektora w pierwszym kwartale 2015 roku zwiększyły się o 7%. Wzrost nominalny osiągnął nawet 13%.

W 2014 roku wielkość obrotów sektora Bosch Mobility Solutions wzrosła o 8,9%, tj. dwa razy więcej niż wyniósł wzrost światowej produkcji samochodów. Sprzedaż najważniejszych układów, takich jak układ stabilizacji toru jazdy ESP i układy wtrysku bezpośredniego paliwa do silników benzynowych i diesla wzrosła o ok. 20%. W przyszłości Bosch będzie oferował jeszcze więcej rozwiązań, które zapewnią lepsze współdziałanie samochodów oraz innych środków transportu.

Bosch podąża obecnie trzema ścieżkami: elektryfikacji, automatyzacji oraz integracji. Według oceny prezesa sektora Mobility Solutions dra Rolfa Bulandera, silniki spalinowe, nawet w przypadku elektryfikacji napędu, także w kolejnej dekadzie będą stanowić podstawę wydajnej mobilności. W ciągu nadchodzących pięciu lat, dzięki działaniom optymalizacyjnym, Bosch obniży zużycie oleju napędowego w silnikach diesla nawet o kolejne 10%, a paliwa w silnikach benzynowych blisko o 20%.

W połączeniu z koncepcją elektromobilności silniki spalinowe staną się jeszcze wydajniejsze. W 2025 roku już 15% nowych samochodów na świecie będzie wyposażonych co najmniej w napęd hybrydowy. Szczególnie w dziedzinie łączenia silnika elektrycznego ze spalinowym Bosch dysponuje bardzo szerokim know-how. Wśród 30 seryjnych projektów, które przedsiębiorstwo zrealizowało już w dziedzinie elektryfikacji napędów, aż 10 to projekty układów hybrydowych typu Plug-in dla samochodów klasy wyższej. Samochody te korzystają z silnika spalinowego na dłuższych trasach, ale w mieście mogą poruszać się z napędem czysto elektrycznym.

Zanim jednak zostanie zrealizowana wizja zautomatyzowanej jazdy, rynek już dziś przygotowuje się do tego, zwiększając sprzedaż układów wspomagających. Na rynku tym obroty Bosch rokrocznie zwiększają się o jedną trzecią. W ubiegłym roku przedsiębiorstwo po raz pierwszy wyprodukowało ponad 50 mln czujników przeznaczonych dla układów wspomagających. W 2015 roku dwukrotnie zwiększy się sprzedaż czujników radarowych i czujników wideo, podobnie jak to miało miejsce w roku 2014. Bosch jest światowym liderem w produkcji czujników radarowych stosowanych np. w układach adaptacyjnej kontroli prędkości i odległości. W tym roku przedsiębiorstwo wprowadzi do produkcji seryjnej szereg nowych układów – od asystenta jazdy w korku i asystenta omijania aż po funkcję umożliwiającą zdalne parkowanie. Do roku 2020 na rynek ma zostać wprowadzona funkcja Highway Pilot umożliwiająca zautomatyzowaną jazdę na autostradach.

Nad dalszym rozwojem układów wspomagających pracuje w firmie Bosch ok. 2 000 konstruktorów, ok. 700 więcej niż przed dwoma laty. Po przejęciu spółki ZF Lenksysteme (obecnie Robert Bosch Automotive Steering) przedsiębiorstwo ze Stuttgartu poprawiło swoją pozycję wyjściową w segmencie zautomatyzowanej jazdy.

Dla rozwoju mobilności w przyszłości ważnym warunkiem jest internet. Już dziś dostarcza on w czasie rzeczywistym informacji o sytuacji na drogach, np. o wypadkach lub robotach drogowych lub też o korku kończącym się za kolejnym zakrętem. Tego rodzaju informacje mają duże znaczenie dla wysoce zautomatyzowanych funkcji jazdy. Dodatkowo kierowcy mogą znaleźć „online” wolne punkty ładowania baterii, zarezerwować je i opłacić.

Równocześnie Bosch podłącza do internetu także inne środki transportu. Według Bulandera rozwiązania w zakresie mobilności dotyczą także transportu intermodalnego. Ponadto Bosch zrealizował już rozwiązania, które integrują samochody z inteligentnymi budynkami (Smart Home). System nawigacyjny w pojeździe przekazuje sygnał do systemu grzewczego w mieszkaniu i uruchamia ogrzewanie, jeszcze zanim kierowca dotrze do domu.

 

Wyniki finansowe za rok 2014 nie obejmują byłych spółek joint-venture BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH (obecnie BSH Hausgeräte GmbH) oraz ZF Lenksysteme GmbH (obecnie Robert Bosch Automotive Steering GmbH), które zostały w całości przejęte przez Grupę Bosch.

Dowiedz się więcej

Bosch współtworzy technologię hybrydową w Porsche
Bosch współtworzy technologię hybrydową w Porsche

Porsche było pierwszym producentem samochodów na świecie, który zaoferował trzy modele hybrydowe typu plug-in – 918 Spyder, Panamera S E-Hybrid i Cayenne S E-Hybrid. Wszystkie są oparte na układzie napędowym Bosch. – „Obiecaliśmy na nowo zdefiniować przyjemność z jazdy, efektywność i osiągi związane z Porsche 918 Spyder. Dotrzymaliśmy danego słowa, pozycjonując tym modelem na nowo […]

Bosch wprowadza 2-letnią gwarancję na urządzenia diagnostyczne
Bosch wprowadza 2-letnią gwarancję na urządzenia diagnostyczne

Od maja wszystkie nowe urządzenia diagnostyczne w ofertcie firmy Bosch są objęte 2-letnią gwarancją. Dodatkowo, w przypadku nowych montażownic Fenice, klient może otrzymać także 2-letnią gwarancję na części zamienne (program „Get4Get“) Gwarancja obowiązuje wyłącznie na oryginalne urządzenia zakupione u autoryzowanych dystrybutorów i zamontowane przez autoryzowane serwisy urządzeń diagnostycznych Bosch lub przez przeszkolony personel dystrybutora. Gwarancja […]

Pilotażowy projekt automatyzacji parkowania Bosch i Daimler
Pilotażowy projekt automatyzacji parkowania Bosch i Daimler

Co by było, gdyby w najbliższej przyszłości samochody same szukały wolnego miejsca na parkingu i wracały do kierowcy dzięki aplikacji w smartfonie? Realizacja tego zadania jest możliwa i stała się celem wspólnego projektu, który firmy Bosch, Daimler i car2go zapoczątkowały podpisaniem umowy na początku czerwca. Proces parkowania zostanie zrewolucjonizowany – pojazd sam zaparkuje w wolnym […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!