Wstępnie naprężone sprężyny zawieszenia Ruville dostępne dla aftermarketu

, 19 maja 2015, 16:21

Jako pierwszy dostawca na niezależnym rynku motoryzacyjnych części zamiennych, Schaeffler Automotive Aftermarket przedstawia pod marką Ruville ofertę wstępnie naprężonych sprężyn zawieszenia dla samochodów osobowych. Opatentowane rozwiązanie naprawcze umożliwia warsztatom łatwą, szybką i oszczędną wymianę sprężyn na przedniej osi. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie trzeba już używać ściągacza do sprężyn.

Dostępny obecnie zestaw naprawczy, dla wybranych modeli marek Audi, Seat, Skoda i Volkswagen, pokrywa zapotrzebowanie ponad 30 milionów pojazdów na europejskim rynku. Jeszcze w tym roku planowane jest dalsze rozszerzenie oferty. Nowe produkty Ruville objęte są 10-letnią gwarancją.

Niektóre ściągacze, używane podczas montażu sprężyn zawieszenia bez wstępnego naprężenia, mogą powodować uszkodzenie wierzchniej warstwy sprężyny jeszcze przed rozpoczęciem jej użytkowania. Skutek: W takich miejscach szybko dochodzi do korozji. Prowadzi to do skrócenia żywotności sprężyn, a w najgorszym przypadku do ich przedwczesnej awarii.

– „Naprężenie sprężyn zawieszenia marki Ruville na etapie produkcji chroni delikatną powierzchnię sprężyn przed uszkodzeniami podczas montażu. Mechanicy nie muszą już używać żadnych specjalnych narzędzi, takich jak ściągacze. Wymiana jest dzięki temu dużo szybsza i łatwiejsza do przeprowadzenia“ – podkreśla Maik Evers, kierownik Program Management Ruville, Schaeffler Automotive Aftermarket.

Dla osiągnięcia optymalnego tłumienia zawieszenia, specjaliści Schaeffler Automotive Aftermarket zalecają zawsze wymianę sprężyn parami. Jeśli na jednej osi znajdować się będą dwie różne sprężyny – nowa i używana, prawa i lewa strona mogą wykazywać różną charakterystykę pracy, co w efekcie może prowadzić do zmniejszenia bezpieczeństwa podczas jazdy.
 

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 22 maja 2015, 0:09 0 0

Do demontażu starej sprężyny i tak potrzebny ściągacz w przeciwnym razie będziemy szukali poduchy(i ew. zębów ) po warsztacie.

Odpowiedz

Anonim, 28 maja 2015, 17:16 0 0

a czy to można w kontrolowany sposób rozprężyć ?

Odpowiedz