Szybka i aktywna dystrybucja (Lucjan Kolbusz Prezes Zarządu AD Polska)

, 1 czerwca 2005, 0:00

Rynek motoryzacyjny jest jednym z najbardziej dynamicznych na świecie. Kierunki jego rozwoju doskonale odzwierciedlają trendy całej gospodarki światowej, w której ogromny nacisk kładzie się na ewolucję wysoko zaawansowanych technologii. Zmieniające się preferencje klientów wymuszają na producentach samochodów wdrażanie rozwiązań, które w znaczny sposób wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy. O ile trend ten można przypisać rynkom Europy Zachodniej, gdzie struktura parku samochodowego w ostatnich 2-3 latach została znacznie odświeżona, to w krajach Nowej Unii sytuacja wciąż jest trochę inna. Szacunkowe dane mówią, iż do Polski, od momentu akcesji, przywiezionych zostało już ponad 1 mln samochodów, zaś średni wiek tych pojazdów to ponad 10 lat. I chociaż przyrost parku robi ogromne wrażenie, to należy pamiętać, że według szacunkowych danych tylko połowa z tych aut znalazła już nabywcę.
Zaistniała sytuacja pozwala dystrybutorom części samochodowych w miarę pozytywnie patrzeć w przyszłość, chociaż odpowiedzialność wynikająca z podejmowanych działań rynkowych jest ogromna. Tak duży i chłonny sektor nie potrzebuje dystrybutorów, lecz partnerów, którzy sprzedając części, akcesoria i narzędzia oferują szerokie wsparcie w prowadzeniu biznesu. Innowacyjne rozwiązania logistyczne, kreatywne projekty marketingowe oraz znaczne nakłady inwestycyjne – to aktualny obraz czołowych firm dystrybucyjnych w naszym kraju.

]1L[
AD Polska, firma silnie zakorzeniona w europejskich strukturach handlu hurtowego komponentami dla motoryzacji dąży do tego, aby profesjonalnie i przyjaźnie wpływać na decyzje zakupowe klientów. Poprzez sieć ośmiu regionalnych Hurtowni partnerskich AD, 40 lokalnych filii sprzedaży i 90 placówek AD Serwis, AD Polska dzień po dniu dostarcza części, akcesoria i narzędzia wszystkim operatorom rynku. Kiedy na początku lat 90 – tych rozpoczynaliśmy przygodę z motoryzacją, nasza oferta asortymentowa była skromna, skierowana wyłącznie do posiadaczy samochodów produkcji polskiej. Jednak z biegiem czasu na drogach zaczęły pojawiać się zachodnie marki. Gdy liczba zagranicznych aut – także tych produkowanych w Polsce – zaczęła przeważać, rynek części zamiennych rozrósł się dynamicznie, oferując wyroby zarówno tych światowej klasy producentów, jak również mniej znanych, często z krajów o skromniejszych tradycjach motoryzacyjnych. Wielkość i atrakcyjność tego rynku szybko dostrzegli zachodni producenci, by po kilku latach zacząć budować swoje fabryki już w Polsce.
Dzisiaj, oferujemy Państwu kompleksową ofertę części zamiennych do wszystkich marek samochodów poruszających się po polskich drogach. Rynek motoryzacyjny jest wyjątkowo „szybki”, każdego dnia w różnych miejscach świata mają miejsce premiery nowych modeli samochodów, a tym samym rodzi się popyt na części i akcesoria wykorzystane do ich produkcji i eksploatacji. Wyjątkowo „szybcy” i aktywni musimy być również w samej dystrybucji. Doskonale zorganizowana logistyka stanowi podstawowy element przewagi konkurencyjnej współczesnego aftermarketu.
Ponadto, już w chwili obecnej obserwujemy wzmożone wysiłki dystrybutorów w kierunku oferowania klientom pełnego wachlarza wartości dodanych. Tylko te firmy, które obok kompleksowej oferty, atrakcyjnych warunków handlowych i sprawnej logistyki postawią na szerokie lojalnościowe programy wsparcia, zapewnią fachowe szkolenia techniczne oraz stworzą przyjazne rozwiązania informatyczne będą mogły skutecznie rywalizować na rynku.


Lucjan Kolbusz – Prezes Zarządu AD Polska

Komentarze

Brak komentarzy!