BILSTEIN: Transfery technicznej perfekcji

, 25 marca 2015, 23:23

Kompetencje marki BILSTEIN w dziedzinie zawieszeń pojazdów cenione są bardzo wysoko przez renomowanych producentów samochodów, amatorów tuningu, kierowców sportowych i masowych użytkowników aut. BILSTEIN montują dziś fabrycznie w prestiżowych modelach Mercedes-Benz, Porsche, BMW, Audi, Bugatti, Ferrari, Lotus i Jaguar.

W samochodach tuningowanych na całym świecie stosuje się regulowane odmiany amortyzatorów BILSTEIN pozwalające dostosowywać ich charakterystyki, a także prześwity podwozi do indywidualnych preferencji klientów, z których każdy ma inne oczekiwania dotyczące optymalnego kompromisu pomiędzy komfortem jazdy a przyczepnością kół do nawierzchni.

W firmowej ofercie znaleźć można całą paletę produktów od amortyzatorów wyczynowych (np. modele B10, B12, B14 i B16), przez zawieszenia typu High-End-Sport, aż po zawieszenia gwintowane, takie jak BILSTEIN B14/B16 oraz BILSTEIN Clubsport.

W rozwiązaniach z płynną lub stopniową mechaniczną regulacją wysokości prześwitu i siły tłumienia można, zależnie od modelu, wybierać aż do 100 zróżnicowanych ustawień amortyzatora bez jego wymontowywania z pojazdu. Z kolei systemy regulacji elektronicznej – np. B16 ridecontrol®, B16 iRC lub B16DampTronic® – pozwalają uzyskiwać zmiany parametrów zawieszeń za pomocą przycisku na stanowisku kierowcy, sygnałów wysyłanych z iPhone, bądź automatycznie we współpracy z mikroprocesorowym sterownikiem.

Od lat zawodnicy startujący w rozmaitych wyścigach i rajdach odnoszą sukcesy dzięki coraz doskonalszym i trwalszym konstrukcjom BILSTEIN oraz kompetentnemu doradztwu jego specjalistów. Nie są to jednak wyłącznie produkty z najwyższej cenowej półki, lecz także podzespoły użytkowane masowo przez właścicieli aut popularnych. To głównie ich pozytywne doświadczenia zapewniają marce najwyższą pozycję w rozmaitych konsumenckich rankingach.

Wzajemne transfery technologii tworzonych specjalnie dla tych odmiennych grup odbiorców pozwalają osiągać ich perfekcyjną jakość we wszystkich zastosowaniach i towarzyszą niezmiennie rozwojowi firmy od samych jej początków. Przedsiębiorstwo założone przez Augusta Bilsteina w 1873 roku, w westfalskim Altenvoerde produkowało seryjnie okucia okienne wykorzystując przy tym wiele innowacyjnych, opatentowanych koncepcji będących podstawą sukcesów zarówno na rynku niemieckim, jak i na wielu zagranicznych.  Opanowanie perfekcyjnych technologii walcowania stali, a także jej niklowania i chromowania umożliwiło Hansowi, synowi założyciela podjęcie w latach 20. ubiegłego wieku współpracy z przemysłem motoryzacyjnym w zakresie produkcji chromowanych zderzaków. Niedługo potem Bilstein zaczął wytwarzać także hydrauliczne podnośniki dla samochodowych warsztatów. Stąd już krok tylko dzielił ją od hydraulicznych amortyzatorów, lecz na przeszkodzie stanęła druga wojna światowa.

Doskonaleniem ich teleskopowej odmiany firma mogła zająć się z rozmachem dopiero w 1954 roku. Owocem ówczesnych prac badawczych, konstruktorskich i technologicznych stał się pierwszy na świecie i nadal powszechnie stosowany jednorurowy amortyzator gazowy. Jego zalety nabierają szczególnego znaczenia przy dynamicznej jeździe po nierównych nawierzchniach, ponieważ pojedyncze ścianki cylindra umożliwiają lepsze chłodzenie rozgrzewającego się płynu, którego niebezpieczne pienienie się eliminuje obecność sprężonego, neutralnego gazu w hermetycznej obudowie.

Podobnie przełomowe znaczenie mieć będzie zapewne najnowsze osiągnięcie BILSTEIN, czyli zawieszenia ze sprężynami pneumatycznymi zastępującymi tradycyjne stalowe. Daje to możliwość ich aktywnej pod względem wysokości i sztywności, elektronicznej regulacji koordynowanej przez mikroprocesorowy sterownik ze zmienną charakterystyką tłumienia.

Od 2005 roku BILSTEIN należy do grupy ThyssenKrupp Technologies AG, co sprzyja kolejnym innowacjom opartym o nowe transfery, na przykład z dziedziny najnowocześniejszej metalurgii umożliwiającej produkcję stali o ekstremalnie wysokiej wytrzymałości, a także wytwarzanie hybrydowych prefabrykatów łączących metalowe materiały o różnych właściwościach.

Dowiedz się więcej

Czarne czy żółte na wiosnę? Z BILSTEIN to zawsze właściwy wybór.
Czarne czy żółte na wiosnę? Z BILSTEIN to zawsze właściwy wybór.

Praktycznie do wszystkich samochodów, na każdą kieszeń kierowcy i według oczekiwań użytkowników – to sprawdzony sposób na opracowanie oferty BILSTEIN, niemieckiego eksperta w zakresie samochodowych zawieszeń. Kolor obudowy amortyzatora wskazuje jego zastosowanie: czarny do codziennej jazdy, żółty dla tych ze sportowym zacięciem. Zbyt często właściciele samochodów odwiedzający polskie warsztaty słyszą pytanie: „Chcą państwo amortyzatory dobre […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!