TEXA AXONE S TPS – nowoczesne podejście do diagnostyki samochodów osobowych

11 marca 2015, 23:55

Dynamiczny i nieprzerwany rozwój elektroniki, napędzany przez producentów pojazdów, objął już wszystkie części pojazdu. Dzisiaj już nie tylko tradycyjne warsztaty mechaniczne muszą posługiwać się na co dzień wielomarkowym narzędziem diagnostycznym do połączeń ze sterownikami elektronicznymi.

Zmuszone są do tego także inne punkty obsługi klienta, wyspecjalizowane w działalności motoryzacyjnej, takie jak na przykład warsztat wulkanizacyjny, stacja benzynowa (która wykonuje wymianę oleju czy inne drobne operacje serwisowe), tuner zawieszenia, czy warsztat FAST-FIT. Warsztaty nieposiadające narzędzia diagnostycznego będą musiały rezygnować z coraz większej liczby napraw wykonywanych w nowoczesnych pojazdach, nieuchronnie stawiając pod znakiem zapytania przyszłość swojej działalności. Do tej pory jednak, na rynku nie było dostępne narzędzie diagnostyczne, które mogłoby zaspokoić potrzeby tych kategorii specjalistów. Zmuszeni byli korzystać z kompleksowych urządzeń opracowanych dla tradycyjnego rynku napraw diagnostycznych, rozbudowanych i kosztownych, nie będąc w stanie wykorzystać większości funkcji w nich zawartych.

Lukę tą uzupełniła TEXA, proponując narzędzie AXONE S (dostępne także w zestawie z interfejsem pojazdu Navigator nano S, z komunikacją Bluetooth), które wprowadza po raz pierwszy koncepcję Diagnostic Tool Multiutility. Dzięki różnym konfiguracjom, każdy warsztat może idealnie dostosować go do swoich potrzeb zawodowych. W ten sposób pozyskując narzędzie zapewniające kompletną obsługę operacji na co dzień wykorzystywanych w swojej pracy, szybką i intuicyjną nawigację oraz brak zbędnych funkcji oprogramowania.

Awangardowa technologia AXONE S wykorzystuje doskonały 5-calowy wyświetlacz pojemnościowy LCD-TFT. Zaletą tego typu ekranu jest doskonała jakość i czytelności obrazu oraz czułość, z jaką reaguje on nawet na delikatne muśnięcia. Urządzenie wykorzystuje procesor Cortex-A8 800 Mhz z akceleratorem graficznym 2D i 3D. W zestawie z AXONE S dostarczany jest zaawansowany technologicznie i solidny interfejs diagnostyczny pojazdu Navigator nano S. W chwili obecnej dostępne są następujące wersje oprogramowania, które odpowiadają jednocześnie profilom specjalizacji warsztatów: Diagnostyka CAR, Fast-Fit oraz TPS.

Diagnostyka Car umożliwia wykorzystanie nowoczesnej technologii urządzenia w połączeniu z pełnymi możliwościami diagnostycznymi oprogramowania CAR. Przydatna i ułatwiająca pracę mechanika funkcja SCAN VIN zasadniczo skraca czas poświęcony na wybór modelu pojazdu (skanowanie numeru VIN zajmuje kilka sekund). Kolejnym krokiem jest wykorzystanie funkcji TGS3s, która w zależności od modelu pojazdu w czasie kilkudziesięciu sekund całkowicie skanuje wszystkie sterowniki pojazdu, wyświetlając informacje o wszystkich obecnych sterownikach oraz zapisanych w nich kodach usterek diagnostycznych. Do dyspozycji mechanika zostają przekazane biuletyny techniczne zawierające precyzyjne informacje powiązane z konkretnym pojazdem wybranym z bazy danych, takie jak procedura manualnego resetu serwisu, opis działania danego systemu elektromechanicznego i wiele więcej. Funkcja „Rozwiązane problemy” (opcja płatna) umożliwia przeszukiwanie bazy danych TEXA w poszukiwaniu procedur naprawczych dla problemów spotkanych wcześniej przez innych mechaników na całym świecie i zebranych w międzynarodowych ośrodkach call center TEXA. Zapewnia także szybką kontrolę kodów błędów. Wystarczy wpisać kod odczytany podczas diagnostyki, aby natychmiast uzyskać jego opis.

AXONE S w wersji FAST-FIT, jest idealnym narzędziem do tak zwanych operacji “serwisowych”, oraz innych, związanych z przeglądem pojazdu lub naprawami wybranych podzespołów. Dzięki tej konfiguracji możliwe jest szybkie, bezpieczne i całkowicie niezależne przeanalizowanie usterek układu hamulcowego, regulacji zawieszenia, klimatyzacji, rozruchu, akumulatora pojazdu, zestawu wskaźników, kolumny kierownicy, oświetlenia, wybranych parametrów silnika, a także najnowszych operacji z zakresu reset service. Wystarczy wybrać markę i model pojazdu z obszernej bazy danych TEXA, a oprogramowanie automatycznie wyszuka wszystkie dostępne funkcje serwisowe. Moduł Bluetooth, który łączy AXONE S z Navigator nano S, umożliwia mechanikowi swobodne poruszanie się wokół pojazdu bez ograniczeń narzucanych przez kable i bez utraty połączenia z centralkami pojazdu. Oprócz abonamentów rocznych na aktualizację oprogramowania, w zakresie nowych marek oraz modeli pojazdów, istnieje ponadto możliwość dokupienia kolejnych modułów oprogramowania poszerzającego funkcjonalności AXONE S (wcześniej wspomniana integracja do pełnego oprogramowania diagnostycznego CAR).

AXONE S w konfiguracji TPS jest wyjątkowym narzędziem dla warsztatów wulkanizacyjnych. Jak wiadomo, od pierwszego listopada 2014 r., wszystkie pojazdy przeznaczone do przewozu osób muszą być obowiązkowo, zgodnie z prawem europejskim, seryjnie wyposażone w system TPMS (Tyre Pressure Monitoring System – System Monitorowania Ciśnienia w Oponach). Do tego celu powszechnie stosowane cztery czujniki umieszczone na zaworach kół, zasilane mini baterią litową i połączone drogą radiową z centralką w pojeździe. Każdy z nich mierzy ciśnienie, temperaturę i obroty. Jest to zatem niezwykle zaawansowany system, niezwiązany przy tym jednym konkretnym standardem w zakresie formy, miejsca montażu czy częstotliwości fal radiowych. Wymaga zaawansowanego technologicznie urządzenia do przeprowadzania jakichkolwiek czynności konserwacyjnych. Zastosowanie takiego urządzenia okazuje się konieczne nie tylko w przypadku wadliwego działania systemu odczytu lub uruchamiania się kontrolki alarmowej, lecz także podczas wszelkich rutynowych prac związanych z oponami, wykonywanych na co dzień przez warsztaty wulkanizacyjne, takich jak wymiana opon, sezonowa zmiana opon letnie/zimowe oraz rotacyjna wymiana opon celem optymalizacji ich zużycia. W zestawie z USB TPS KEY oraz z interfejsem Navigator nano S pracującym na oprogramowaniu IDC4a TPS, AXONE S umożliwia wykonanie wszystkich operacji elektronicznych zarówno na czujnikach kół jak i na sterownikach elektronicznych zarządzających pracą ogumienia, czego pozbawionych jest wiele innych urządzeń diagnostycznych. Zestaw wykonuje oczywiście również kasowanie kontrolek awaryjnych. Wyjątkowo szeroka baza danych może być okresowo aktualizowana poprzez odbieranie nowych wersji oprogramowania.

Artykuł sponsorowany TEXA

Dowiedz się więcej

Zaawansowana diagnostyka i systemy TPMS w jednym urządzeniu
Zaawansowana diagnostyka i systemy TPMS w jednym urządzeniu

Praktyczne wykorzystanie urządzeń diagnostycznych, jakimi są testery czy skanery diagnostyczne, pokazuje, że nie tylko funkcje diagnostyczne urządzenia mają znaczenie. Równie ważny jest zakres diagnozowanych pojazdów jak i opisy systemów elektroniki wraz ze schematami elektrycznymi. Texa daje swoim klientom jeszcze więcej możliwości: wsparcie w diagnozowaniu usterek oraz pomoc w rozwiązywaniu problemów. Funkcje te dostępne są poprzez […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!