MOVEO obnaża prawdę o działaniach Związku Dealerów Samochodowych

, 26 lutego 2015, 8:26

Związek Dealerów Samochodowych pod przykrywką działań na rzecz uczciwej konkurencji napuszcza urzędników, aby kontrolowali warsztaty niezależne. To może zaszkodzić całemu rynkowi.

W czasach, gdy przedsiębiorcy w Polsce borykają się z biurokracją oraz opresyjnością niektórych instytucji państwowych, przedstawiciele Związku Dealerów Samochodowych wpadli na pomysł, aby pod pretekstem walki o wolną konkurencję „przyłożyć” swoim konkurentom z niezależnego segmentu rynku. Zachęcają oni urzędników do bardziej pieczołowitego kontrolowania warsztatów niezależnych.

ZDS zwrócił się do Wojewódzkich Inspektoratów Ochrony Środowiska oraz Inspekcji Handlowej z zapytaniem o częstotliwość kontroli warsztatów niezależnych w 2014r. Organizacja reprezentująca dealerów obawia się bowiem, że kontrole w niezależnych warsztatach nie były zbyt częste, ponieważ (cytujemy): „inspektorom łatwiej jest trafić do ASO, bo nie mają problemów z dodzwonieniem się do firmy, przesłaniem maila czy trafieniem pod właściwy adres”. ZDS odgraża się skierowaniem sprawy do Najwyższej Izby Kontroli.

Przedstawiciele niezależnego rynku stanowczo nie zgadzają się z tym, jakoby warsztaty niezależne miały być omijane podczas kontroli.

– „Wszystkie warsztaty sieciowe również są kontrolowane. Jeżeli jakieś podmioty z branży są niekontrolowane to sprawa może dotyczyć jedynie firm, choć trudno nawet nazwać to firmami, które są niezarejestrowanymi działalnościami, świadczącymi gdzieś „pod chmurą” usługi napraw samochodów”. – mówi Witold Modzelewski z warsztatu Bosch Service Modzelewscy.

W kontrolę niezależnych warsztatów już teraz angażuje się wiele instytucji. Przeprowadzają one zarówno kontrole planowane, jak również specjalne – spowodowane donosami.

– „Działamy w tym samym państwie i podlegamy pod to samo prawo, co warsztaty autoryzowane. Aktualnie w naszym warsztacie przeprowadzana jest rutynowa kontrola Wydziału Ochrony Środowiska, ale regularnie odwiedzają nas także pracownicy Urzędu Skarbowego, Państwowej Inspekcji Pracy, ZUSu, a także Okręgowego Urzędu Miar, ponieważ w naszym warsztacie obsługujemy tachografy” – mówi Dariusz Krupa z warsztatu Truck Partner z Nowego Sącza.

– „W przypadku naszego warsztatu nawet kilka razy rocznie różne instytucje dokonują kontroli – ostatnio takiej kontroli dokonywał Urząd Skarbowy, przeprowadzając akcję weryfikującą wydawanie paragonów fiskalnych za świadczone usługi. Ale również mamy systematyczne kontrole np. Transportowego Dozoru Technicznego. W kontrole angażuje się również Starostwo Powiatowe, Powiatowy Inspektorat Ochrony Środowiska, a nawet bywa, że i Wojewódzki Inspektorat.” – dodaje właściciel Bosch Service Modzelewscy.

Zintensyfikowanie i tak częstych już kontroli może przynieść złe skutki, utrudniając pracę legalnie i uczciwie działających warsztatów.

– „ZDS zamiast zabiegać o rozwiązania korzystne dla całej branży warsztatowej, nieuczciwie, kosztem niezależnego rynku walczy o interesy tylko swoich członków, choć de facto przeciwko nim. Zamiast leczyć przyczyny chcą walczyć tylko z objawami. W Polsce działa około 19,5 tysiąca warsztatów niezależnych, które łącznie zatrudniają ponad 93 tysiące osób. W interesie gospodarki i Państwa Polskiego jest, aby przedsiębiorstwa te rozwijały się i tworzyły nowe miejsca pracy. Nadmierne i nieuzasadnione kontrole na pewno nie będą temu sprzyjać.” – ostrzega Jerzy Maliński Prezes Organizacji Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO.

Zdaniem MOVEO działania ZDS nie mają nic wspólnego z walką o polepszenie bytu warsztatów, lecz są elementem szerzej zakrojonej akcji mającej na celu promocję członków organizacji.

– „Jeśli środowiska dealerskie swojej drogi rozwoju będą szukały poprzez dyskredytowanie niezależnego segmentu rynku oraz stosowanie „czarnego PRu” wobec niezależnych warsztatów, nasza organizacja nie pozostanie obojętna. Podejmiemy odpowiednie działania, żeby bronić uczciwie działających przedsiębiorców, przed atakami ze strony podmiotów reprezentujących interesy zagranicznych koncernów.” – dodaje Prezes MOVEO.

Dowiedz się więcej

MOVEO rusza naprzód – wybrano członków Zarządu
MOVEO rusza naprzód – wybrano członków Zarządu

Organizacja Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO ma już swój Zarząd i oficjalnie przyjęte cele statutowe. Jej głównym zadaniem będzie wspieranie branży warsztatowej w wielu aspektach działalności. Spotkanie członków MOVEO, które odbyło się 10 grudnia 2014 r. w Warszawie, obfitowało w istotne dla przyszłości organizacji decyzje. Powołano Zarząd, na czele którego – zgodnie z oczekiwaniami – stanął Jerzy […]

MOVEO – przyłącz się do organizacji
MOVEO – przyłącz się do organizacji

Można już składać wnioski o przyjęcie do Organizacji Pracodawców Motoryzacyjnych MOVEO. Projekt ma służyć poprawie działania branży motoryzacyjnej w zakresie bezpieczeństwa na drodze oraz bezpieczeństwa ekonomicznego firm. Organizator – Inter Cars SA zaprasza do udziału w projekcie przedstawicieli branży, w szczególności warsztatów. MOVEO – przystąp do organizacji Zobacz ulotkę MOVEO Czym jest MOVEO? Celem Moveo […]

Komentarze

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Oryginał, 26 lutego 2015, 8:10 0 0

Cele organizacji Moveo: link http://motofocus.pl/publikacje/12581/organizacja-pracodawcow-motoryzacyjnych-moveo

1. "MOVEO jest zainteresowane przede wszystkim reformą funkcjonowania SKP..."
2. "Druga sprawa to uściślenie przepisów likwidacji szkód..."
3. "Następna sprawa to optymalizacja przepisów dofinasowań dla przedsiębiorców..."
4. "Ostatnia kwestia to szkolenie zawodowe obejmujących zarówno rynek samochodów osobowych i ciężarowych..."
I jeszcze jedno:
„Nie zależy nam na kolejnym stowarzyszeniu, które będzie tylko trwać. My mamy cel biznesowy: poprawę środowiska prawnego, w którym pracujemy i ochronę naszych klientów przed nieuczciwymi praktykami na rynku motoryzacyjnym." - mówi Jerzy Maliński z komitetu założycielskiego.

Najlepszym planem działania jest obsmarować kogoś by uczynić z niego podłego wroga. Wtedy można powiedzieć - widzicie nasyłają na Was kontrole - brońmy się razem. To ma być rozwiązywanie problemów branży? WSTYD!!! Chyba nabór słabo idzie Panie Jerzy? Skąd Moveo ma takie informacje? Gdzie wypowiedź drugiej strony? Ale co tam w naszym kraju za pomówienia nikt nie odpowiada więc dawaj okładać czym się da. Kolejna organizacja do niczego oprócz czarnego PR.

Odpowiedz

moto doktor, 26 lutego 2015, 11:02 0 0

poziom sięgnął bruku

Odpowiedz

Marek, 26 lutego 2015, 13:37 0 0

Kontrolowanie serwisów ASO jest raczej bezcelowe, bo jak to mi powiedziała pani z PIP " w ASO nie babrają się w smarach, ani nie wykonują prac wymagających używania rękawiczek lub innych środków ochrony". To była odpowiedź na pytanie jakie rękawiczki używają okoliczne serwisy ASO. Pytanie zadałem gdy się okazało że rękawiczki są dobre ale nie preferowane przez tą panią. Pan Faryś i jego koledzy z ZDS cały czas żyją w przeświadczeniu że warsztat nieautoryzowany to garaż na osiedlu. Mam warsztat niezależny, mam cztery linie telefoniczne, kilkanaście adresów emeil, dwie domeny i wszyscy pracownicy mają służbowe telefony komórkowe. Miałem przez kilka lat serwis autoryzowany i jakoś nie pamiętam takiej ilości kontroli.

Odpowiedz

ASO, 26 lutego 2015, 13:46 0 0

AUTORYZOWANE SERWISY POWINNY SIĘ BARDZIEJ PRZYGLĄDNĄĆ CO ROBIĄ ICH PRACOWNICY PO GODZINACH, NA CHOROBOWYM LUB URLOPIE, JA ZNAM OSOBIŚCIE SZEŚCIU MECHANIKÓW PRACUJĄCYCH W ASO A PO GODZINIE 16:00 (CZYLI PO PRACY W ASO) POD ICH DOMAMI USTAWIAJĄ SIĘ KOLEJKI SAMOCHODÓW DO NAPRAWY. JAK ŁATWO SIĘ DOMYŚLEĆ SĄ TO KLIENCI ASO KTÓRZY DOGADUJĄ SIĘ Z ECHANIKAMI I USŁUGI ROBIĄ ZA POŁOWĘ CENY BEZ F.V. LUB PARAGONU.

Odpowiedz

ASO i niezależny serwis, 27 lutego 2015, 10:02 0 0

W całym artykule dostrzegam wszechobecne ręce lobbysty pana Alfreda Franke.Przecież to właśnie ten Pan rozpętał wojnę i skonfliktował branżę moto.To on rzucił rękawice w twarz ASO .Dziwić się teraz że ASO ją podnosi .Panie Franke tak jak pisze pana żona na swoim portalu Moto Focus czas usiąść do stołu wspólnie i razem uporządkować rynek i prawo motoryzacyjne.Reprezentuje Pan lobby które posiada 85% rynku usług niezależnych i za wszelką cena atakuje Pan te 15% .Zastanów się Pan czy warto.Mamy ważniejsze wspólne sprawy do uporządkowania

Odpowiedz

diler i aso, 27 lutego 2015, 10:37 0 0

A ja myślałem,że tylko mnie jako ASO tak sie kontroluje.
Mam w każdym roku dokladnie wszystkie te same kontrole wymienione w artykule i jeszcze dodatkowo nadzór budowlany( obiekty wielkopowierzchniowe).
Warsztatom zrobił siię problem, bo dotychczas nie mieli żadnych kontroli, albo niewiele.Jak opowiadała mi kiedys pani inspektor z PIP jak weszła do warsztatu to wszyscy mechanicy uciekli.
Naturalnie żaden nie byl zgłoszony do ZUS.
Innym razem wszyscy twierdzili,że tu są przypadkowo jako klienci.
Całe szczęście,że wzięli się również kontrolerzy i za niezależne warsztaty, bo faktycznie były niezależne od niczego i nikogo, nie dotyczyly ich żadne przepisy i kontrole.

Odpowiedz