Michelin Pilot Sport Cup – już dostępna

, 24 maja 2005, 0:00

Michelin Pilot Sport Cup to opona wyczynowa o ekstremalnie wysokich osiągach. Jako fabryczne wyposażenie montowana jest w BMW M3 CSL i jako opcja w samochodach Porsche. Jej parametry i charakter docenią nawet najbardziej wymagający zawodowcy, którzy pragną aby wrażenia i przyjemność prowadzenia wozów rajdowych towarzyszyły im także poza torem wyścigowym.
Opona Michelin Pilot Sport Cup należy do prestiżowej gamy Pilot, poszerzonej w tym roku o 45 nowych pozycji asortymentowych.
Trzy flagowe modele opon Michelin: Pilot Sport PS2, Pilot Primacy i Pilot Exalto PE2 reprezentują najszybciej rozwijający się segment ogumienia – segment opon do samochodów o wysokich osiągach (HP).
W procesie projektowania i produkcji opony Pilot Sport Cup konstruktorzy Michelin skorzystali z doświadczenia zdobytego na torach Formuły 1. Podstawowym kryterium były osiągi – opona musiała sprostać ostrym wymaganiom, które stawia się wszystkim specjalistycznym produktom rajdowym.
 ]1L[
Powierzchnia jezdna opony Michelin Pilot Sport Cup została wykonana z unikalnej mieszanki gumowej, która optymalne właściwości uzyskuje przy temperaturze od 70 do 95 stopni C. Aby wydłużyć żywotność i poprawić osiągi nowych opon, przed szybką jazdą należy je stopniowo i łagodnie nagrzać, a następnie ochłodzić. Oprócz temperatury, istotne jest również ciśnienie w oponach. Jest ono uzależnione od wielu czynników: od pojazdu, ustawień, obciążeń lub preferencji kierowcy. Na ogół przy zimnych oponach na torach rajdowych stosuje się około 1,8 atmosfery, przy ogumieniu nagrzanym ciśnienie powinno wynosić około 2,5 atmosfery.
Początkowa głębokość kanałów wzdłużnych i poprzecznych bieżnika mieści się w przedziale od 5mm (główne bruzdy) do 2,5mm w strefie barków. Rzeźba bieżnika jest asymetryczna i agresywna.
Więcej informacji na temat oferty, czasu dostawy oraz cen można uzyskać u oficjalnego dystrybutora opon Michelin Pilot Sport Cup w Polsce: firmy „Auto Serwis Piotr Suchy”.

Komentarze

Brak komentarzy!