Castrol kształci coraz więcej mechaników

, 4 lutego 2015, 12:25

W 2014 roku w ramach Akademii Castrol zorganizowano ponad 110 bezpłatnych szkoleń, w których wzięło udział blisko 2250 mechaników i 370 uczniów. Większość szkoleń była przeznaczona dla pracowników warsztatów niezależnych, ale Castrol szkolił także mechaników serwisów autoryzowanych, pracowników stacji paliw czy uczestników prowadzonego wraz z Inter Cars programu „Młode Kadry”.

Na szkoleniach wiodącym tematem była klasyfikacja środków smarnych, a także informacje o wpływie olejów na trwałość układów ograniczających emisję spalin. Dużym zainteresowaniem cieszył się blok o produktach Castrol oraz moduł dotyczący obsługi klienta. Tematykę za każdym razem ustalano wspólnie z uczestnikami szkoleń.

Szkolenia Castrol urozmaicano pokazami Castrol LAB – mobilnego laboratorium, w którym w widowiskowy sposób (m.in. z użyciem ciekłego azotu) prezentowano różnice między olejami. Uczestnicy szkoleń mogli na własne oczy się przekonać, jak olej zachowuje się w silniku czy skrzyni biegów i jaki wpływ na jego własności mają dodatki.

Castrol uzupełnił swoją ofertę o szkolenia handlowe z obsługi klienta i technik sprzedaży. Nieprzypadkowo ten element oferty cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem – jak wynika z badań, przeprowadzonych w ubiegłym roku przez ARC Rynek i Opinia na zlecenie Castrol, kwestia, która najbardziej przeszkadza klientom podczas korzystania z usług warsztatu, to nieuprzejmość personelu (taką odpowiedź wybrało aż 91% respondentów). Dlatego dziś nie wystarczy stawiać wyłącznie na wiedzę techniczną, lecz także na umiejętność prowadzenia rozmów z klientem.

– „Z naszych obserwacji wynika, że popyt na tzw. miękkie szkolenia bywa czasem większy niż na zajęcia techniczne” – mówi Sławomir Radoń, dyrektor generalny Castrol w Polsce.

– „Po pierwszym roku działalności rozszerzonej Akademii Castrol widzimy ogromne zapotrzebowanie na nasze szkolenia w tym na szkolenia z obsługi klienta. Będziemy kontynuować ten program i go rozwijać o nowości rynkowe” – mówi Paweł Mastalerek, szef działu technicznego Castrol – „Chcemy w 2015 roku przeprowadzić co najmniej 100 szkoleń. Analizujemy również możliwość wprowadzenia w tym roku zajęć on-line dla osób poszukujących podstawowej wiedzy” – dodaje.

Komentarze

Brak komentarzy