Związkowcy Fiata protestują. Chcą podwyżek.

, 26 stycznia 2015, 8:51

Negocjacje z rządem RP, prowadzone przez górników, ośmieliły inne związki zawodowe do zawalczenia o swoje cele. Związkowcy z tyskiej fabryki Fiata protestowali pod bramą zakładu, domagając się podwyżek.

420 zł brutto podwyżki dla każdego pracownika – o taką kwotę walczą polscy pracownicy Fiata. Ich głównym argumentem jest fakt zwiększenia zysków przez koncern w ostatnich latach. Ostatnie podwyżki miały miejsce w 2011 r.

W proteście wzięli udział nie tylko pracownicy fabryki Fiata, ale także firm z nią kooperujących – w tym dostawcy części na pierwszy montaż. Związkowcy domagają się wzrostu wynagrodzeń dla wszystkich pracowników spółki oraz Fiata w wysokości 420 zł brutto od 1 lipca 2014 roku oraz tego, by podwyżka za drugie półrocze ubiegłego roku została wypłacona załodze w formie wyrównania. Podobne postulaty zostały zgłoszone w firmach, współpracujących z FAP.

Rok 2014 był bez wątpienia udanym dla tyskiej fabryki Fiata. Zakład zanotował wzrost produkcji (o ponad 6 proc.) po raz pierwszy od pięciu lat. Na rok 2015 FAP prognozuje wielkość produkcji podobną do ubiegłorocznej. Wcześniej, produkcja zmniejszała się systematycznie od pięciu lat. W rekordowym 2009 r. zakład wyprodukował 605 tys. samochodów, a rok później 533,5 tys. W 2011 r. produkcja wyniosła 467,7 tys. aut, a w 2012 r. – 348,5 tys. egzemplarzy. Skokowy spadek produkcji wiązał się głównie z zaprzestaniem produkcji modelu panda classic. W 2013 r. z tyskiego zakładu wyjechało 295,7 tys. samochodów. 2014 rok jest pierwszym, kiedy produkcja znów wzrosła. Obecnie Fiat Auto Poland zatrudnia blisko 3 300 pracowników.

26 stycznia ma odbyć się głosowanie referendalne w sprawie przeprowadzenia akcji strajkowej w fabryce koncernu oraz w spółkach Sistema Poland i Magneti Marelli.

Dowiedz się więcej

Blokada rozrządu do silnika Fiata w Mark-Moto
Blokada rozrządu do silnika Fiata w Mark-Moto

W ofercie Mark-Moto pojawiła się nowa blokada rozrządu, służąca do obsługi silnika 0.9 TwinAir. Blokadę można stosować do obsługi rozrządu w dwucylindowym silniku Fiata 0.9 TwinAir Turbo o kodzie 312A2000 z łańcuchem rozrządu. Jednostka jest stosowana w następujących modelach: Fiat 500 (2010-) Fiat Panda (2012-) Fiat Punto (2012-) Lancia Ypsilon (2012-) Alfa Romeo Mito (2012-) […]

Przepisy GVO niewygodne dla ASO Fiata
Przepisy GVO niewygodne dla ASO Fiata

Awaria skrzyni biegów tuż przed upływem gwarancji pojazdu to ciężki orzech do zgryzienia dla autoryzowanego serwisu napraw. Pracownicy ASO Fiata postanowili odmówić wykonania naprawy gwarancyjnej, przedstawiając argumenty sprzeczne z zapisami rozporządzenia MV BER. Pretekstem było wykonywanie przez właściciela pojazdu przeglądów w niezależnym warsztacie. Klienci nie znają GVO, więc ASO to wykorzystuje Pan Wojciech – właściciel […]

Komentarze

Brak komentarzy