NGK wyłącznym dostawcą świec do silnika Ecoboost 1.0

, 19 stycznia 2015, 16:23

Międzynarodowy magazyn „Engine Technology International” już po raz trzeci z rzędu ogłosił nowy silnik Forda – Ecoboost 1,0 „Silnikiem roku 2014”. Jury podkreśliło zwłaszcza lekkość pracy silnika – lekkość, do której przyczynia się też świeca zapłonowa wyłącznego dostawcy na wyposażenie oryginalne – NGK Spark Plug. Świeca ta jest już dostępna także na rynku wtórnym.

Firma NGK Spark Plug Europe rozpoczęła dostarczanie świecy SILZNAR8C7H do niezależnych warsztatów i dystrybutorów. Świeca zapłonowa SILZNAR8C7H była dotąd dostarczana wyłącznie do nowego silnika Ecoboost 1,0 Forda i jest jedyną świecą przeznaczoną do silników typu „downsizing” montowaną w bestsellerowych modelach wypuszczanych na rynek przez producentów samochodów.

Świeca zapłonowa SILZNAR8C7H jest wykonana z podwójnych metali szlachetnych z długim i wąskim gwintem M12. Elektroda środkowa tej świecy posiada irydowy wierzchołek o średnicy jedynie 0,6 mm. Dzięki zastosowaniu irydu jest on wyjątkowo odporny na zużycie, zwiększa dostępność mieszanki i wymaga znacznie mniejszego napięcia zapłonowego. W efekcie tego cała świeca gwarantuje niezawodność zapłonu przez cały okres jej użytkowania oraz odciąża cewki zapłonowe, które zwłaszcza w 1-litrowym silniku Ecoboost są narażone na szczególnie duże obciążenia.

Z kolei jako elektroda masy w świecy SILZNAR8C7H zastosowana jest elektroda typu SPE (Square Platinum Electrode) ze zwężanymi brzegami. Elektroda ta posiada platynową płytkę, która gwarantuje jej niemal całkowitą odporność na zużycie. Natomiast sam kształt elektrody zapewnia dostęp maksymalnej ilości mieszanki do świecy. W rezultacie elektroda SPE umożliwia optymalne rozprzestrzenianie się płomienia.

Oprócz powyższych cech firma NGK użyła ceramiki o szczególnie wysokich właściwościach izolacyjnych. Dzięki temu nawet pomimo cienkich ścian izolatora chroni on świecę przed wyładowaniami elektrycznymi nawet przy wyjątkowo wysokim napięciu zapłonowym, jakie pojawia się w trakcie zapłonu silnika Ecoboost 1,0.

Świeca SILZNAR8C7H NGK jest instalowana na oryginalnym wyposażeniu także do silników takich modeli samochodów jak: Ford B-Max, C-Max, Fiesta, Focus, Grand C-Max, Tourneo Connect II oraz Transit Connect II o mocy: 74, 88 i/lub 92 kW. Szczegóły zastosowań tej świecy w poszczególnych modelach można znaleźć w informacjach serwisowych NGK Spark Plug Europe udostępnianych bezpośrednim dystrybutorom produktów NGK.

Dowiedz się więcej

NGK wprowadza na rynek wtórny czujniki temperatury spalin
NGK wprowadza na rynek wtórny czujniki temperatury spalin

Czujniki temperatury spalin (EGTS) marki NTK instalowane są na oryginalnym wyposażeniu co trzeciego samochodu na świecie. Podczas tegorocznej Automechaniki firma NGK Spark Plug poinformowała o wprowadzeniu asortymentu czujników także na rynek wtórny. Czujniki EGTS są nieodzownym elementem w nowoczesnych pojazdach z doładowaniem i podwójnym doładowaniem – monitorują temperaturę spalin, chroniąc tym samym przed przegrzaniem podzespoły, które […]

Komentarze

Brak komentarzy