Rozstrzygnięcie Hankook Tyre Design Challenge 2014

, 8 grudnia 2014, 10:30

Konkurs na nowatorskie pomysły związane z oponami samochodowymi, zorganizowany przez firmę Hankook, dobiegł końca. Nagrody dla zwycięzców przyznano podczas targów Essen Motor Show.

Konkurs dla studentów-projektantów przeprowadzono we współpracy z renomowanym Uniwersytetem w Pforzheim oferującym kształcenie w zakresie projektowania, inżynierii i ekonomii. Zwycięskie projekty zaprezentowano podczas Essen Motor Show, najpopularniejszych europejskich targów poświęconych tuningowi i pojazdom sportowym. Ceremonia wręczenia nagród połączona z prezentacją futurystycznych opon koncepcyjnych odbyła się na stanowisku firmy Hankook (F100) w hali wystawowej nr 10.

Pod hasłem „opony przyszłości” studenci studiów magisterskich w zakresie wzornictwa środków transportu na renomowanym Uniwersytecie w Pforzheim podjęli wyzwanie polegające na zaprojektowaniu opon w oparciu o swoją własną wizję samochodów przyszłości. Utalentowani konstruktorzy z różnych krajów otrzymali jeden semestr, aby przesłać swoje projekty w formie rysunków i trójwymiarowych animacji komputerowych. Wszystkie 12 wzorów zgłoszonych w ramach tegorocznej edycji wraz z opisami można znaleźć tutaj: http://zukunft.hankookevent.de.

Laureatami czwartej edycji konkursu Hankook Design Challenge są Samir Sadikov (1. miejsce), który stworzył projekt opony wyścigowej o nazwie „Dakar”, Andreas Hartl (2. miejsce) z projektem inteligentnych opon „Vent Tyre” oraz Lucia Lee (3. miejsce), która zaprojektowała zmieniające formę opony zimowe „Concept Winter”. Zwycięskie projekty zostały wybrane przez jury złożone z ekspertów ds. wzornictwa i opon. Następnie na ich podstawie firma Hankook stworzyła pełnowymiarowe prototypy. Można podziwiać je na stanowisku Hankook podczas targów Essen Motor Show.

Celem konkursu „Hankook Tyre Design Challenge” jest wspieranie rozwoju innowacyjnych i odkrywczych projektów opon. Organizowany jest on co dwa lata, zawsze we współpracy z innym uznanym międzynarodowym uniwersytetem. Poprzednia edycja z 2012 r. prowadzona była wraz z University of Cincinnati z USA. Od uczestników wymaga się stworzenia futurystycznych i realistycznych projektów, które rozwiązują bieżące wyzwania stawiane przed branżą motoryzacyjną, tj. zrównoważony rozwój, ograniczone zużycie i recykling surowców w procesie produkcji, a także zwiększenie osiągów opon i utrzymanie odpowiedniego poziomu wydajności.W 2014 r. partnerem firmy została uczelnia w Pforzheim. Oferuje ona studia magisterskie w zakresie wzornictwa środków transportu. Jest to jedyna tego typu specjalizacja w Niemczech. Konkurs wyróżnia się również dlatego, że jest organizowany w ścisłej i stałej współpracy z wiodącymi producentami samochodów. Są oni ważnymi partnerami firmy Hankook w zakresie oryginalnego wyposażenia.

Dowiedz się więcej

10 lat współpracy firmy Hankook z organizacją na rzecz bezpiecznego i legalnego tuningu
10 lat współpracy firmy Hankook z organizacją na rzecz bezpiecznego i legalnego tuningu

Kampania TUNE IT! SAFE! organizowana przez Federalne Ministerstwo Transportu, Stowarzyszenie Firm Tuningowych oraz producenta opon Hankook, ma na celu promowanie bezpiecznego i legalnego tuningu. Po raz kolejny jej twórcy przedstawili charakterystycznego ambasadora idei w policyjnej stylistyce – BMW X4 2.0i xDrive by AC Schnitzer. Poddane tuningowi BMW to pojazd z popularnego segmentu SAV (Sports Activity […]

Wyniki finansowe Hankook Tire w roku 2014
Wyniki finansowe Hankook Tire w roku 2014

Przychody ze sprzedaży globalnej Hankook Tire w 2014 r. wyniosły 4,78 mld EUR. Spółka odnotowała wzrost na rynku opon UHP i rozszerzyła ofertę w zakresie oryginalnego wyposażenia pojazdów (OE). Hankook Tire ogłosiła osiągnięcie przychodów ze sprzedaży globalnej na poziomie 4,78 mld EUR (6,68 bln KRW) oraz zysku operacyjnego wynoszącego 737,1 mln EUR (1,03 bln KRW) […]

Komentarze

Brak komentarzy