Michelin otwiera pierwszą fabrykę opon bezciśnieniowych

2 grudnia 2014, 15:54

Michelin otworzył w amerykańskim Piedmont fabrykę produkującą opony bezciśnieniowe. Powstawać tam będzie ogumienie z linii Michelin TWEEL, które eliminuje problem przebicia i nieprawidłowego ciśnienia.

Fabryka Michelin w Piedmont to pierwszy tego typu zakład na świecie. Firma będzie w niej produkować niewymagające pompowania opony radialne Michelin X TWEEL do zastosowań komercyjnych.

Linia TWEEL wymyślona przez inżynierów Michelin ze Stanów Zjednoczonych to opony niepneumatyczne, które zmieniają dotychczasowe myślenie na temat ogumienia. Linia TWEEL to połączenie opony i koła w jednej stabilnej konstrukcji. Michelin TWEEL składa się ze sztywnej piasty przytwierdzonej do bieżni za pomocą elastycznych i sprężystych poliuretanowych ramion w formie żeber. W przeciwieństwie do konwencjonalnego ogumienia Michelin TWEEL nie wymagają pompowania, rozwiązując tym samym powszechny problem przebitej opony będący zmorą każdego kierowcy.

Nowa fabryka umożliwi Michelin zwiększenie produkcji wyróżnionej wieloma nagrodami opony Michelin X TWEEL SSL dla mini ładowarek skrętno-poślizgowych, a także rozpoczęcie produkcji nowej opony Michelin X TWEEL TURF będącej oryginalnym wyposażeniem maszyn John Deere z serii ZTRAK 900.

– "W odróżnieniu od produktów konkurencji Michelin TWEEL to pierwsze radialne bezciśnieniowe opony przemysłowe, które potwierdzają pozycję Michelin jako lidera rozwiązań mobilnych nowej generacji" – komentuje Ralph Dimenna, szef Michelin Tweel Technologies.

Nowa fabryka Michelin w Piedmont ma powierzchnię ponad 12,5 tys. m2 i jest 16. zakładem produkcyjnym francuskiej firmy w Stanach Zjednoczonych. Michelin zainwestuje w ten obiekt ok. 50 milionów USD.

Po raz pierwszy rozwiązanie zostało zaprezentowane podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Paryżu w 2004 roku. Michelin X TWEEL to zaawansowana bezciśnieniowa opona radialna, która posiada wszystkie cechy opony tradycyjnej, jednak nie wymaga pompowania, co eliminuje ryzyko „złapania gumy”.

Dowiedz się więcej

Historia opony zimowej
Historia opony zimowej

Pierwsza gumowa opona została opracowana w 1839 r. Dopiero w zaawansowanej fazie rozwoju tych produktów nastąpił podział na różne typy, dostosowane do warunków pogodowych. Opony zimowe to pomysł wciąż “młody”. Powstały raptem 80 lat temu w śnieżnej Finlandii. Historia opon sięga czasów Mezopotamii, czyli 3,5 tys. lat p.n.e. Wtedy pojawiły się pierwsze, prymitywne opony, bowiem […]

Centrum Technologii Opon Continentala otwarte na Słowacji
Centrum Technologii Opon Continentala otwarte na Słowacji

W Púchovie na Słowacji rozpoczęła działalność nowoczesna placówka badawczo-rozwojowa firmy Continental. Nowe Centrum Technologii Opon kosztowało 7,5 miliona euro. Słowackie Centrum Technologii Opon (TCP) jest częścią globalnego projektu inwestycyjnego TCP/GEP Campus, realizowanego przez Continental od 2012 roku. Projekt zakłada między innymi budowę nowego Centrum Testowania, umożliwiającego analizę opon, pomiary ich odporności na uderzenia oraz testy […]

Samouszczelniające się opony Michelin
Samouszczelniające się opony Michelin

Od przyszłego roku dostępne będą opony odporne na przebijanie. Samouszczelniająca się opona, wyprodukowana przez Michelin, została po raz pierwszy zaprezentowana podczas światowego spotkania Michelin Challenge Bibendum, które odbyło się w chińskim mieście Chengdu. Produkcja samouszczelniających się opon jest możliwa dzięki zastosowaniu technologii Michelin Selfseal, która pozwala utrzymywać ciśnienie w przebitych oponach. Wynikający z tego brak […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Brak komentarzy!