Gwarancja i reklamacja: akumulator

, 19 listopada 2014, 12:47

Akumulator to element, którego znaczenie odczuwamy przy pierwszych spadkach temperatury poniżej zera, kiedy pojawiają się problemy z brakiem „prądu” w pojeździe. Niestety, sprawdzanie jego stanu oraz układu ładowania jest często zaniedbywaną czynnością przy okresowych przeglądach auta.

– „Akumulator sprawny, prawidłowo eksploatowany w temperaturze pokojowej powinien mieć napięcie spoczynkowe 12,7 do 12,8 V.” – mówi Dariusz Panek, Starszy Specjalista ds. Szkoleń i Zamówień, Dział Akumulatory Inter Cars SA – „Jeżeli akumulator ma napięcie 12,5 V to jest w 50% naładowany, 12,2 V- to 25% stanu naładowania – praktycznie jest rozładowany. Rozładowany akumulator lub eksploatowany przy niskim stanie naładowania ulega uszkodzeniu. Nawet jeżeli taki akumulator jest jeszcze na gwarancji i użytkownik próbuje go reklamować, spotyka się z odmową uznania reklamacji.  Dlatego przy zakupie akumulatora warto zwrócić uwagę nie tylko na jego cenę, ale także na okres gwarancji czy inne dodatki, jakie oferuje producent, np. pakiet assistance.” – dodaje.

Okres gwarancji na akumulatory liczy się zawsze od daty zakupu przez bezpośredniego użytkownika i wynosi:

  • 36 miesiące dla akumulatorów do aut osobowych Exide Premium Carbon Boost + Pakiet Assistance;
  • 24 miesiące dla akumulatorów do aut osobowych takich marek jak Bosch (linie S5; S4; S3); Varta ( Silver, Blue, Black); Exide (Excell, Classic, i Start&Stop); Cartechnic i 4MAX;
  • 24 miesiące dla akumulatorów do aut ciężarowych Exide Expert HVR i Exide Marine &MultiFit, (do łodzi, jachtów, pojazdów rekreacyjnych i innych zastosowań specjalnych;
  • 18 miesiące dla akumulatorów do aut ciężarowych i pojazdów użytkowych Exide Professional Power i Exide Professional;
  • 12 miesięcy dla akumulatorów do aut ciężarowych i pojazdów użytkowych Bosch, Varta, Cartechnic i 4MAX.
     

Gwarancja może być krótsza

Wyłączenia lub skrócenie gwarancji stosuje się dla pojazdów użytkowanych zawodowo jako taksówki, policyjne radiowozy, karetki pogotowia oraz dla innych pojazdów, w których występuje częste rozładowanie i ładowanie akumulatora. W takiej sytuacji, dla akumulatorów Exide wynosi 18 miesięcy, a dla pozostałych marek – 12 miesięcy.

– „Szczegółowe warunki znajdują się w gwarancji załączonej do akumulatora.” – wyjaśnia Dariusz Panek – „W przypadku wystąpienia wady akumulatora w okresie gwarancyjnym, reklamację należy zgłosić do punktu sprzedaży, w którym został zakupiony akumulator. Reklamacja zostanie rozpatrzona pod warunkiem wykorzystania akumulatora zgodnie z przeznaczeniem i zaleceniami Instrukcji Użytkowania i Bezpieczeństwa oraz prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej, dokumentem zakupu oraz reklamowanym akumulatorem. W przypadku stwierdzenia zasadności (uznania) zgłoszonej reklamacji zapewnia się wymianę akumulatora na nowy lub zwrot gotówki.” – dodaje.

Brak gwarancji

Gwarancji nie obejmują lub powodują jej utratę:

  • uszkodzenia akumulatora spowodowane niesprawną instalacją elektryczną w pojeździe, tj.

    • spływ mas czynnych lub zasiarczenie spowodowane napięciem ładowania poniżej 13,9 V (niedoładowanie),
    • spływ mas spowodowany napięciem ładowania powyżej 14,5 V – dla instalacji 12 V (przeładowanie).
    • głębokie rozładowanie akumulatora poniżej napięcia 8 V, natomiast dla akumulatorów AGM i Marine&MultiFit max rozładowanie to 12,3 V;
  • akumulatory, których powodem niesprawności jest tylko stan niedoładowania/rozładowania wynikający z niewłaściwej eksploatacji;
  • wszelkie uszkodzenia mechaniczne i termiczne akumulatora spowodowane niewłaściwą eksploatacją, np. zamarznięcie elektrolitu w rozładowanym akumulatorze;
  • samowolne naprawy, przeróbki lub zmiany niezgodne z instrukcją montażową akumulatora w pojeździe.

Reklamacja jest zasadna tylko wtedy, gdy w eksploatowanym prawidłowo akumulatorze doszło do zwarcia lub można stwierdzić brak przejścia (oberwana cela).

Dodatkowa pomoc

Do każdego akumulatora Exide Premium Carbon Boost dołącza pakiet bezpłatnej pomocy Exide Assistance. W razie awarii można zadzwonić pod numer 61 831 98 87, by pomoc przyjechała w każdy zakątek Polski. Jeżeli serwisant stwierdzi, że akumulator jest uszkodzony (bez względu na to czy jest to wada fabryczna, czy usterka spowodowana złą eksploatacją), użytkownik otrzymuje bezpłatną pomoc drogową w zakresie uruchomienia pojazdu. Pakiet obowiązuje w okresie 2 lat od zakupu akumulatora Exide Premium Carbon Boost i daje prawo do dwóch bezpłatnych usług. Wymagane jest jedynie posiadanie przy sobie poprawnie wypełnionej karty gwarancyjnej na akumulator. Jeżeli użytkownik wykorzystał już prawo dwóch bezpłatnych napraw, nadal będzie mógł skorzystać z pomocy, lecz odpłatnie.
 

Dowiedz się więcej

Jenox wprowadza serię Gold
Jenox wprowadza serię Gold

Jenox przywita tegoroczny sezon jesienno-zimowy z ulepszonym akumulatorem serii Gold. Nowy produkt segmentu premium zapewnia uruchomienie silnika nawet w najtrudniejszych warunkach eksploatacyjnych. Ulepszony akumulator serii Gold to kolejna zmiana w asortymencie firmy po unowocześnionym Jenox Classic. – „Nasz wysoce wyspecjalizowany zespół ekspertów wychodzi naprzeciw oczekiwań i rosnących wymagań klientów z rynku krajowego i światowego. Dlatego […]

Varta na Automechanice
Varta na Automechanice

Firma Johnson Controls pokazała na targach Automechanika 2014 nowy akumulator Varta do użytku w dużych pojazdach użytkowych, uwzględniający technologię EFB. Ponadto, prezentowała szerszą ofertę akumulatorów, uzupełnioną przez technologie AGM i EFB oraz nową wersję programu VSSP 2.1. Większy wybór akumulatorów Varta Dopełnieniem gamy Dynamic Trio (BLACK, BLUE i SILVER) będą dwie innowacyjne technologie: AGM i EFB. – „Obecnie konsumenci […]

Polskie akumulatory na Bliskim Wschodzie
Polskie akumulatory na Bliskim Wschodzie

Producent akumulatorów z Piastowa koło Warszawy wziął udział w 12 odsłonie targów Automechanika Dubai. Największe targi motoryzacyjne na Bliskim Wschodzie, które odbyły się w czerwcu 2014 r. przyciągnęły 1700 wystawców z 59 krajów. Oryginalny wygląd stoiska targowego oraz ciekawa ekspozycja produktów przyciągały gości. Przedstawiciele ZAP przeprowadzili rozmowy z handlowcami z Arabii Saudyjskiej, Jemenu, Jordanii, Kuwejtu, […]

Nowoczesne prostowniki w warsztacie
Nowoczesne prostowniki w warsztacie

Od akumulatora zależy prawidłowa praca urządzeń elektrycznych i elektronicznych, których w nowoczesnych pojazdach jest coraz więcej. Oferowane dzisiaj akumulatory nie zawsze współpracują z prostownikami starego typu, a niektórych z nich w ogóle nie można nimi ładować. To samo tyczy się elektroniki pracującej w samochodzie, która może zostać uszkodzona w momencie kiedy do instalacji auta zostaje […]

Centra z tytułem Created in Poland Superbrands
Centra z tytułem Created in Poland Superbrands

W tegorocznej edycji Superbrands Centra została uznana za jedną z najsilniejszych marek na polskim rynku, otrzymując tym samym tytuł Created in Poland Superbrands 2014/2015. – „Otrzymanie tytułu Created in Poland Superbrands 2014/15 to dla nas wielki zaszczyt i potwierdzenie, że nasze produkty znajdują uznanie na rynku” – mówi Mariola Michalczyk z Exide Technologies S.A., firmy […]

Trwałość akumulatorów i problemy z gwarancją – fakty i mity
Trwałość akumulatorów i problemy z gwarancją – fakty i mity

Współczesne akumulatory działają krócej niż te sprzed lat, natomiast ich naprawa gwarancyjna jest prawie niemożliwa do wyegzekwowania. Ta tak często dziś powtarzana teza jest wystarczająca dla laika. Specjalista musi wiedzieć więcej – m.in. co wpływa na krótszą żywotność baterii? Akumulatory psują się częściej – jaka jest prawda? Ten tekst nie ma bronić producentów czy dystrybutorów […]

Komentarze

Komentarz musi być dłuższy niż 5 znaków!

Proszę zaakceptuj regulamin!

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za treść komentarzy, które są wyłącznie prywatną opinią ich autorów. Jeśli uważasz, że któryś z kometarzy jest obraźliwy, zgłoś to pod adres redakcja@motofocus.pl.

Anonim, 20 listopada 2014, 10:39 0 0

A co z przedstawicielami handlowymi przeciez oni robia w roku tyle kilometrow co n/p policja albo taksowki,pozatym nie uzywany akumlator szybciej padnie

Odpowiedz

Anonim, 20 listopada 2014, 16:20 2 0

A JAK PRZYCHODZI Z HURTOWNI Z NAPIĘCIEM 12,5V ? POWINNIŚMY SZMELC ODESLAĆ I POPROSIĆ O KOLEJNY, TO JEST PRAWIDŁOWE MAGAZYNOWANIE ?

Odpowiedz

into cars bosch szmelc, 15 kwietnia 2015, 11:01 5 -1

Nigdy nie kupujcie Boscha, to najgorszy chiński szmelc, i nie uwzględniają reklamacji, a cena kosmiczna.

Odpowiedz

Marek, 21 lutego 2016, 22:51 2 -1

Centra futura to największy gniot !! A gwarancja to jedna wielka ściema i lipa !!!!
A firma Exide powinna dostać medal za największego olewacza klienta w Polsce..

Odpowiedz

Anonim, 3 marca 2016, 13:01 3 0

Ten artykuł to bzdury. Wg tego artykułu akumulator o napięciu 12,50 V ma 50% naładowania - to jest nieprawda i wprowadzanie ludzi w błąd.

Odpowiedz

Michał, 5 stycznia 2018, 17:48 6 -1

Kupiłem exide premium carbon chodził 1,5 roku i nagle z dnia na dzień się zepsuł. Prawdopodobnie zwarcie, tzn samoczynnie się rozładował nie dało się go naładować, ledwo samochód odpaliłem po powrocie z dużej trasy, oddałem na gwarancję która miała trwać 3 lata. Exide odmówił mi gwarancji, sprawę zgłoszę do UOKiK. Tak więc jeśli myślicie że ta gwarancja exide jest coś warta to zapomnijcie, ja zawiodłem się po całej lini i już nie kupię zbędnej rzeczy z tej firmy. Będę pisał na wszystkich forach o moim przypadku aby ludzi przestrzec.

Odpowiedz

Anonim, 15 maja 2018, 10:05 0 -2

Dzięki za info wczoraj uszkodził mi się ten sam akumulator po 3,5 roku robię duże odległości więc nie trzeba było go ładować po zgaszeniu silnika i sprawdzeniu z oporem pokazał 2V - nie polecam exide

Odpowiedz

Anonim, 12 lipca 2018, 14:54 1 -2

Też kupiłem exide w pazdzierniku 2016r wczoraj znikły kontrolki i auta nie odpalisz,wsadziłem starego rumpla i odpalił od pierwszego strzała i oczywiscie reklamacji nie uwzględnili bo był kupiony na fakturę wtedy ponoć jest tylko rok gwarancji,gdybym kupił na paragon wtedy jest 2lata gwarancji,tojest chore!!!

Odpowiedz

Akumulatory-Trójmiasto, 18 lipca 2018, 10:53 1 -1

Exide to nie jest najlepiej wypromowana marka i sporo tych akku to leżaki półkowe stąd najpewniej taki wynik. Osobiście handluję akumulatorami i sprzedaję ich sporo w Trójmiasto i sam od jakiegoś czasu nie biorę i nie oferuję tej marki z zupełnie innego powodu. Powodem jest polityka sprzedaży mojego dostawcy (Intercars ) a dokładnie zmiana mojej marży. Jeśli ten potentat postąpił tak z innymi odbiorcami a podobno tak jest to zapłaci za to rynek i finalnie sam Intrcars.

Odpowiedz

Deded, 5 stycznia 2019, 18:40 2 0

Nie ważne co kupisz i jak użytkujesz. ZAWSZE po oddaniu na reklamację usłyszysz że akumulator jest zasiarczony i że to wina użytkownika. Gdy odrzucą roszczenie gwarancji, bierz akumulator i oddaj do ekspertyzy PZMot. Gdy wynik ekspertyzy będzie po twojej myśli, wzywasz pisemnie gwaranta lub sprzedawcę akumulatora do usunięcia wad towaru poprzez jego wymianę lub zwrot pieniędzy w ciągu 14dni ( termin jest ważny )

Przy odmowie lub braku odpowiedzi, oddajesz do sądu.
Mnie po 2-ch latach batalii oddali pieniądze za aku + koszt ekspertyzy PZMotu + koszt mojego prawnika + koszty sądowe...słowem 20x koszt aku.
Najlepszy ubaw miałem gdy przedstawiciel gwaranta w sądzie zeznał że niewłaściwie użytkowałem akumulator, mój prawnik powiedział: "prosimy to udowodnić" no i pan się zrobił czerwony i zeznał że nie może tego udowodnić. Sędzia zapytała świadka dlaczego oczernia kogoś bez dowodów..... CYRK!

Odpowiedz

Jake, 28 marca 2019, 21:25 0 -1

W jakim czasie realizujecie gwarancje?

Odpowiedz